High Elves 2250pts

edited 2 mars 2008 17:29 in Warhammer fantasy
har väl aldrig riktigt varit inne på Fantasy, men jag börjar bli lite sugen på att börja med HIgh Elvels :D Har försökt göra en cool/rolig lista som man kanske också kan vinna med, men som sagt är inte så inne på Fansasy. Vad tor ni om listan?

2249 pts


Hero

dragon mage of caledor 430 pts
- lvl 2
- guardian phoenix
- staff of solidity

mage 185pts
- lvl 2
- dispel scroll 2st
-silver wand

Noble 148 --- General, (är med Dragon princes)
-talisman of loec
-helm of fortune
-barded steed
-dragon armour
-shield
-lance

Core

Spearmen 20st 205 pts
- full command

Spearmen 20st 205 pts
- full command

Special

white lions 10 st 150pts

white lions 10 st 150pts

Shadow warriors 6 st 96pts

dragon princes 5 st 175pts
-standard bearer,banner of ellyrion


phoenix guard 15st 305 pts
-full command, banner of sorcery

Rare

reapeter bolt thrower 100pts

reapeter bolt thrower 100pts

Kommentarer

  • Jag har förstått att High Elves har en något uppuckad Force Organisation Chart som vi kallar det i 40K, men nog måste väl även de ha 3 Core choices på 2250 poäng?

  • Nej, de har inte samma som de andra, HE i en 2250 behöver bara 2 core, och de får ta 6 special och 4 rare.

    Din lista.

    Ser väldigt olika ut den jag skulle spela. Men jag kanske kan ge lite tips.

    Din general borde få nått annat än Talisman of Loec, han kommer inte ta ihjäl hårda killar, så gör honom till en tank istället. ge honom guardian phoenix, så har du en 1+ reroll och 5+ws kille som kan ta lite stryk men samtidigt göra ont på chargen!

    Dragon magen, hmm, ge honom gem of sunfire och silver wand, då får du mest valuta för pengarna på recklesness. Och se till att folk inte skjuter på honom, ett 5+ws är rätt bortkastat på ett toalet papper.

    Ge en enhet Wl Lionstandard, utan den är de rätt värdelösa i en stor turnering. Alltid nån feg rackare som kör vampyrer eller annat skrämande oknytt!

    Phoenix guard är perfekta att vakta magi baneret, och borde klara av att vara barnvakt åt din magiker.

    Annars så ser listan rätt stabil ut, ja förutom då att du skulle försöka hitta poäng till en eller två örnar. Mina alver är aldrig örnlösa, och örnarna är bara så bra!
  • Tack för tipsen Eldborn !

    kommer nog byta ut de items som du föreslog, sen får jag se om jag kan hitta poäng till att ge WL lionstandard. På tal om örnarna, funderar på att skrota en av RBT och istället sätta in två örnarn .... men jag för se :P
  • hejsan, en väldigt annorlunda lista än vad jag heller skulle spela och jag förstår verkligen inte varför du spelar utan en bsb i en så pass närstridsorienterad lista... 2 enheter white lions med bsb är superbt samt att en white lion enhet skulle behöva lion standard mer.
Sign In or Register to comment.