Flames of War campaign ( Late War )

edited 7 april 2008 10:26 in Figurspel
Hej jag har funderat på att fixa en kampanj till fow ett tag nu, och det lutar mot late war east front 1944 april-maj...

jag håller på för tillfället att göra kampanje kartan klar..
kampanjen kommer att utspela sig månaderna före operation bagaration..
och det är inte baserad på vad som hände då på öst fronten utan vad som kunde ha sket.. :)
Ryssarnas objetiv är att erövra Minsk som i operation bagaration och tyskarnas objetiv är att erövra smolensk och genom detta hota moskva igen.

jag kommer med mera info snart.....

Team Soviet:

Marshal: Andre´Holmlund
General: Erik pettersson
General: Anders Agdahl
General: Fredrik Seijsing

Team Germany:

FieldMarshal: Daniel tror jag .... ??
General: Christer Åström om han får låna lite stuff :)
General: Peter Rönnmark
General: Per Johansson
General: Johannes

Kommentarer

  • Låter intressant, skulle kunna va med om jag får låna lite stuff. :p
  • Well klomster du vet vars mitt stuff fins. Det borde räcka för att du ska kunna lira åtminstone
  • Jag är nu klar med kartan till kampanjen och nu ska jag börja med vilka missions som ska vara med under ett anfall. ex hold the line... samt lite nya hemgjorda regler för at-guns.
    samt även hur mycket poäng varje sida ska ha tillgång till under kampanjen att köpa trupper för.

    jag kommer med mera info snart.. :)

    skriv gärna här på forumet för att anmäla er till kampanjen
  • Jag kommer att deltaga (Som Sovjetiska röda armen) men jag vill i förväg varna för att jag endast kan vara med i ett fåtal "slag" eftersom jag nu skriver en D-uppsats:) Rock on

  • Vi kan väl ta ca 200'000 poäng per sida och så kan vi hålla på lika länge som det riktiga slaget!

    Eller så kör man lite mindre.

    Är gärna en "Panzerkompanie" chef med lite stuff, så behöver jag inte låna så mycket!
  • Well well räkna in mig mina stackars grenadiers kommer att göra så gott de kan för att stoppa den röda horden medans "glory boysen" får allt det roliga med vagnar och faktiskt hör och häpna bilar så de inte behöver marschera till fältet eller vara tre killar på en bössa med en tripod för att flytta den, en man per pinne :)
  • edited 11 april 2008 12:50
    Jag funderar ochså att låta folk få egna arme poäng ca 3000 att spela med. Och när man har slut så får man fjäska för arme chefen.. :) som kommer att ha lite poäng att dela ut bland dom på sin sida.
    Och om man spelar vårdslöst så har man snart inga poäng kvar... don´t spend it all at once... :p
    poängen ska vara lika många för ryssar och tyskar totalt. så mindre ryska spelare mera poäng för varje ryska general.

    sen om folk vill så är det lätt att föra statestik över antal spelade games och hur många arme poäng man förlorat. samt hur många strider man har vunnit :) på så vis ser man snart vem i hela kampanjen som har varit den bästa generalen. coolt va ??

    och när man ochså får egna poäng så kan man ju döpa sin arme till något som fanns på östfronten då. blir det så kommer jag att spela med 5ed guards tank army Marshal Zhukovs arme :) passande va!?
  • Panzerkommadier Klomster Bereit für die Schlacht!

    Die rote Armee wird vor Ort fügen Sie unter meiner Tracks!!!

    Google translator är ett bra verktyg!! :p
  • edited 12 april 2008 09:40
    ?? ????? ???????. ??, ?? ?????? ????? ???????? ????? ??????? ?????!

    just det, det här forumet tar inte det kyrilliska alfabetet... kan ingen fixa det?
  • Jobbigt för ryssarna.

    När är detta egentligen?
  • Tänket du när vi ska börja kampanjen?? ja efter fanatiken vore ju bra om jag hinner klart med regler och kartan :)
  • Jah skulle kunna vara intresserad av att vara med. Har funderingar på att bygga ett mid-war Tysk Pansarkompani. Men Det funkar nog att spela i late. Har ju även lite ryssar sen tidigare (vilka för övrigt är till salu).

    Jag antar att britterna inte har så mycket att göra på östfronten så dom kan jag inte spela med.
  • edited 15 april 2008 07:20
    Min tanke är att först testa denna kampanj sedan göra en större kampanj troligtvis med både öst och west fronten samtidigt.. är inte säker om det blir late eller mid.

    att göra om en mid lista till late är inte svårt..
    sen går det ju alltid att säga att panzer 3 är panzer 4 or, panzer 4 är tyskarnas standard tank..
    stugsen är samma som mid.
  • Efter fanatic alltså.

    Veckodag?
    Lördag? Söndag? Tisdag? Fröidag?
  • edited 15 april 2008 14:10
    jag vet inte ännu, men jag ska försöka att få ihop lite folk till uppstarten av kampanjen..så att det blir flera spel samma dag som den startas :) jag tror att någon söndag vore bäst.

    samma dag då jag drar igång kampanjen får team germany bestäma vem av er som blir fieldmarshal och han får ta ansvar för era reserve army points..samt komma upp med en battle plan :)
  • *Pekar oskyldigt på nån annan*
  • edited 17 april 2008 19:54
    Du Seijsing!!! hur mycket ryssar har du??
    är det bara inf eller.... tänket att om nu har nog med ryssar kan du få låna lite av mig så du kan vara med i team soviet :)
  • edited 17 april 2008 19:58
    jag tror att jag kan ha nog med ryssar så att vi alla kan spela både jag och anders och du seijsing
  • Ryssarna verkar mobbade, ingen verkar vilja va dom.
  • jag tror att Folk tycker dom har för många inf teams.. alltså svårare att ta skydd i strid..samt att dom är billiga i spelet, och det gör att det blir dyrt att skaffa en rysk arme.
    med det kan ju ochså vara att det finns för många högerextermister på klubben :p hehe
  • Jag kan tänka mig att spela ryssar. men har typ bara 500 poäng. Har dock inget emot att låna ett pansarkompani.
  • edited 19 april 2008 09:32
    Det är bra att du seijsing ansluter dig till stalin.. hehe
    jag nu börjar det vara ganska lika många spelare på varje sida så då är det bara att börja efter fanatiken :) vi måste ochså göra en telefon lista så att folk kan få tag i spelare att spela mot..
    listan bör vi ha på klubben samt jag vill ochså ha ett ex av den.

    jag kommer att bestäma datum snart för upstarten av kampanjen... vi ses
Sign In or Register to comment.