lizardmen

edited 16 augusti 2014 17:49 in Warhammer fantasy

jag har just nu 60 Saurus warriors men vet inte vad jag ska skaffa nu. några förslag

Kommentarer

  • Skinks och lite karaktärer.

  • Skinks är aldrig fel! Inte fel med terradoner heller.

  • edited 19 augusti 2014 09:08

    Terradoner är bra, det beror ju lite på hur du vill spela. För mig så är Paddan ganska så intimt förknippad med Lizardmen så jag skulle ha svårt att spela utan. Lite samma sak med greater Daemons, sen även om Saurusarna är ett relativt kompetent infanteri så har dom en tendens att bli sönderstompade så du vill ha olika buffar (wyssans helst) när du kommer in i strid.
    Ska du enbart titta till vad som är effektivt så är hjältar på Coldones inte dumma, enklast då är att köpa ett paket Coldones och konvertera själv, till det rekomenderar jag bits från Templeguards. Annars så har jag en helt ny hjälte på coldone som du kan få lägga ett bud på. Annars kan du tänka att du tar en eller två hjältar till fots och stoppar in i en enhet med Saurusar som är fem bred plus även paddan, då får paddan stå i andra ranken och kasta sin magi. Läs noggrant igenom reglerna för arcane vassal och sen köper du två skinkpräster.
    Men som tidigare nämnt, skinks och en general sen kan du spela. Försök gärna konvertera om några skinks till Chameleonskinks eller köp några stycken.
    Vad det gäller monster så är Bastiladonen med solarengine ok och stegadons med sharpened horns är också ok. Beroende på hur burning alignment spelas så kan engine of the gods vara ok ish också. Jag har försökt fluffspela med Troglofånen men den är verkligen usel.

Sign In or Register to comment.