Projekt: Genestealer Cult

edited 24 mars 2008 16:51 in Warhammer 40k

Hejsan, nu när Bell of lost souls har gjort en så himla stilig Minidex till Genestealer Cult så tyckte jag att det var dags att äntligen göra den där Cult armén som jag varit sugen på sedan jag startade med den här hobbyn! Mina första Rhinos var till en Cult, på den tiden då Imperial Guard hade Land Speeders, men mycket har förändrats sedan dess. Min kult kommer att ha drivor av trogna och hängivna Genestealer-dyrkare, och allteftersom jag får färdigt dem tänkte jag lägga upp bilder och tankar här. Armélista och fluff är två saker de intresserade kan se fram emot, men redan nu tänkte jag länka till min Fotohink där bilderna kommer att ligga.

Uppdatering 25/3: Work in Progress-lista
Uppdatering 23/4: Armélista

Dessa enheter har jag påbörjat arbetet på:

Work in progress

  • Patriarch
  • Magus
  • Brood Comrades (10 st)
  • Hybrids (4 st)
  • Leman Russ
  • Seeding Lictor
  • Brood Brothers med Shotguns (10 st)
  • Brood Brothers (10 st)
  • Brood Initiates (15st)
  • Purestrain Genestealer Brood (6 st)

Armelista:

HQ

  • Patriarch (100p)
    Reinforced Chitin
  • Magus (50p)

Elites

  • Purestrain Genestealer Bodyguard (140p)
    6 models, Scuttlers, Extended Carapace
  • Hybrid Bodyguard (68p)
    4 models, 1 Autocannon, Acolyte: Rending Claw, Scything Talon

Troops

  • Brood Brother Squad (93p)
    10 models, Shotguns, 1 Grenade Launcher, Acolyte: Rending Claw, Scything Talon, Satchel Charge
  • Brood Brother Squad (88p)
    10 models, Acolyte: Rending Claw, Scything Talon, Satchel Charge
  • Brood Initiates Squad (63p)
    15 models, Acolyte: Rending Claw, Scything Talon
  • Brood Initiates Squad (63p)
    15 models, Acolyte: Rending Claw, Scything Talon

Fast Attack

  • Seeding Lictors (60p)
    1 model

Heavy Support

  • Brood Comrade Tank: Leman Russ (180p)
    Dozer-blades, Hybrid Crew, Hull Mounted Lascannon
  • Brood Comrades Squad (98p)
    Lascannon Team, Grenade Launcher
  • Brood Comrades Squad (88p)
    Missile Launcher Team, Grenade Launcher

Total: 1041 points

Kommentarer

  • My stars! Det var riktigt coolt, vad ska det vara för lista? Säg till turneringsspel? För det finns väl inga sanktionerade cult-listor i dagens Sverige?
  • Jag hoppas inte på att kunna använda dem på turnering. Det finns som sagt inga regler och dessutom sitter de fem per 60mm bas. Men regelmässigt skulle jag antagligen köra dem som Witchhunters med massor av Redemtionists eller vad de nu heter, de som inte är med i Codexen. Faktiskt, när dessa är klara skulle jag ju ha en hel WH armé.

    Utanför turnering ska de köras som BoLS' Cult-lista.

  • Eh... Såg inte detdär väldigt mycket ut som alla Lost and the Damned-arméer brukade göra? Är det bara jag som hade fått bilden utav Genestealer Cults att de hade ganska seriösa och stabila mutationer och inte "Pelle fick ganska korta ben, synd för honom, men Pelles kompis fick ju faktiskt en tredje arm med snygga klor".
  • Jag håller med dig Kataris.

    Dock kan jag hålla med om att modellerna va snygga.
  • Jag ser också att LatD inte ligger långt borta, men en Genestealer Cult skulle ju självklart välkomna de tusentals mutanter som "lever" på botten av varje ordentligt Hive som soldater i deras kamp till frihet. Dessa killar är alltså inte hybrider utan (vissa iallafall) mutanter (som också fått Stjälarens Kyss). Hybriderna kommer inte att vara dvärgar :)

  • Idag var en produktiv dag för kulten, då jag inte fick tag i någon att spela med. Nu är allt i armélistan ihopsatt! Det är alltså 1000p redo att målas! Efter att jag satt Patriarken på sin bas så kommer jag bygga om mitt Byggbord till ett Målarbord. Snart kommer nya bilder på det jag gjort idag. Jag har byggt 16 Comrades (alltså vanliga Guardsmen), en hybrid, en magus, en patriarch och 10 Initiates!

  • Igår spelade jag första matchen med min kult. Det var 1050 poäng mot Martin Calissendorfs Crucifiers Chapter. Vi körde take and hold på Omega-nivå, på ett alldeles för litet bord. Jag fick ju då börja med allt på brädet, och eftersom vi bara hade 18" no-mans-land så kom mina Stealers in i närstrid under sin första runda och besegrade Martins Terminators. Det slutade med att hans Aooault Marines till slut fick komma in och decimera eller utrota praktiskt taget varje scoring unit jag hade. Dock stod Russen kvar och avgjorde matchen till min fördel.
    Nästa gång blir det på ett fullstort bord, och då ska jag inte göra så många nybörjarmisstag. Dock fick jag lära mig att med lite tur så är Acolytes helt monstruösa! Om jag tolkat det rätt får de 5 attacker på charge och det är otäckt med Rending och Initiative 5!

Sign In or Register to comment.