Orks och white scar 1995p

edited 25 juli 2014 02:35 in Warhammer 40k

Nåt slags försök att bygga en tuff(cool) lista med temat bikes och snabba saker, skaffade massa space marine bikes innan den nya regelboken, nu vet jag inte längre om det går att deploya utan att vara för nära varandra =P. Men spelar inte så mycket 40k och vet inte riktigt om jag missat nån del av en armé som man måste ha så skulle gärna höra lite feedback. Tanken är att alla ork karaktärer åker med nob bikersarna, och den uniten vinner över aaaallt!, sen åker Ork Trukkboysen och tar objectiv, tex i maelstrom missions. Jag har hört att gravguns är bra på bikes, så jag har en mindre space marine bike "deathstar" också med Command squaden och Kaptenen.. Men ja vet inte om det här funkar bra, vad tror/tycker ni? Och om jag ska ta bort spacemarine delen, vad vore bra för den här listan i ork codexen

Main Detatchment Orkz:

HQ:
Warboss - Warbike, Powerklaw, Attack Squig, Da Finkin Cap, Bosspole = 140p
Big Mek -Kustom Force Field, Warbike, Killsaw = 140p
Painboy - Warbike = 75p
Elite:
10x Nob Bikerz - 1x Bosspole, Waagh Banner, 2x Powerklaw, 2x Big Choppa = 540p
Troops:
12x Ork Shoota Boys - Boss Nob, Powerklaw, Bosspole, Trukk, reinforced ram,Red paint job = 164p
12x Ork Shoota Boys - Boss Nob, Powerklaw, Bosspole, Trukk, reinforced ram,Red paint job = 164p
10x Gretchin = 35p
Heavy:
3x Killa Kans - Grot Riggers = 165p

Allied Detatchment White Scar:

HQ:
Captain - Gravgun, Space Marine Bike, Powerfist, artificer Armour = 170p
Command Squad - Space Marine Bikes, Grav Guns, Apotechary = 225p
Troops:
3x Bike Squad - grav guns = 108p
Fast:
3x Scout Bike Squad = 54p

Kommentarer

  • Killa Kans:en känns lite malplacerade. De kommer stå kvar när alla bikes räjsar frammåt. Deff Koptaz eller Buggies skulle kanske passa in bättre i denna lista, och tema?

  • Om du vill att dina scout bikes ska äta oproportionerligt mycket skytte så släng på en melta bomb och kanske en eller två astartes launchers. De tål inte så mycket men blir helt plötsligt något motståndaren inte bara kan strunta i.

  • Okej bra idé med scoutsen, ja killa kansen kanske inte är så genomtänkta, kollar på deffkoptas nu och dom var ju asfeta, 2 wounds och powerfists.

  • Deffkoptas från grundlådan (de i plast) brukar vara enkla att få tag i på tradera/ebay.

  • tack för det tipset, så bara att dom kostade 250 styck från games workshop =P

Sign In or Register to comment.