Armé till Fanatic -fantasy-

Hallååå, vad tror ni om den här grymma listan. Den ska bara går fram och slåss mot allt som kommer, medans demon prinsarna flankar. Är comp 6 och har bara 7 stycken deployment drops, då jag jättegärna vill få första rundan. Vad tror ni, tex. om att inte köra med nån chaff, eller att den ena demon prinsen är ganska kasst equipad? Och är lore of Slaanesh för dålig med max 5 tärningar, eftersom det blir så svårt att köra bubble cacaphonic choir. Men ioförsig känns inte Shadow så superbra i den här arméen kanske.

Lords: -865p-

1x Daemon Prince Level 4 Slaanesh, Charmed Shield, MoS, Chaos Armour, flight, sword of striking, soulstealer, dragonbane gem, flaming breath
1x Daemon Prince MoS, Chaos Armor, Flight, Level 1 Slaanesh, Dispel Scroll

Heroes: -369p-

1x Throgg
1x Exalted Hero MoS, BsB, Barded Steed, Banner Of Swiftness, Shield

Core: -650p-

12x Chaos Trolls
2x Slaanesh Chariots

Rare: -615p-

2x Slaanesh Giants
1x Slaugtherbrute

-=2499p=- COMP: 6

Kommentarer

  • Mäktig lista!

    Dock bara ett block som kommer springande emot en och din bsb tåll noll och ingenting. Nu har du många andra saftiga kanonmål, men det är en rätt viktigt pjäs.

    Riktigt cool med 3 stora tuffa monster, eller tuffa är kanske att ta i, men häftiga :) Tror du har en god chans att trycka på gasen och boxa in det mesta med denna listan.

  • Jag får det iofs till fem monster, håller med om att bsbn borde få ngt slags wardsave. Kommer inte ihåg om Throgg ger reroll till trollen eller inte men om Throgg gör det så tycker jag att du ska skita i bsbn. Demonprinsarna flyger ju över eventuellt chaff, chansen till storkakan är ganska lite men det finns ju en annan gamewinner i magilistan och det är ju reversecoolblood spellen.

  • edited 10 mars 2015 19:10

    Nää Throgg ger ingen reroll. Men ja jag har funderat på att skippa BsBn för att typ preserva dom där 100poängen när han dör, men är ju som bra med trollen och jättarna, gör ju stubborn lite bättre med ett reroll. Kom dock på en dålig synergi mellan trollen och giantsarna, när dom får "Yell and Bawl" vilket avslutar combaten. Annars en bra grej med typ Warriors som oftast slår före Ini 4. Men hur viktig tycker ni dispel scrollen är, skulle ju kunna ta bort en magic lvl och dispel scrollen för lite mer poäng att geara Bsbn med. Eller alternativt ta bort en chariot, sätta bsbn på Slaanesh mount och låta han springa med marauder horsemens och försöka positionera sig bra.

  • edited 10 mars 2015 19:18

    Köttigt! Jag tror Slaaneshmagin passar bra. Att kunna störa den andres movement känns väldigt passande för en lista som är så aggressiv.

    Jag tror det funkar att den andra DPn inte är jättekittad. Du kan spela dem tillsammans och låta den andre ta smällarna medan den vekare ställer sig i kanten. Jag skulle nog dock fundera på om det inte är värt att offra ett komp och slänga på den kittande DPn Sclay Skin. Det är stor skillnad på 1+ save och 3+, men skillnaden mellan 5 och 6 i komp är inte ett "viktigt" steg - du får fortfarande +2 mot komp 2 och mindre. Skillnaden blir när du möter andra komp 5-6 listor, samt de 50vp du missar varje match.

  • Tror mer på BSB på slaanesh steed tillsammans med ett gäng horsemen. Då kan han vanguarda fram ifall det finns läge. Just nu känns den ganska malplacerad och meningslös, förutom för själva bsb funktionen.

Sign In or Register to comment.