Det här med special characters

edited 14 mars 2008 11:45 in Warhammer 40k

Bläddrade lite i blood angels codexet och funderade lite på det här med special characters. Lemartes är ju alltid bara bättre än en vanlig chaplain, för 5 poäng mer får han +1 w, +1 ld och alla enemys inom 6" får -1 ld.

Med eldar är det likadant, vill man ha en kittad farseer är Eldrad Ulthran alltid värd, för -5 poäng får han +1 t, bättre save, kan kasta 3 powers, bättre witchblade och får flytta om enheter efter deployment.

Jag tycker det är coolt med special characters, spelar man Blood Angels och vill ha en chapter master så är det Dante, spelar man Dark Angels och vill ha en company captain i terminator armour så är det Belial. Men det är inte lyckat när det som gör special characters speciella är att de får rabatt på sin utrustning jämfört med en vanlig character av samma typ. Mephiston, Sammael och Abaddon är enligt mig väldigt lyckade special characters, de är specialla för de har unik utrustning och förmågor men de kostar därefter också.

Alltså: mer special characters, men vettiga sådana!

Kommentarer

  • Rättvisa poängkostnader över codex-gränserna!

    Må GW höra vår bön...
  • Special characters ska va "special" characters. Alltså inte en vanlig karaktär med lite bättre stats utan massa underligt mys som gör dom speciell!

    Jag håller med, inte för mycket sc's men några intressanta och roliga, och defenitift personliga.
  • Jag stör mig på det också, det är inte lika brutet i 40k som i Fantasy, eller det kanske det är, jag kan bara inte lika mycket om framtids hjältarna
Sign In or Register to comment.