Deathwing lista

edited 24 oktober 2007 08:02 in Warhammer 40k
HQ:

Belial 130pts
Pair of LC

Interrigator-Chaplain 145pts
Terminator Armour, Storm Bolter, Crozius Arcanum


TROOPS:

5 Deathwing Terminators 240pts
4 LC, 1 Thunderhammer and storm shield
Standard bearer

5 Deathwing Terminators 250pts
1 Assault cannon, 1 chainfist

5 Deathwing Terminators 250pts
1 Assault cannon, 1 chainfist


ELITES:

Dreadnought 165pts
Vernable
T-L Lascannon

Dreadnought 155pts
Vernable
Missile launchers

Dreadnought 150pts
Vernable
Heavy Flamer


HEAVY SUPPORT:

Land Raider Crusader 265pts
Extra armour

Total: 1750pts

Kommentarer

  • Det är så här "riktiga" Dark Angel listor ska se ut.

    Bra jobbat..

  • Kul med Deathwing. Synd bara att du har en Ravenwing speeder med, dödar ju lite av Deathwing temat.

    Jag är så oändligt besviken på att det inte längre finns regler för att bara spela med Deathwing. Som det är nu känns det ju lite dumt att inte inkludera annat bra, när man kan.
  • Jag är så oändligt besviken på att det inte längre finns regler för att bara spela med Deathwing. Som det är nu känns det ju lite dumt att inte inkludera annat bra, när man kan.

    Det går väl alldeles utmärkt att spela en ren Deathwing armé. Har du Belial så blir ju Terminators Troops

  • Jo, visst visst. Men saken är ju den att du inte är tvungen att bara ha Deathwing enheter, till skillnad från tidigare. Man kan ju tänka sig att man borde ha nån fördel med att bara ha möjligheten att ta Deathwing enheter, men eftersom man nu får välja och vraka fritt bör ju en armé med bara Deathwing bli sämre.

    Tål att tilläggas att jag har en ganska stor Deathwing armé och tycker inte alls om hur de blev i senaste codexet.
  • jo, vet att landspeedern inte passar in, men hade 100pts kvar och visste inte vad jag skulle ta in.
  • Näe, det är ju alltid lite knöligt att få till jämna poäng med DW. En speeder kan man ju förklara som någon spaningsenhet eller så.

    Lycka till!
  • Försök banta lite poäng och släng in en till dread maybe?

  • kan nog inte banta så mkt på den.
  • En grej du kan göra, är följande:
    Ta bort Elites squaden och Speedern: 345pts

    Ge en Assault Cannon till squaden som saknar, lägg till två dreads.
    65pts kvar, uppgradera Dreads för poängen, kanske en och annan laser eller missil för anti-tank?

    Ett förslag om man verkligen vill få armén helt DW, dock duger den ju som den är.
  • ahh.. nice, tack för tipset. ska kolla på det :D
  • har ändrat i listan nu.. lite med deathwing :P
  • Listan ser bra ut men skulle det inte vara bättre med lite mer terminators i armén. Det må vara en Deathwing armé men bara 15 terminators? Skulle nog slänga ut chaplainen och en dreadnought för mer terminators. Anledningen till att jag tycker att det är lite väl lite modeller kan i för sig bero på att jag nyss köpte en endless swarm låda (okey, bara en halv). Men övrigt ser det bra ut, land raider crusade for the win!
  • Citat: Lurräven

    Jo, visst visst. Men saken är ju den att du inte är tvungen att bara ha Deathwing enheter, till skillnad från tidigare. Man kan ju tänka sig att man borde ha nån fördel med att bara ha möjligheten att ta Deathwing enheter, men eftersom man nu får välja och vraka fritt bör ju en armé med bara Deathwing bli sämre.

    Är det inte bättre att spelare själv väljer om dom vill följa fluffet.

    Enligt nya codexet passar ju Deathwing och Ravenwing bra ihop. Ravenwing hittar fienden som Deathwing spöar skiten ur

  • varför ta ut chaplanen?

    har 3 olika listor som jag kan spela med. om jag vill spela rent deathwing lr om jag vill blanda lite
  • Lurräven: Man kan ju tänka sig att man borde ha nån fördel med att bara ha möjligheten att ta Deathwing enheter, men eftersom man nu får välja och vraka fritt bör ju en armé med bara Deathwing bli sämre.

    Sämre än vad? Den teoretiskt hårdaste listan som går att göra med DA codexet? Då är den ju inte deathwing. Förstår inte riktigt resonemanget.

  • Anledning att ta ut chaplainen var bara att då skulle du få mer terminators. Tror att mer terminators skulle göra mer än han. Är ingen 40k expert men det är bara känslan jag får.

  • Hör ju att det är dags att damma av mina gamla Deathwings ju
    Då det begav sig (för 2 Fanatics sedan tror jag det va) så hade jag iaf.

    4 enheter med 5 terminators i varje
    Blandat assult cannons, missile launchers, heavy flamers (olika enheter olika kit)

    1 landraider Crusaider

    2 dreadnoughts

    1 Master of Deathwing (lr vad högsta HQ chefen nu kan ha hetat)

    24 modeller allt som allt ha ha.. sjuuukt kul att spela. Så håller med det Dea säger.
    Följ det "fluff" du vill följa och spela bland de roligaste arméerna du kan spela.
    "Deathwing leads the way!!"
  • @Dea: Inte direkt så att jag tvingar "spelaren" att enbart spela Deathwingprylar.

    Visst funkar RW och DW ihop, är väl mest jag som är insnöad på hela elit-bara-termies-temat.

    @Jonke: Eftersom man väljer att begränsa sig, så ja, då blir ju armén sämre än vad den kunde ha blivit. Typ :)
    Och nej, då snackar vi inte bara Deathwing längre. Originallistan innehåll saker som inte brukar klassas som DW-grejor, vilket inledde diskussionen.
Sign In or Register to comment.