1200p 40K turnering söndag 9:e november

2»

Kommentarer

  • Oj, CSM vann. Inte illa.

  • edited 10 november 2014 10:09

    Grattis Tompa till en överlägsen seger.

    Tack Dea för en trevlig turnering som vanligt.

    -- speltiden räckte inte riktigt till, hade hellre börjat lite tidigare så man fått lite mer tid, 2,5h istället för 2

    -- scenario 2 gillade jag inte, kan ha vart tidsbristen som förstörde lite där också.

    +++ scenario 3, snälla ta med det på fanatic, underbart att kunna försöka hindra motståndaren när man vet vad den behöver göra.

    +++ bra med terräng.

  • Kul turnering som vanligt! Håller motivationen uppe :)

    Scenarion:

    Nr 1: standard och roligt

    Nr 2: Teoretiskt sätt gillar jag det då det kräver mkt tanke och planering, men man blev väldigt sårbar för otur. Om man drog ett kort som inte skulle gå att ta inom 1-2 turer måste man slänga det, oavsett om det ger minuspoäng eller inte. Drar man två eller 3 ökar risken att samma sak händer, med tillägget att det tar minst två turer att göra sig av med korten man inte kan ta om man har fått 2-3 sådana. Slutresultatet blir att det kan bli svårt att få nåt poäng alls, och att den som råkar stå på rätt obejektiv nära sin deplymentzone kan få avgörande matchpoäng bara pga det.

    nr 3: Jag tycker detta är ett toppenscenario, det lägger till mer taktik i spelet.

  • edited 10 november 2014 14:35

    Tack för en rolig turnering! Grattis Tompa till en överlägsen seger! Överlag positiva omdömen från min sida, bara några kommentarer.

    ++ 1200p med restriktionerna gjorde matcherna jämna och roliga!

    ++ Scenario 1 och 3 var roliga, särskilt 3:an med det extra moment av taktik det bjöd på

    ++ Trevligt motstånd!

    ++ Bra terräng

    -- Scenario 2 tyckte jag inte var så skoj, blev väldigt mycket slumpen

    -- Tidspressen gjorde det svårt att hinna med (kan ju ha berott på mina ca 100 modeller att ställa upp på bordet...)

  • edited 10 november 2014 14:54

    Kul att få vara med och leka lite på farsdag och allt. Tycker det är roligt med mindre poäng, alldeles lagom för mig. Scenario 2 var stor humor. Jag wipade men förlorade med 18-2. Det är fan så en 40k match ska spelas. Haha, men seriöst var det ganska svårt att ta poäng om man alltid fick ett kort som var extremt orealistiskt att fixa. Länge i matchen låg jag faktiskt på minus 1 poäng tills jag fick slay the warlord och linebreaker. Klarade alltså noll kort. Nu är ju jag ingen vidare erfaren spelare, men det var ett svårt scenario. För övrigt spelar jag numera med vanilj codexen.

  • Tack tack, bevis för att om man är med i nog många turneringar så kommer man förr eller senare rulla så hett så man är ostoppbar :)

    Håller med det som sagts, scenario 2 känns som det har potential och var väldigt intressant taktiskt sett men i praktiken kändes det som om man fick en svår hand tactical objectives så kunde man bli helt sänkt.

Sign In or Register to comment.