Drop Pod Marines 1750

edited 26 februari 2008 20:14 in Warhammer 40k
Blev lite sugen på att se om jag kan anmäla mig till Gothcon och snickrade lite på en lista. Har aldrig spelat med komp förut, så om ni har koll på det vore det kul att se vad denna kan tänkas hamna på.

Utöver det nämnda finns det en Drop Pod till, ett Rhino hull med magneter för Razorback, Whirlwind eller Predator. Lite oklart hur jag ska göra för att få arméen till 1750. Har mycket i marinesväg, men ska något till blir det att måla.

Tanken med är arméen är att speeders och whirlwind har hittat fienden och inväntar förstärkning i form av deep strike. Då jag inte kommer upp i 1750 med enbart pods så kändes det mest logiskt med speeders och nåja, whirlwinds kan ju gömma sig iallafall.

Så lite kompkommentar och vad jag ska göra för att få upp arméen till 1750, vore högst välkommet.

Codicier @ 328
-Fury of the Ancients
-Terminator Armour

Command Squad
-4 Termies
-2 Assault Cannons

Dreadnought *3 @ 450
-Drop Pod
-Assault Cannon
-Heavy Flamer
-Extra Armour

Marines (8) *2 @ 468
-Meltaguns *2
-Veteran Sergeant w. Combi-Melta and Power Fist *1
-Veteran Sergeant w. Bolt Pistol and Power Fist *1
-Trust Your Battle-Brothers
-Drop Pod

Land Speeder Tempest *2 @ 240

Whirlwind *2 @ 170

1656

Kommentarer

  • Ser direkt att du kommer få minus för alla assault cannons. Dina troops är jag osäker på, och tempest speederna är väl de med ass-cannons och Hvbolters? Isf blir det nog minus för dom med. Sen misstänker jag nog också att många arrangörer kommer ge minsu för två whirlwinds.
    Är ingen supporter av komp-turneringar, men visst har man funderat på att delta på någon med en kompgodkänd lista mest bara för att visa att det finns ganska stora fel i det systemet.

    Den här listan då? Den kommer nog hamna ganska långt under medel är jag rädd för. När du kör med komp så är fluff och tema inte lika viktigt som hur *harkel* oeffektiv din armé egentligen är (i mitt tycke). Det komp-arrangörer vill se är ovanliga enheter. Så för space marines skulle scout bikes vara klockrena, och dom skulle faktiskt passa med i ditt fluff. Så för att bättra på kompen lite skulle jag väl bytt speederna och whirlwindsen mot kanske 2 enheter med scout bikes med teleport homers (vad vet jag?) och kanske 1-2 vanliga sout enheter med rätt valfri utrustning. Sedan skulle jag väl också välja andra specialvapen till termisarna än assault cannons, i princip vilka andra som helst. I stort samma sak på dina dreads också vilka du antagligen gärna kan dra ner på till 1-2 stycken istället om du vill bättra kompet. Sen tror jag att vanliga bike enheter kan vara uppskattade, eller speeders med multi-melta eller den där missilkastaren (typhoon launcher?).

    Sen skulle jag också dra upp antalet terminators i din command squad för att minska på min/maxet i den och kanske begränsa mig till ett special weapon t o m. När du gör listor till komp-turneringar tror jag du ska ha ledstjärnan "ovanligt" i huvudet och frasen "behöver inte vara super effektivt".
Sign In or Register to comment.