Rambo 4

edited 7 mars 2008 22:52 in Off topic

Jag var nyss och såg Rambo 4 på bio och jag måste nog säga att det var den bästa filmen som jag någonsin sett! Den var även gränslöst våldsam...

Finns det någon annan som har lust att dela med sig om vad de tyckte om den?

Kommentarer

  • Finns det 4 rambo? :p
  • edited 7 mars 2008 23:59
    Såg det kl 1800, och det är en fin comeback för den gammla skolan av action filmer!

    Smutsig och rå action, Oändligt med grafiskt våld och verkligheten vad en 50mm kula kan göra med en människokropp, och för dem som missade det de först 50 gångerna så får man se det 50 till.

    Läste nånstans att det var 2.8 mord/minut, och det känns inte som en för generös uträkning.

    Förutom allt det ovan, så var det en rätt okej film också!

    Såg föresten också 3:10 to Juma ikväll, då Rambo drevs framåt av automat eld och lemlästning, drevs Juma av skådespelare och handling. Men jag kan rekomendera dem båda.
  • Den kan ju omöjligt vara blodigare än Hot shots 2, som ju är den blodigaste filmen någonsin :)

  • edited 8 mars 2008 01:51
    Jag tror faktiskt att det dör ett par hundra mer än i hot shots 2, fast inga kyklingpilar och kastarms kulor i Rambo!
  • Nej men Rambo sliter faktiskt av en killer hals med sina bara händer och delar en kille med en kniv. Filmen var nog den blodigaste och mest sinneslösa blodsfest jag någonsin skådat. 5 imperieörnar av 5 möjliga.

  • Jisses, vad har folk för referensramar egentligen? Ju trögare film desto bättre eller vad? Jag kommer nog att gå och kolla filmen i fråga, för jag har ju ingenting emot en och en halv timmes sinnesslö underhållning, och Rambo är ju kult. Men kom igen nu, är den verkligen värd 5/5 eller kan klassas som "den bästa filmen ni sett"? Vad tävlar den emot, om man får fråga?
  • edited 8 mars 2008 17:31
    meh film är ju enkelt med referens ramar ta tillexempel planet terror skulle någon fråga mig vad jag ger den för betyg skulle det bli 5. Men om jag jämför dem ned tillexempel gudfadern eller sagan om ringen så är det en 2a. Hela grejjen är heltenkelt så att betygsatt som hjärndöd slappkollar film är den en 5a i de stora filmhistoriska begreppet är den en fis i rymden. hoppas det där var förståeligt =P. Ta typ morsan hon såg sagan om ringen och tyckte att den var dålig för att den var overklig jag menar Doh go figure man måste ju betygsätta en film för vad den är, som att ha dansbands bengt att ge betyg åt meshuggahs nyaste skiva kan inte bli bra eller hur =P
  • nu är det ju så här att jag är grymt förälskad i den här filmen, den är gudalik! och då menar jag i jämförelse med gudfadern (personligen inte så imponerad alls) och sagan om ringen. Jag älskar den här filmen för att den är just vad den är... en rå och explosiv renrakad action!

  • Satte den på nerladdning innan jag for på jobbet blir att kasta in den på media centret och glo på den efter jobbet
  • Som väl av ordningen måste jag ju påpeka att ni har fel, fel fel fel! Det är inte film om det inte är Bergman och det är inte kultur om det inte gjordes av döda vita män med ett bäst före datum anno 1797.
  • Orith: så kan man göra, men säger man att det är den bästa filmen man sett så siktar man ju in sig på de stora sammanhangen, och det är då jag reagerar.

    Oh Captain my captain: schysst att du gör skillnad på film och kultur! :D
  • Ja mitt kära äckel du har faktist rätt när du säger så tänkte inte på det
  • Vet inte om jag skulle ge den 5 / 5 snarare 3 / 5 men jag tycker den är underhollande och ger vad den låvar precis som 300, man kan se den le åten nujuta av den utan att behöva använda de gråcellerna.
    Ojilar dock sensmoralen i filmmen och att ena sidan är så fruktansvärt demoniserad.
  • Orith: Klart jag har. Jag känner nog ingen som har rätt så frekvent som jag :D
  • Oh såg just rambo 4 fy faen jag älskade den.

    Maskingevärs ljud ger mig rysningar av välbehag.
Sign In or Register to comment.