Spawns, användbara eller inte?

edited 29 mars 2008 09:53 in Warhammer 40k
Ja, jag överväger att ha med tre spawns i min Deathguard lista men jag skulle vilja veta era synpunkter på dem. Är de värda sina poäng? Hur brukar ni använda dem (för er som har sådana)? etc...

Jag kommer att lägga upp min preliminära armélista i morrn men kort sagt är den till större delen mekaniserad med demonprins och greater daemon + några lesser daemons.

Kommentarer

  • Jag skulle inte rekommendera Spawns, de är bara dyra måltavlor. Tänk på att du får en Rhino med combi-weapon för samma pris.
  • Njae, jag har testat dom några gånger, och än så länge har dom varit ganska dass, om dom bara hadde haft en 5+ basic savis åtminstone, (hytter med näven åt sydväst på en höft)
    Dom är alldeles för random, tycker jag iaf....... fast jag gillar modellerna, och om du kör "riktig" Deathguard lista så kan du trycka in 1 ändå :)
  • Upp till dig, men enligt mig är det att kasta bort poäng.
  • De är lite för dyra, de skulle haft något save för de poängen.
    Men jag har testa dem i cities of death o då fungerar de faktiskt bra, så det beror kanske lite på vad man kör.
  • Mja, jag tänker att om det finns tillgång till mycket cover kan de vara användbara, dock blir det svårare att hålla dem i närheten av sånt eftersom de måste gå framåt hela tiden. Ni kan ha fått mig på andra tankar. ;) Kanske slänger in några fler terminators istället...eller något annat...
Sign In or Register to comment.