Röda Eldar i skogen

edited 29 mars 2008 20:03 in Figurmålning etc

Lite work in progress-bilder på mina nya eldar som planeras vara klara till 1000p-nivån till Lincon (första maj) och hälften av de 2000p som behövs till Fanatic.

Avenger Exarch
En avenger exarch vars förlaga veteraner borde känna igen. Långt ifrån färdighighlightad (roligt ord med många gh). De gula ytorna kommer ljusas upp på samma sätt som pathfinderns bössa här nedan.

Scorpion exarch
Tanken var att testa lite extrema highlights, men det blev inte så bra som det var tänkt. Ska mjuka upp dem en aning,

Pathfinder
Pathfinder. Mest "klar" av de tre. Basen är påbörjad med det som ska bli rötter och stenar.

«1

Kommentarer

  • Gud vad fina! Gillar Avengern från 2nd ed, och färgschemat tror jag blir superbt i skogsmiljö! Håll oss uppdaterade!

  • Well, helnice är vad jag kan säga om det där.

    En sak som jag tycker är jättejobbig när jag kör mot eldar är att dom (enligt mig) fuskar hela tiden.

    Så för att avreagera sig så vill man säga kassa saker om dom, problemet uppstår när de flesta eldar armeér jag sett är jättesnyggt målade så man kan inte säga att dom är fula, inte att dom är otaktiska.

    Så jag river mitt hår när jag möter eldar, varje gång, för dom vinner alltid.

    Dumma... fega *mummel* ful..... damn......*mummel* hatar eldar!
  • Fina modeller. Men plocka fram dina inks också så kommer det att bli en kanonarmé, för det lilla man kan klaga på nu är att de kan se en aning platta ut och eldarrustningar är som gjorda för att få den där extra lystern man får av inks.

    Ansiktsmasken på scorpionexarchen skulle jag försöka ge en liiiten aning skarpare highlights och skuggning förresten.
  • edited 31 mars 2008 01:10

    Jag skulle nog inte använda så mycket ink på de här modellerna, risken finns att de skulle bli för mörka. Jag tycker att rustningen ser bra ut, kanske bara lite högre highlights så blir det strålande! Färgen på vapnet på pathfindern blev huur bra som helst!

  • Alla modellerna är work in progress och alla tips på förbättringar är uppskattade.

    Satansäckel: Ansiktsmasken på scorpionexarchen skulle jag försöka ge en liiiten aning skarpare highlights och skuggning förresten.

    Jo, den är bara grundmålad än så länge.

  • Påbörjat warwalker med tre lager rött. Återstår extrema highlights och övriga färger.
    Warwalker

    Prototyp för hökar. Funderar på om fler ytor (framför allt underarmarna) ska målas "vita".
    Hök

  • Ooooooh, tuffa grejer.

    Eldar s hawks har väl armour plates på armarna, du kanske kan måla dom vita.
  • En prototyp-banshee i tabletop-standard. Två till påbörjade av en squad på sex damer. wip banshee

  • edited 7 april 2008 23:42
    Ser ju bra ut. Det är ett effektivt (eller vad man säger) färgschema med så få men väldigt konstrasterande färger. Jag tycker att de extreman highlightsen blir riktigt bra. Skogstemade baseri 40k känns som positiv omväxling till all stadsruin som har blivit standard.
  • De är långt ifrån färdiga, men om jag skulle måla till min vanliga standard skulle de inte bli spelklara i tid =(. Siktar på att ha allt klart till en miniminivå till fanatic och kan då ägna veckan därefter för att förbättra dem inför lincon.

  • riktigt fina :D nice highlight
  • edited 14 maj 2008 23:14

    Såhär efter både Lincon och Fanatic kan man pusta ut och måla lite på skoj. Här är resultatet från dagens session. Notera skillnaden mellan denna och den några poster upp.

    banshee

    Återstår gemstones, ögon, blacklining och lite smådetaljer som smycket på högra överarmen och sånt.

  • En stund sedan sist nu. Sent skola syndaren vakna. Påbörjade en batch om 500p för en vecka sedan för att få en spelbar armé till Fancy fanatic. Nu är det mesta grundmålat och wave serpenten börjar se helt ok ut.

    wave serpent wip

  • snygg! Gillar det vita
  • Lite snabb uppdatering. En första prototyp för en storm guardian i ordets rätta bemärkelse är färdig. Förhoppningsvis är en hel squad målad till fanatic.

    guardian

  • Ser bra ut, snart får du lite mer bitar att jobba med också ;)

  • Wow, hur tusan har du gjort den där!?

  • Kropp från helt vanlig guardian, höftskynken från gamla dire avengers och överblivna vapen från nya avengerexarchen.

  • Mycket snygg! Jag har själv tänkt i liknande banor, och nu när jag fått bekräftat att det ser bra ut ska jag genast börja arbetet med mina Storm Guardians...
  • wow.... Så J*vla nice modell.

    Bra jobbat Lars.
  • gillar färgschemat men prova att tunna ut den vita färgen med lite vatten, den ser väldigt tjock ut... eller är det bara jag :) Annars väldigt snyggt
  • edited 15 november 2008 22:58

    Eftersom jag var missnöjd med resultatet på mina scorpions (se första posten i denna tråd) bestämde jag mig för ge dem en dos t-röd och vit spray, följt av washar och lite foundation. Detta fick bli en testmodell för att se om principen fungerar. Därför är inte de vita/grå ytornas highlights riktigt fullständiga än.

    Mycket nöjd med resultatet för att vara lite drygt två timmars arbete.

    fram bak

  • De nya washarna är verkligen fusk! Eller, jag menar.....bra jobbat! ;0)

  • måste nog hålla med Trukson, fusk... nej...bra jobbat.
  • Snygga. Ska bli ett nöja att butha up dom nästa gång vi ses.
  • sweet! jag vill ha en revanch match för vad du gjorde mot mig på fanatic! ;)

  • Grå Skorpor? Intressant...

  • Ser jäkligt bra ut och med tanke på den halvkassa målarstandarden jag såg på lincon förra året lär det här bli en av de snyggaste armeerna.
  • Säg mig hur du gjort det benvita!! Väldigt bra standard för TT, ser säkert väldigt imponerande ut när allt är tillsammans!

  • Det benvita är några lager Gryphonne Sepia på vit undercoat. Inget annat.

    Notera förresten att scorpionen inte är klar än, utan en testmodell för att testa den grundläggande tekniken. Ska gå tillbaka och highlighta/shada lite till när jag får en lite större batch att blanda färg till.

Sign In or Register to comment.