Wich Hunter

edited 6 april 2008 03:25 in Warhammer 40k
WITCH HUNTER

HQ:

Inquisitor Lord
-Eviscrator
-Rosarius
-excruciators
- word of the emperor
110 pts.

Retinue
-3 Crusaders
60 pts.


58 pts.

Priest
-Power weapon
-bolt pistol
-carapace armour
-krak greandes
(Han kommer gå med Inqusisitoral storm troopers enheter med en melta gun)

TROOP:

6 Inqusisitoral storm troopers
-1 grenade launcher
70 pts.

6 Inqusisitoral storm troopers
-1 melta gun
70 pts.

HEAVY:

Penitent Engines
80 pts.

Penitent Engines
80 pts.

Penitent Engines
80 pts.

Inducted Space marines

7+1 scout
-c.c.w/bolt pistol
-frags
-vet sarge; power fist
140 pts.

7+1 scout
-c.c.w/bolt pistol
-frags
-vet sarge; power fist
140 pts.

5+1 scout
-c.c.w/bolt pistol
-frags
-vet sarge; power weapon, melta bomb
112 pts.

1000pts.

Kommentarer

  • Båda listorna ser ganska olagliga ut; du får inte blanda Sisters of Battle med Space Marines.

  • Det stämmer tyvär
  • I boken står det att men kan ha spece maines alierade. (har faktist skaffat Whith Hunter codexen och läste igenom den ordenligt så det borde stämma, dock att jag missade att man måste ha en präst för att få ha Penitent Engines.
  • Codex: With Huntes, sid 25, under 'Allied Space Marines': "Allied Space Marines may not be used if any Adepta Sororitas units are present in the force".

    På sid. 24 står det vilka enheter som räknas som 'Adepta Sororitas', i fallet med dina listor är det Cannonessen, vanliga Battle Sisters och Serafimerna.

  • Men det gäller väl inte åt andra hållet? Vanliga SM arméer får väl låna in vanliga Sisters?

  • Sant, en Marine-armé får låna in systrar men systrar får inte låna in Marines.

  • Det är dock inte så vanligt att den regel Setomidor påpekar är tillåten på turneringar.

  • Allies (såsom Sisters i en Marine-lista) brukar som sagt var inte vara tillåtet på svenska turneringar.

    Hittade ett till fel i din första lista, du får max ha tre utav samma sorts henchmen och du har fyra crusaders (Codex: WH, sid 15, Inquisitoral Henchmen).

  • edited 7 april 2008 17:17

    Codex: With Huntes, sid 25, under 'Allied Space Marines': "Allied Space Marines may not be >used if any Adepta Sororitas units are present in the force".

    På sid. 24 står det vilka enheter som räknas som 'Adepta Sororitas', i fallet med dina listor är >det Cannonessen, vanliga Battle Sisters och Serafimerna.

    Aj fan du hadde rätt :( Så jag måste alltså för att få ha space maines lädda av en incvisitor så måste arme'n innehålla två storm troop enheter är det korekt?

    Men det går väll att ha Penitent Engines, Inquisitor Lord och präster med scouts va?

    Hittade ett till fel i din första lista, du får max ha tre utav samma sorts henchmen och du har >fyra crusaders (Codex: WH, sid 15, Inquisitoral Henchmen).

    Men ett fel som du inte hitta är att man måste ha en präst för att få ha Penitent Engines ;P

    :( Får läsa igenom boken bättre så att såna slarvfel inte uppkommer i fortsättningen :).

  • Det är en oerhört klurig bok...
    Space Marine Scouts och Scout Bikers räknas som Space Marine element, så de antar jag är Ok när du har två Compulsory Troop Choices från Codex: Witch Hunters.

  • edited 7 april 2008 18:21

    Det är en oerhört klurig bok... Space Marine Scouts och Scout Bikers räknas som Space Marine element, så de antar jag är Ok >när du har två Compulsory Troop Choices från Codex: Witch Hunters.

    Nej scout bikes är den enda fast attack choiceset som witch hunter inte får ha :(

    Edit: har fixat listan nu.

  • Det hela är ganska enkelt och GW kunde mycket väl ha summerat det bättre: Spelar du WH och vill ha allierade SM får du inte ha systrar i din armé och du måste ha compulsary troops (d.v.s. Stormtroopers) från codex: WH. Däremot får du ha en Exorcist eftersom den inte är klassad som Adepta Sororita (uppenbart typo).

  • jo kan hålla med det. Gällande exorcisten så vill jag häldre ha 3 st Penitent Engines, gillar dem bättre.

  • Låter som att Wh listan har samma ally system som deamonhunters.

    Har du förresten sett min Fanatic lag idé?
    Tvär kolla den om du har lust!
  • kan kolla på den listan.

Sign In or Register to comment.