Gentlemen´s Achievements III - Electric Boogaloo , 14-15 juni i Östersund!

edited 24 maj 2014 15:36 in Warhammer 40k

Dags för årets upplaga av Sveriges skönaste warhammerturnering!

http://imgur.com/JlAVsgp

Alla som har spelat någon typ av tv-spel eller datorspel de senaste åren är nog redan bekant med begreppet "achievement". För er som inte har en susning så blir en översättning av wikipedias definition ungefär "ett metamål definierat utanför ett spels parametrar, vilket egentligen bara låter mycket mer avancerat än vad det egentligen är.

Vad är då en achievement i Warhammer 40k och hur samlar man ihop dom? - Precis som andra turneringar ofta bedömer målning, armékomposition, sportsmanship och spel kommer denna turnering att erkänna liknande handlingar och/eller saker. En achievement inom målning kan till exempel vara att "inkludera en konverterad modell" eller att "inkludera en modell med OSL". På samma sätt kan en spelachievement vara allt mellan att "Charga en enhet som har furious charge" till att "Missa allt med ett twinlinked vapen som skjuter 3 eller fler skott".

Ekvationen för hur vinnaren av turneringen utses är väldigt enkel - flest avklarade achievements vinner! Givetvis kommer vi att dela ut priser till mer än en deltagare, t ex bäst general, bästa sportsmanship och best painted.

Nytt för i år:

Gentlemannamässiga warlord traits! Uppdaterad achievements för både 40k och fantasy! Fler skicklighetsbaserade achievements! Mer fokus på codexspecifika achievements! Nya minievents och en mysteriequiz!

Vill ni se hur löjligt trevligt vi hade det förra året? Spana in alla hundratals bilder på vår Facebooksida! https://www.facebook.com/GentlemensAchievements/photos_stream

Preliminärt finns det 30 platser. Skriv här i tråden eller kontakta oss på gentlemensachievements40k@gmail.com med din intresseanmälan!

Anmälda: Linus Widner Mattias Runesson Lars Hultin Jonas Svensk Max Skymmningsmåne William Eliasson Anton Mittendorf Johannes Persson Leif Savander Anders Brager Ola Örnberg Fredrik Seijsing Alexander Alcazar Sandor Andersson

Regelpaket och scenarion!

http://www.geitmeise.com/ga3/ga3_regelpaket_40k_1.pdf

Lista på årets achievements!

http://www.geitmeise.com/ga3/ga3_achievement_40k_1.pdf

Varmt välkomna till Östersund den 14-15 juni!

«1

Kommentarer

  • Jag är helt klart intresserad av att vara med. Vet dock inte hur jag kommer ha det med semester och resemöjligheter. Kommer achivmentlistorna upp i förväg? Är det klädkod?

  • edited 8 april 2014 23:00

    Achievementlistor och komplett regelpaket kommer upp inom två veckor. Det är ingen klädkod men vårdad eller fantasifull klädsel uppmuntras ;)

    Kan även skriva lite kort om restriktioner och dyl då det har varit en del frågor om det. (detta gäller alltså 40k, info om fantasy kommer snart.)

    1750 poäng

    Målade och basade arméer. Undantag kan göras för enstaka modeller, vi är inte omöjliga, men på gentlemen's achievements har alla modeller 'preferred enemy - unpainted' regeln!

    Forgeworld, dataslates, minicodex,stronghold assault mm är OK. (Dvs i princip allt utom 'escalation') Reservationen är inget D-skytte, men det är t ex ok at ta en fortification som kan skjuta så och inte använda just det vapnet.

    I sin armé får man ha units från max två källor. T ex vanligt codex och en dataslate eller IA bok och en fortification. Man får alltså inte ta units från en codex, allies och sen en dataslate.

    I övrigt så gäller gentlemanna-kompen: Ta med en lista du själv skulle vilja möta!

  • Låter riktigt spännande. Hörde av dom som varit dit att det varit kul så ska se hur landet lutar :D

  • Hurra! Äntligen!

  • Låter bra. Anledningen till att jag frågade om klädkod är för att jag håller på att flytta och undrade om jag skulle ta med kostymen. Av affischen att döma så såg det ut som att det skulle vara diskotema :)

  • Se till att du har kostymen tillgänglig ;) Men sitter du på en schysst uppsättning disco-kläder från 80talet så är det ett alternativ.

  • edited 13 april 2014 19:43

    Jag anmäler mig och lirar fantasy!!

  • Preliminärbokar plats! Måste ju komma och försvara min titel... Spelar 40k i år igen :)

  • Jag vill också preliminärboka en plats. Vet inte hur det ser ut med jobb den helgen. Vet inte heller om nattåget hinner komma tillbaka på måndagen, det borde dock gå att fixa på något sätt. Tänkte komma upp med mina Tallarn.

  • I så fall bokar jag genast en grudgematch mot dig Fredrik! Dina Tallarn kommer att bita i sanden...

  • Det är rätta takterna! :)

    Jag har varit ap-sjuk ett tag men nu börjar saker röra på sig igen.

  • Måste lyckas bygga ihop något trevligt att komma med känner jag.

    Taggad!

  • när kommer infon för fantasy delen?

  • För fantasy är det främst swfbr som gäller, men jag ska uppdatera med info även här på stridshammaren

  • Jag är med så klart!

  • Spännande att kunna köra med ALLT. Så gott som. Intressant.

  • edited 4 maj 2014 18:17

    Har achivementlistorna kommit?

    @Brager: Jag accapterar din utmaning till Grudge Match.

  • Trollapan, Modrian och Seijsing; Namn och klubbar?

  • Ola Örnberg, FUSK

  • Visst har ni skrivit upp mig? Anders Brager, FUSK. Taggad som tusan...!

  • Jajjomensan, du är på listan.

  • @ Seth: Fredrik Seijsing F.U.S.K

  • Vart i Östersund är turneringen? Finns det något boende som rekomenderas?

  • @sejsing hör med Brager. Han visste av något som vi tänkte bo på.

  • Den är i wargentinskolans sporthall. Ligger inne i själva stan, till vänster om rådhuset sett från busstorget

  • Förra gången hade ju de eminenta arrangörerna ordnat en schysst deal om boende med vandrarhemmet strax bredvid. Kan man hoppas på en sån igen kanske? Sen är det ju inte utan att man undrar vilken version av reglerna som kommer att följas. Blir det nuvarande eller den snart kommande? Och är det därför årets achievementslista dröjer?

  • Regelpaket och scenarion!

    http://www.geitmeise.com/ga3/ga3_regelpaket_40k_1.pdf

    Lista på årets achievements!

    http://www.geitmeise.com/ga3/ga3_achievement_40k_1.pdf

    Har även uppdaterat deltagar-listan. om någon känner sig bortglömd så säg till.

  • yo!!! Är det 6th eller 7th regler som gäller på turneringen förresten? Eller har jag missat läsa något uppenbart ? :P

  • 6th. Står i regelhäftet. Men du är en bra människa ändå Ola!

  • Jag kommer att vara otillgänglig i några dagar. Om det dyker upp frågor eller om du vill anmäla dig så skicka ett mail till adressen som finns i första posten och regelhäftet. :)

Sign In or Register to comment.