Lizardmen 2500pts

jag har gjort en lista och vill ha a second opinion

Lords

Slann mage priest 300pts

Heros

scar-veteran light armour, Enchanted Shield,Standard of Discipline:Total 1301pts

scar-veteran light armour, sword of battle, Shield, dawnstone: total 135

Skink priest 65pts Level 2 Wizard 35pts, Dispel scroll 25pts:total 120

Core

40 Saurus warriors spear, banner 10pts, musician 10pts: total 460pts

40 Saurus warriors spear, banner 10pts, musician 10pts: total 460pts

10 Skink skermishers 70pts

10 Skink skermishers 70pts

Special units

10 cold one cavalary 310pts standard bearer 10pts

Rare units

Salamander hunting pack: total 80pts

Salamander hunting pack extra skink herder: total 84pts

Ancient Stegadon 230 Engine of the gods:total 280pts

Kommentarer

  • Jag gissar att Slannen ska stå med dina scarvets med Saurusarna? Jag har provat köra med många hjältar plus Slann i templeguards och den enheten blev nednött ändå och den slår mkt hårdare än vad din enhet gör. Det jag vill säga är att ska man göra den här typen av lista så är det lite antingen eller tror jag, så in med fler hjältar och Oldbloods, sen kan du lika gärna göra om en enhet saurusar till två skinks så har du lite poäng över till fler karaktärer. Sen kan du lika gärna ge scrollen till Slannen och skippa lvl 2 på skinkprästen och ngt till slannen, earthing rod kanske?

  • Vad vill du ha second opinion om?

    Ifall att det är att göra en så bra lista som möjligt behöver du fixa följande.

    Slannen behöver channel staff och harmonic convergence (3 Dice channel på 5+). Han bör kör antingen loremaster high magic eller alla signaturer. Becalming cogitation är också självklar.

    Dina saurusar bör sitta på Cold ones för att få 1+ save. Någon bör få ett great weapon. En av dina har just nu en magisk flagga och ett magiskt item vilket inte är okej enligt arméboken.

    Du bör spela en enhet med saurusar i core och resten skinks. De flesta restriktioner låter dig ha 4 enheter skinks så kör på det.

    Cold one cavalry är ett dåligt val. Välj istället chameleons och terradons om du kör en avoidance-lista eller Temple Guards om du vill slåss lite mer.

    Lizardmen har inga rare choices som bör sättas på spelbordet, om du spelar för att vinna that is.

  • En ganska smart grej när man ber om tips kring listor är att berätta vilket (om ngt) kompsystem man kommer att spela med/efter. Coldonecav är inte per automatik ett dåligt val om man stoppar in gott om karaktärer i den enheten, coldonecav på egen hand är inte så bra faktiskt. Däremot är jag övertygad om att man kan få andra listor att fungera än det som bgs tipsar om.

  • Tänker bara på två saker, försök att ha +1 armour save på den med dawnstone, känns som lika bra när man endå har den. Tex Flytta enchanted shielden till honom. Sen så tycker jag sharpened horns kan vara värt att fundera på när det gäller stegadonen, var väldigt bra mot min armé på fanaticen iallfall. Annars så kanske det är lite overkill med 2 stora block med Saurus warriors, eftersom du går så långt över 625p i coren. Roligare att träffa av gränsen och sen skaffa mer roliga karaktärer eller monster kanske

Sign In or Register to comment.