Chaos space marine armé

edited 3 november 2014 23:45 in Warhammer 40k

Har lite gamla chaos mariner jag kanske ska reviva, så jag kollar på listor,, vad tror ni om den här?

HQ:

([Fabius Bile]) = 165p
([Chaos Lord]
Jump Pack, Dual lightingclaw,
gift of mutation, Mark of Slaanesh) = 135p

Troops:

([Chaos space marines]
9x Chaos space marines
1x Lascannon 1x Meltagun 1x Aspiring Champion
1x Powerfist, meltabombs Rhino) = 235p
([Chaos space marines]
19x Chaos space marines
MoS, Icon Of excess, close combat weps,
1x Aspiring Champion
1x Powerfist, meltabombs) = 370p

Fast:

([Raptors]
14x Raptors
MoS, Icon of excess, 2x meltagun
1x Raptor Champion
2x lightning claw, meltabombs = 380p
([Heldrake]) = 170p

Heavy:

([Predator]
Side Lascannons
twin linked lascannon) = 140p
([Defiler]
havoc launcher) = 200p
-=1795p=-
uppdaterat listan

Kommentarer

  • Jadu, denna edition tycks gynna skytte mer än melee, då du inte har någon relic på din lord kanske du skulle prö a lira crimson slaughter och ge honom 2+armour och horns of slaugther(rage furious charge etc)

    Jag skulle ha tagit me en sorcerer istället för fabius som buffare, både telepathy o bio är bra schools men som crimson slaugther kan du ta divination med. Ge sorcen level 3 + spell familiar och om du får råd är burning brand relicen rätt bra

    Du har rätt dyra enheter som inte tål så mycket och som saknar lite ranged punch(kommer ha en dålig dag mot tau och eldar... Eller någon annan dakka arme)

    Jag hade lirat med en bikerlord med spawns eller bikes istället för raptors, de tål mera.

    Skär ner på kostnaden i marines, MoS o icon är overkill på marines, gör enheten mindre, Köp in en maulerfiend eller något sånt för poängen du får över

  • Just fabius vill jag ha kvar, men är inte 20 stycken str 5 mariner med feel no pain och fearless ganska bra endå, eller kommer det bara sluta med att dom blir nerskjutna?

  • jag skulle nog inte ha någon större svårigheter med den listan eftersom jag spelar närstrids Tyranider och snabbt låser dina skytte enheter, det som skulle vara problem för mig är dina chaos space marines med close combat weapons. jag rekommenderar att du skaffa pansar av något slag som en dreadnought eller vindicator, predator

  • De 20 Marinesen med dubbla Meltaguns kan lika gärna bli två tior med Meltas (eller Plasmas) och chefer med Power Mauls (om de nu nödvändigtvis ska ha närstridsvapen). Annars är en raket, autokanon eller laserkanon bra att ha i vanliga squads också. Det ger lite skyttesupport åtminstone.

    Raptorchampen med Power Fist vill gärna ha en Lightning Claw om det finns poäng och modellmöjlighet. Då har han nämligen möjlighet till 4 attacker på chargen, samt nytta av I5 om han behöver det. Och chans att överleva de där påtvingade utmaningarna han måste göra...

  • Som IG spelare måste jag säga att du saknar long range anti tank och dina CSM squads är helt utlämnade till hur spel planen ser ut, och hur mycket terräng som finns. Skulle nog föreslå att dina chaos space marines skulle behöva transporter och lite mer long range anti tank (tex lascannons och missile launcher) och includera lite pansar i form av maulerfiends, forgefiends, predators etc. En heldrake skulle också behövas, då du kommer nog möta flyg och måste ha något som kan ta ner flyg.

  • edited 3 november 2014 23:37

    Okej Men nu har addat en del saker, uppdaterat litegrann. Defilern har jag liggande så tänkte att jag kunde adda den. Men om vi säger att jag ska köra 2000p, vad saknas?

  • Den jättestora enheten vill nog hemskt gärna ha specialvapen också. Om inte annat så en flamer som kan ta bort lite hord eller vara läskig om någon (typ en Tyranidhög) bestämmer sig för att chargea dem.

    • Obbar är väldigt standard men väldigt bra på många sätt.
    • Kanske något invosave på din Lord? Invosave och FNP känns som en riktigt bra livförsäkring.
Sign In or Register to comment.