The call of the inquisition. (Fanatic lag idé)

edited 4 april 2008 16:55 in Turneringar / konvent
"Greetings fellow inquisitors, my name is Inquisitor Germahim Ect of the ordo malleus.
I write this message to you becouse i need your help in the times to come, we all know that a planet-wide attack upon the Dra-gon'sk-olan system is underway and all known, and unknown species is interested in the invaluable resources there.

Therefore i ask for all forces of the inquisition, please, fight by our side, we will kill the mutant, burn the heretics, and purge... the unclean!

I am stationed in the strike force of Grand master Castus of the grey knights, but we will fight blindly, therefore i ask of our fellow brethren and sisters to guide our blades."


Yo, Klomster här, skrev det ovan för att få känslan, jag tänkte att många kommer spela inquisition forces på årets fanatic, däribland jag.

Men jag fick mar-dagdrömmar att jag bara kommer få slåss mot grey knights med mina grey knights och det skulle va så fel! Bara fel!

Så därför så föreslår jag att laget "Inquisition" borde vara med på fanaticen, namnet kan förstås bli mer fancy.

Idén är att alla deamonhunters och sister of batlle ska vara i det laget för att försöka ge en mindre chans för oss inquisition lag att möta varandra för att det käns fel att grey knights slåss mot varandra.

Jag hoppas ni förstår.

Skriv vad ni tycker om idén, det kommer bli ett väldigt temat lag och jag hoppas att vi kommer slå ner alla kejsarens fiender tillsammans. :p
«1

Kommentarer

  • " Lore Inquisitor Ect, SIR. The 75th Thulean Gardes-Grenadier Division is standing by to offer assistance to the forces of the glorious inquisition if needed."

    Ifall det finns plats i Inqusitionsstyrkan för en avdelning inducted imperial guard så hjälper jag gärna till.

    "It is an honour to serve the inqusition. For the emperor."
  • Jag kommer att köra Marines med mycket Deathwatch, så jag skulle jättegärna vara med i ett =I= lag! Tuff idé också!

  • Idén är att alla deamonhunters och sister of batlle ska vara i det laget för att försöka ge en mindre chans för oss inquisition lag att möta varandra för att det käns fel att grey knights slåss mot varandra.

    Är det så på Fanatic nu, att man inte möter folk i samma lag? Det var nytt.. är det jag som borde läsa igenom regelhäftet (till slut!) eller har ni fått det om bakfoten?

  • Det gäller väl första matchen endast?

  • Jovisst, bara första matchen, men det hjälper, ifall de som inte spelar systrar och deamonhunters inte vill vara med så kan jag föreslå ett ett annat lag som också är inquisition inspirerat fast har mig och massa allierade imperials istället.

    Men tanken var att i första hand alla Codex: Deamonhunters Och codex: Witchunters skulle vara allierade, har dom användare på stridshammaren allihoppa?

    Känner ni ngn av dom kan ni säga till är ni schyst, tykte att det skulle va heltufft med ett all Inquisition team.

    Och Hakkapelli, Mr ect är inte en lord :p Bara en liten inquisitor.

    Ifall ingen vill va med så är du hjärtligt välkommen, imperial guard är goda soldater som är utmärkta som undanmanövrar, skicka 3 regementen av gardet på vänstra flanken så kan Grey knight strike forcen slå ett precisions-slag mot demonkultens hjärta!

    Enda nackdelen med att vara med om man inte är inquisition är att man kommer bli hjärntvättad eller, "Förlorad i strid" efteråt, men uppdraget är alltid viktigast!!!!
  • Jag vet inte om min inquisitor (behöver psycic hood mot piskor, eldar psycic powers osv.) skulle gilla att bli av med sina rekvirerade guardsmen.

    Och en gardesofficer säger nog My Lord till alla inquisitorer oavsett om det är en lord eller inte.
  • True true.

    Vilka var det nu som var inquisition spelare? Hmmm, dom skulle ha dykt upp här och nämnt sina ideér.

    Jaja, det är ett tag kvar, dom dyker kanske upp här!
  • Klomster jag spelar deamonhunters/grayknights.
    Och skulle vilja vara med i inquisitions laget på fanatic. :)
  • Wohooo, då är det 2 intresserade inquisition lag och två med inquisition allies som jag förstår det.

    Hur många får man va i ett lag?
  • jaapp jag tycker det är en grymt cool idé. ^^
    man ska vara mellan 3 och 5:) en till.
  • Det var primärt tänkt att det skulle vara hel inquisitions lag fast jag kanske ska ditcha den ideén om ingen gillar det.

    Kul att intresset verkar öka dock.
  • jo de vore kul om de andra dudesen som spelar inquisitions armér ville vara med...
  • Visst var det bara 3 deamonhunters?

    I såna fall skulle man kunna jaga rätt på den sista och köra laget.

    Ordo Malleus!!!! (Och allierade)

    Bor alla i umeåtrakten ifall man skulle träffas innan turneringen?
  • edited 10 april 2008 01:06
    Ok dessa är grey knights enligt listan på denna sida.

    Jonathan Levart.
    Jonas Näsström.
    Christer Åström.

    Så Levart är antingen Jonathan eller jonas.

    Så vi måste bara hitta den där Christer....
  • jo det är nog bara 3 deamonhunters.
    Men ifall jonas/christer(vet inte vem av dem som du Klomster:P) inte vill vara med så kan vi ju höra med våra systrar:)
    Btw så är det jag som är jonathan levart.
  • Jag är ju Christer och jag vill självklart inte vara med..... :p

    Yo Jonathan, vi skulle haft tag i Jonas.

    Jag skrev ju på hans tråd om sin lista, eller var det den?
  • nee de va min.... :P
  • Hmmmm, vet du vem eller vars Jonas är.

    Skulle haft frågat han!
  • Ja de skulle vi...
    När måste man senast lämna in laget?
    Jag funderade lit om vi skulle kuna ses på fredan innan? för då är jag i ume.
  • Klomste har du hittat den där duden som ska spela deamonhunters på fanaticen?
    Om inte så kan de vara dags att kalla på våra systrar...
    Eller leta rätt på duden.
    :)
  • Well, hur? Jag är väldigt lite på fantasia för där skulle man kunna fråga.

    Vi kan pm'a dea, så kan han fråga!

    Menar du nu på fredag? Du är möjligtvis inte här lördag eller tisdag? För då är jag i umeå på föreningen.

    DEA HJÄLP OSS HITTA SISTA DEAMONHUNTERN!!!!!
  • edited 15 april 2008 14:49
    asså fredagen25/4 den innan fanatic helgen.

    man skulle ju kunna kolla på typ eniro llr hitta.se där kanske han finns ^^
  • Jag gick in på fantasia och frågade dea om han kunde säga till den förlorade deamonhuntern att jag var intresserad av detta fanatic lag.

    Ca 3'2 sekunder efter det att han sa ja så kom en kille med grönt hår in i butiken och dea sa.

    -Där är han, ibland är världen liten! (eller liknande, väldigt scary timing iallafall)

    Jag snacka med han och spelade med han (och förlorade, men who cares!)

    Han hade Syster / Knight lista och verkade intresserad!



    Den fredan? Ingen aning.
  • ok ok de låter juh trevligt anmäler du laget?

    du kan ju skriva till mig när du vet om fredagen.
  • Jag anmäler nog laget, ska jag va ledare?

    Ska vi uppsöka systrarna eller tar vi dom som var intresserade ovan?

    Vad ska laget heta? Inquisition var grundideén, men Ordo malleus eller Order of the hammer kanske kan passa.

    Eller Leifs bananer.........


    Hmmmmmmmmmmm, fredan.

    Ska nog terrorisera min vän om jag får sova där under helgen.

    Annars kommer det va förening hela helgen så ja eller kanske.
    Finns ganska stor chans att jag kan dyka upp.


    Vilka är intresserade nu då.
    Listan hittils verkar va.

    Christer Åström, (Jag)
    Jonathan Levart (Levart)
    ......

    Jag skulle vilja ha slutgiltiga intressebeslut innan nästa tisdag.

    Skulle du kunna pm'a de ovan som verkade intresserade om dom fortfarande är det, och om du hittar nån syster spelare?
  • edited 18 april 2008 15:05
    Ok ok master Klomster.
    Var inte den där Joas intreserad? skulle du kunna snacka med han igen?(det vore coolare med bara deamonhunters), fast han kanske var svår att få tag på ...
    Jag kan viska till dudsen ovan om du vill det?
    Eller ska jag fråga systrarna?
    Det värkar dumt att fråga för många.... Då kanske man måste kicka nån.
  • Jag är fortfarande intresserad.
  • Fråga många, sen så kanske man får lov att fråga extra noga hur intresserade folk är.

    Jag är lite lat, men Den sista deamonhuntern, (vi kallar han herr Grönt hår) måste komma online, han försvann typ.

    Han hadde inte mycket färdigmålat dock.
  • Aj då så han kommer dissa fanaticen?
    Ska fråga alla...
  • Som jag sa, jag är gärna med
Sign In or Register to comment.