Death guard 2000 pts behöver lite råd

edited 8 juli 2014 14:30 in Warhammer 40k

Tja, håller på att bygga och måla upp en Death Guard armé. Jag har väldigt lite erfarenhet spelmässigt och speciellt nu när 7ed har kommit så känns allt ganska nytt.

Har knepat ihop en lista med modeller som jag har, tycker är coola samt verkar bra enligt internet :P

Skulle gära få lite feedback från er som har lite mer spelerfarenhet. Ska säga att lista kommer användas för att spela maelstrom missions .

iden bakom lista är att den ska vara snabb, hård och ha många hot som motståndaren måste ta sig ann. Har även demoner som jag kan alliera med om det skulle behövas.

Lord - mark of nurgle - bike - 4 + inv - power fist - lightning claw - veteran of long war - blight grenades (får övrig enhet även denna bonus om lorden joinar en enhet?)

Helbrute ( använder dataslate regler dvs de kan deepstrika samt har it will not die) - mulit melta - h. flamer

Helbrute - mulit melta - h. flamer

Helbrute - mulit melta - h. flamer

5 plague marines - 2 st plasma guns - rhino

5 plague marines - 2 st plasma guns - rhino

5 plague marines - 2 st plasma guns - rhino

5 spawns - mark of nurgle

5 spawns - mark of nurgle

5 bikes - mark of nurgle - 2 melta guns - veterans of the long war - champion, power fist

maulerfiend - magma cutters

maulerfiend - magma cutters

maulerfiend - magma cutters

Kommentarer

  • Ser klockrent ut, har kikat på att göra en liknande lista själv. Försvarslös mot flyers men det går inte att göra så mycket åt utan att strukturera om hela listan... Kan inte komma på något jag skulle ändra. Tror många arméer kommer få problem mot en så snabb lista.

  • Tack för svar :)

    Jo flyers kommer jag få ingnorera, men förhoppningsvis så kommer det gå bra så länge motståndaren inte spammar flyers. Har en heldarke jag skule kunna kasta in, skulle det vara nåt?

  • då du inte spelar med relics: inte funderat på att lira crimson slaughter? De har rätt fina relics för din lord så som 2+ armour save och rage+furious charge horn som inte är så fasans dyra... (2+ save gör så att dina bikes inte dör horribelt sekunden då en helldrake flyger in)

  • edited 8 juli 2014 16:40

    ska det spelas turneringar med armen? jag tycker mej minnas att det brukar vara ganska tunga restriktioner på spawns... eller tänker jag på något annat?

  • edited 8 juli 2014 16:53

    Svårt att säga med Heldrake, känns som de tappat en hel del anti air då vector strike gick från d3+1 till d3 mot flyers, samt att man inte kan skjuta bakåt längre. Man behöver nästan två för att få pålitligt anti air, vilket skulle ta bort ganska mycket från styrkan i din lista. Kanske är ett läge där du helt enkelt biter ihop och låter flygarna cirkulera medan du försöker få allt in i närstrid.

    Spawns har inte haft någon restriktion på Fanatic iaf, om jag inte minns helt fel. Och ja, vill du köra Crimson Slaughter så är det helt klart ett alternativ, du tappar veterans of the long war men får fear på allt och lite roligt war gear. Dock återstår det att se om supplement/dataslates/formations kommer tillåtas (förutsatt att Fanatic är aktuellt för dig), vilket påverkar Crimson Slaughter och Helbrute formationen.

  • edited 8 juli 2014 17:26

    Tack för svar!

    Okey tror jag skippar darken :P

    Det hade varit roligt att kunna lira på fanatic men det är inte mitt huvudsyfte. Crimson slaughter låter intressant. Veterans of the long war är ju inte överdrivet viktigt, för visst blir bikes fearless om lorden joiner dom ? Finns det en relic som ger 2 + save till en hel enhet, eller missförstod jag dig Kendal?

    tror ni föresten att man klarar sig med 3 troops?

  • Troops är mindre viktigt numera. Riktigt bra med objective secured regeln men inte hela världen att ha få av dom.

    Är den inte för turnering att den riktigt stygg och trevlig ut. Är den för turnering (dvs Fanatic) så ja... Ingen aning. Väntar på något "si eller så" i hur man får bygga arméer för egen del med.

    Avsaknaden av anti air gör inte mycket förutom demoner och necrons egentligen så you will be fit for fight dude :D

  • Daemonheart är ett artificer armour till chaos lorden... vilket gör att han kan tanka skadan från en bale flamer så att squaden slipper tvär dö

Sign In or Register to comment.