Kampanj - Kill Team

2

Kommentarer

  • me me me pick me pick me!

  • Thamier, I choose you! :p

    Det ser alltså ut som att jag, Kamel och Thamier kommer vara där mellan ca 10.30-16. :)

  • Vill ännu en gång bara lyfta för potentiella intresserade att det bara är att höra av sig om man vill hoppa in i kampanjen. Ju fler desto bättre, och nya spelare kommer självklart att få sig ett litet startpaket med Requisiton Points och Renown för att komma ikapp lite grann. Tveka inte att hoppa på! :)

  • Hupp Hupp ere we Go ! ja är med

  • Nice! :D Jag skickar en viskning till dig med de detaljer som behövs för att komma igång! :)

  • Nu har jag lagt upp nästa veckas uppdrag. Här är första chansen för Legendary Weapons, så nu är det bara att vässa klorna i kampen på godbitarna! ^^ http://maelstromcongeris.blogspot.se/2014/08/chapter-ii-here-be-treasure.html

  • Jag är förresten också sugen på lite spel. Är det någon som kan tisdag och/eller onsdag eftermiddag/kväll? Även fredag-söndag är rätt öppna i nuläget. Skriv här eller hör av er till mig (tel. 070 3711214) så ser vi om vi kan få tid att kriga lite. :)

  • jag kanske kan torsdag eller fredag

  • ska försöka ta mig in söndag är lite anal.og av mig så kommer nog fråga om en massa grejer

  • edited 5 augusti 2014 08:23

    Thamier: Vad sägs om fredag igen? Jag och Joakim kan då, och vi ska nog även kunna dra med Anton! :)

    Grodtuf: Jag är på att spela på söndag också. Då kan jag ha lite introgenomgång och besvara de frågor du har. Vet du ungefär när du kan ta dig ner? :)

  • torsdag och söndag kan jag, men tror inte jag kan fredag, bara om det är tidligt på fredagen

  • Ska vi satsa på söndag då? Det låter ju som att flest kan då. Jag tänkte att jag förlänger detta scenario till nästa vecka också, då typ ingen hunnit spela i veckan :)

  • jag kommer at vära på fusk nästan hela dagen imorgon lördag om nogon vill kill teama

  • edited 11 augusti 2014 13:29

    Lite klargörande fakta: Från förra veckans scenario så får Thamier, Kamel och Urslingen följande basuppgradering:

    Ammo reserves - At the beginning of the game, the owning player may place an appropriate marker anywhere on the board. All models within 3" of the marker may re-roll any result of 1 when shooting.

    Klargörande nummer två är att veckans kapitel och scenario (The Vault) kommer att fortsätta in genom hela nästa vecka.

    Grodtuf: När på söndag hade du möjlighet att ta dig ner till FUSK? TÄnkte så att man vet vilken tid som ska satsas på? :)

  • hupp hupp verkar bli lördag så söker jag mig in men listan är inte färdig ä ny på det här

  • jag är snart påväg till fusk grodtuf om du vill spella

  • tja blev att fixa annat idag men tar mig ner på ett tag mycket av mina figs är o byggda o listan e wrong men tarmig in

  • Det blir bra. Du är välkommen. Jag kan hjälpa dig bygga lista om du vill. :)

  • Sorry, vi måste bege oss från FUSK nu. Vi har väntat i över en timme nu, så vi kan tyvärr inte vara kvar längre. Du kan ju spela mot Peter (Thamier) och så får du spela mot resten till veckan någon gång :)

  • Jag börjar uppleva det lite svårt att boka matcher via stridshammaren, så jag startar en sms-grupp i det syftet. Sms-gruppen fungerar så att man får ett nummer, och när man smsar till det numret når man alla i gruppen. Det kostar bara som ett vanligt sms, och man kan när som helst tysta gruppen om man under en period inte vill ha sms från den.

    Jag har i nuläget allas nummer förutom Grodtuf, så om du vill vara med i sms-gruppen kan du väl viska ditt nummer till mig så kan jag lägga till det. :)

  • edited 11 augusti 2014 13:58

    Ny vecka, nya möjligheter. Förra veckans scenario fortsätter även till denna vecka.

    Då folk hann spela en hel del förra veckan så verkar inte begränsningen för RP behöva förlängas, så ny requisition kan intjänas och taket för renown är nu 20. Detta är dock öppet för protester, då jag själv har hunnit intjäna poäng på ändringen! Tycker ni det känns orättvist eller fel från min sida, så tveka inte att säga till!

    I wish thee happy battles. :)

  • edited 17 augusti 2014 13:00

    Här är nästa scenario i kampen om Maelstrom Congeris. En oförlåtande miljö leder till tillfälliga allianser och potentiellt fint loot! ;)

    http://maelstromcongeris.blogspot.se/2014/08/chapter-iii-strange-world-stranger.html

    Som jag skrivit så ska valet av item i slutet av veckan godkännas av mig först, för att se till att något inte blir ALLT för OP. :P

    Scenariot kan börja spelas när ni vill, men veckans poäng återställs på måndag som vanligt.

  • Ny vecka, och nästa legendary weapon hägrar vid horisonten. Det må inte vara så länge sedan förra, men då ordinarie regler ska ge en upp till 3 chanser så är det dags för ett till nu, då vi snart närmar oss 400 poäng.

    Veckan scenario finner ni här: http://maelstromcongeris.blogspot.se/2014/08/chapter-iv-rains-of-promise_25.html

    Denna vecka kan man även köpa näste Base level. Det innebär att man snart kan ha 350 poäng i sitt team. Som det står i reglerna så kostar detta 15RP och man måste ha minst 10 renown för inköpet.

    Kriga vidare, och hör av er om ni har frågor!

  • Har även en ny husregel som behöver prövas ut:

    Opportunity Fire

    A unit can elect to do Opportunity Fire if no enemy unit is within range and/or LoS. Such a unit cannot move, shoot, run or assault during it's turn. The unit may then fire snap shots at the first unit that enters it's range and/or it's LoS during the opponents turn. This is done after the target unit has resolved it's move, even if the target unit ends it's move outside LoS (We assume that the shots occured during the time where the target unit where visible). Cover saves can only be taken if the cover would be applicable during the whole distance that the target unit was visible, such as moving between windows in a ruin. A unit targeted cannot go to ground as a response, as thay are too focused on moving forward and not being stuck in the line of fire. These shots may cause nerve and other morale tests as normal. A unit with the acute senses special rule may re-roll failed hits when using opportunity fire.

    A unit that has used oppurtunity fire cannot fire overwatch during that turn. If multiple units elect to use Opportunity Fire, resolve their attacks separately. If the first unit that fires Opportunity fire kills it's target, the second unit may resolve it's opportunity fire if another targets becomes eligible. Otherwise, resolve it against the same unit.

  • Nu till veckan blir det faktiskt inget specialupprag, då jag fått det påpekat för mig att man faktiskt nästan inte har haft tid att prova de ordinarie uppdrag som finns att köra. Som jag skriver i uppdateringen kan man fortfarande använda sina försök att leta legendary weapons.

    Hoppas vi alla får en krigisk och produktiv vecka! :)

    http://maelstromcongeris.blogspot.se/2014/08/intermission-silence.html

  • Sent omsider kommer här nästa specialuppdrag. Som vanligt har det blivit lite extra special, och förhoppningsvis blir det roligt. En ny resurs har nu även kommit med i spelet, och den kan komma att bli väldigt viktig så här i kampanjens senare skeden...

    Vill även tillägna ett tack till Anton (Urslingen) som gav mig uppslaget till specialuppdraget! :)

    http://maelstromcongeris.blogspot.se/2014/09/chapter-v-arrival-of-shards.html

  • edited 15 september 2014 17:19

    Nu när kriget rasat ett tag och våra små team leaders börjar bli matta så är det dags att börja tänka på avslutet av kampanjen. Planen ser ut som följer:

    Nästa vecka kan man köpa den sista basuppgraderingen för att kunna ha en team size på 400 pts. Under denna vecka kommer man kunna spela samt samla poäng och Warp Shards. (Mer om detta i nästa uppdatering)

    Veckan därpå kommer det stora avslutande uppdraget, där det blir en sista kataklysmisk uppgörelse. Upplägget kring detta kommer att vara en turnering, där jag kommer att lotta in vilka som börjar spela mot varandra. Därefter spelar två vinnare mot varandra och sen fortsätter det så tills dess att en vinnare vacklar ut ur krigsdammet. Denna vinnare får, förutom ära o.s.v. även bestämma hur narrativet avslutas utifrån att dennes Kill Team gick segrande ur det här äventyret. Turneringen kommer inte att behöva spelas under en dag, utan som vanligt för berörda spelare boka in möjligheten att spela mot varandra. Inför detta kommer de nya Warp Shards(en) att vara en viktig tillgång.

    Mer info då det närmar sig, men vill mest ge en förvarning på vad som komma skall. :)

  • Här kommer den näst sista uppdateringen i kampanjen.

    http://maelstromcongeris.blogspot.se/2014/09/chapter-vi-descent.html

    Denna vecka kan man även köpa den sista basuppgraderingen för att ta sig upp på 400 pts. Det börjar dra ihop sig nu, så samla massor av warp shards och kriga av hjärtans lust inför det potentiellt storslagna och bittra slutet. ;)

  • Sista uppdraget, och näst sista uppdateringen kommer här:

    http://maelstromcongeris.blogspot.se/2014/09/chapter-vii-ascent.html

    Dessa matcher kan spelas lite när som, men roligast hade ju varit om vi alla kunde gå ihop och spela under en kväll för att avgöra vinnaren när alla är närvarande. Förslaget är nu på fredag typ kl. 17 (eller liknande). :)

    Spelordningen ser ut som följer:

    Axel vs. Erik

    Torgny vs. Ludwig

    Joakim vs. Peter

    David är "seedad" och går automatikt vidare, eftersom att vi är ojämt antal.

    Vinnaren av Axel vs. Erik möter vinnare av Torgny vs. Ludwig, och vinnaren av Joakim vs. Peter möter David. Vinnarna av dessa matcher blir sen finalister, och en segrare kan då koras! :)

Sign In or Register to comment.