Deathguard 2000p

edited 30 mars 2008 15:03 in Warhammer 40k
Min Deathguard lista som den ser ut nu...

HQ:
1 Daemonprince: Mark of Nurgle , wings, warptime -175p

1 Greater daemon -100p

ELITES:
7x Terminators: Icon of Nurgle, 2x powerfist, 3 combi-plasma, heavy flamer
Champion: 2x lightning claws -310p

TROOPS:
7x Plaguemarines: 2x meltagun, Icon
Champion: Power fist
Rhino: Extra armour, dozerblade -281p

7x Plaguemarines: 2x meltagun, Icon
Rhino: Extra armour, dozerblade -241p

7x Plaguemarines: 2x flamers, icon
Champion: Power weapon -206p

7x Lesser daemons -91p

7x Lesser daempns -91p

HEAVY SUPPORT:
1 Predator: Twinlinked lascannon, 2x lascannon -165p

1 Predator: Autocannon, 2x heavybolters -100p

1 Land Raider: Daemonic possession -240p

TOTALT: 2000p

Den Plaguemarine enheten som inte har transport tänkte ta plats i Land Raidern.
Lite synpunkter på armén i helhet....

Kommentarer

  • Ser bra ut, lite tips bara:
    -Ta bort Dozerblades, det är töntligt att bara köra 6" :)
    -Sätt Combi-plasmas på alla dina Terminators som har bolters
    -En dread för resten av poängen? CC dreaden med H.Flamer kostar bara 105p
  • * Ta bort en marine ur dina 8 man stora squads, så att de hamnar på 7 båda två. Mycket coolare.

    * Köp två terminators till så att squaden blir 7 man stor. Mycket coolare.

    * Ge en champinjon till squaden som saknar en.

    * Köp power weapons/fists till de champinjoner som saknar det, samt kanske en till fist till terminatorsquaden (om du ökar den till 7 dvs). Combi-plasmas är inte heller en tokig investering, men då börjar squaden bli rätt dyr också (samt att "gets hot!" struntar i deras sköna T5..)

    * Byt plats på en flamer och en meltagun, jag tycker att det är en bra all round-combo att ha en flamer + en melta/plasma i vanliga squads. Både oknytt och tanks blir rädd för en.
  • *köp INTE en c.c dead eller choas dread överhuvetaget dom suger, dom kan inte göra ett rötta!

    *var en rikig nugel spelare och spela 7 man enheter!

    *bli man spela utan tanks :P (förutom rhinos)
  • Så, nu har jag gjort lite ändringar.

    Blom: Nej, jag ska inte spela med en dread. Jag vet att de inte gör bra ifrån sig. För oberäkneliga.
    Nu är det sju enheter på allt. Nöjd?! ;)

    Tror jag behåller stridsvagnarna...
  • Army listen ser mycket fräsigare ut när det bara är 7-mannaenheter i den. Coolt! :D

    Apropå dreads så tycker jag personligen att min gör genomgående bra ifrån sig. Faktiskt. På riktigt. Det gäller bara att deploya honom nånstans där hans twin-lascannons gör minst skada på en själv om han flippar ur. Jag tycker att en dread är kanon att slänga ut på en flank för sig själv.
  • edited 1 april 2008 08:22
    Jag tycker att det finns alldeles för stor chans för den att inte göra som man vill. Det
    är ju 1 på 3 att den gör något tokigt. I och för sig kan det vara bra i vissa fall. Men det jag saknar från tidigare codex är att den inte längre får dubbla attacker om den blood-ragear in i närstrid.

    Btw, tror ni att det fungerar bra med 2x7 demoner eller ska man slå ihop dem?
  • Ser fint ut, fattar dock fortfarande inte varför du har dozerblades. Kör du bara 6" med en rhino så är det ju slöseri med poäng, du vill ha komma fram fort. Lätt mer värt att chansa om du nödvändigtvis ska in och köra i terrängen
  • Jonathan, beror på hur dåliga lesser deamons är. Har dom alla typ Tougness 3 nu?
  • Falle: Anledningen till varför jag har dozerblades är därför att jag har forgeworlds stora, enorma sådana. Jag har det bara för coolhetens skull. ;)

    Incoming: Nej, lesser daemons har T4. De har i princip 4 på alla värden förutom attacker (2) och wounds (1).
  • 7 Lesser deamons funkar bra :) kör på 2 enheter.
  • Ok, då fattar jag :)
    ... vänta nu, är det du som har den cp-snygga DG armén med jätten som demonprins?
  • Nästan, det är en greater daemon ingen demonprins. ;) Men ja, det är jätten 'ala pyramid head.

    Tyvärr kommer jag inte delta i vårens fanatic men till hösten kommer även en demonprins...som jag inte riktigt har bestämt mig än för hur jag ska göra.

    Kul att du tycker armén är snygg!
  • Nice nice, själv köpte jag Nurgle demonprinsen för ett tag sen och den är riktigt jävla snygg. Något att fundera på iaf.
Sign In or Register to comment.