1K SM Drop Pod Armé till Lincon RoE

edited 19 mars 2008 18:12 in Warhammer 40k
Tjenixen.

Vill testa mina drop podande marines innan jag säljer dem. Så tänkte testa de på Lincon.
1ooopts och RoE. Testspelat lite i dagarna och kommit fram till att det är en riktigt rolig armé att spela, även motståndaren jag spelat mot har gillat att möta den och det har varit ganska jämt.

Striderna cirkulerar som oftast kring två objectives och när podsen dundrar ner samlat så skjuts det för fullt! Otroligt intensivt vilket har gjort att en match tar cirka 45min.

Hur som helst, vill ha lite kommentarer på listan. Är den tråkig, fulmaxad osv. Ni som spelat RoE kan ju tänka er vilka för/nack -delar podsen ger en.

Till listan. Cleanse and Purify (dubbla meltor) och random nackdel.

Librarian (Codicier)
-Fury of the Ancients
4 Terminators
-2 Assault Cannon

Dreadnought
-Assault Cannon and Storm Bolter
-Extra Armour
-Drop Pod

Dreadnought
-Assault Cannon and Heavy Flamer
-Extra Armour
-Drop Pod

Marines (7) *2
-Vet Serg. w. Power Fist and Bolt Pistol
-Meltagun *2
-Drop Pod

Boring med liknande val? För mycket Assault Cannons?

Kommentarer

  • edited 19 mars 2008 18:27

    Är drop pods legala på RoE? De har ju AV36..

    Annars ser listan hårt och rolig ut :) 4 AC's är mycket på 1000 poäng, men ganska ballt.

  • RoE är inte Combat Patrol (som jag antar att du förväxlat det med)...

    Rolig är vad jag framför allt är ute efter, så det är ju bra. Hatar att skjuta sig själv i foten för att listan ska "se" snällare ut dock.
  • Så kan det kanske vara :) Jag har aldrig spelat en 40k turnering i hela mitt liv.

    Tror nog att du kan ha mycket skoj med den listan!

  • Aight. Jo den har varit jätteskoj hittils, hoppas motståndaren tycker detsamma.
  • Pods är helt lagliga på ROE.

    borde inte bokmalen (Librarian) ha termo armour med eftersom hans livvakt har det?

    Förövrigt ser den kul ut, lite svårt med hord orks/nids möjligen.
  • Antar att du gillar symmetrin men vore det inte klokt att byta ut några vapen mot flamers för att ha en chans mot hordarmeér? Typ slänga in en HF hos terminators, kanske en eller ett par på tacticals?
  • Jag personligen tycker ass cannons är klockrena anti hord arme vapen med, men varförinte köra melta+flamer på dina tacticals? Jag hadde det på Gothcon med mina Death Guard det funkar svin bara:).

    Hvy flamer har han på den ena dreaden med. Din Librarian vill ha fear of darkness för den är bra.
  • Jag skulle göra precis som Blom föreslår att köra med Melta-Flamer på podsen; kommer göra stor skillnad i många matcher. Och varför inte Fear of Darkness istället för Fury? Kommer du att deepa med terminators eller börja på bordet? Tänker du deepa så skulle nog jag slänga in homers på pod-enheterna, kommer att vara värt det i många fall när terminators kommer in efter allt annat och har extra stor risk att hamna på någon och dö.

    Och du har väll Terminator Armour på Librerianen (men bara inte skrivigt ut det)? För annars får du ju inte ha en Terminator Command Squad. Och skulle det inte vara värt det att uppgradera honom till en Epistolary? 15 poäng för ett extra wound, extra leadership (enormt bra till Psychic Hood) men lite dyrare powers.
  • Librarianen har Terminator armour, såklart :P Har nog inte råd med en uppgradering till Epistolary.

    Homers och deep strike kunde kanske vara något. Terminators har hittils oftast börjat på planen när jag spelat. Det är därför jag har Fury och inte Fear of Darkness. Ska gå igenom listan igen, homers borde få plats...

    Flamer+Melta. Skulle spara mig lite poäng... Har funderat lite på det, men jag stör mig så sjukt mycket när symmetrin rubbas. Håller på att bli galen på att bara ena dreaden har heavy flamer. Har ju endast testspelat mot Iron Warriors så horder kanske blir tuffa. Känns dock som rapid fire bolters och assault cannons + fury of the ancients kan göra en hel del.

    Listan väger in på 998pts atm. Kan fixa lite olika saker.
    1: Fury mot Fear, 1000pts
    2: Göra squadsen till 6manna enheter, uppgradera Codicier till Epistolary, skaffa en Teleporting Homer och ge den andra Dreadnoughten en heavy flamer. Även här kan en furyn bytas ut mot fear. Har aldrig spelat med Fear of Darkness.

    Kommer nog ha kvar dubbla meltor dock.
  • Gör som du skrivit där.
  • Själv skulle jag göra så att du med traits får apotekare, dumpa terminators och slänga in en commander/chaplain istället, kanske slänga in en enhet deepstrikande assault marines också. Sen skulle jag nog ta bort en dread och göra om marinerna till 10:or.
  • Librarian med Fear är det hårdaste HQ du kan ha i en pod armé
Sign In or Register to comment.