High elves 1000p

edited 8 mars 2014 18:37 in Warhammer fantasy

Tjenare, jag ska spela min första match på ca 8 år till veckan och jag behöver lite input på mina två listor som jag fått fram. Eftersom jag vill spela med det jag har målat så är jag lite lite begränsad i vad jag kan ta. Utöver det som är med i listorna så har jag 10 Whitw Lions med full command.

Lista 1

Lords

Archmage, lvl 3, Shrieking blade, Dispel Scroll @ 220p (general)

Heroes

Noble, BSB, Dragon Armour, Enchanted Shield @ 100p

Core

20 Spearmen, Full Command 210p

10 Archers 100p

5 Ellyrian Reavers, Bows + Spears 95p

Special

15 Phoenix Guards, Full Command, Banner of Eternal Flame 265p

Total 1000/1000

Archmage (Shrieking Blade just for kicks) för hyffsad magi-fas, phoenix guards som anvil-unit med flaming attacks för att ta hand om eventuell re-gen och trädsaker, BSB för att hjälpa mina spearmen med LD-test.

List 2

Heroes

Noble, Sword of Might, Enchanted Shield, Khain's ring of fury. 130p

Core

10 Archers 100p

20 Spearmen, Full Command, Gleaming Pennant, 215p

5 Ellyrian Reavers, Harbringer, Bows + Spears 105p

Special

2x7 Sword Masters of Hoeth 182p

15 Phoenix Guards, Full Command, Banner of Eternal Flame. 265p

Total: 997/1000

Lite mer enheter i den här listan, de små unitsen med Sword Masters hoppas jag kunna använda i kombination med mina större block. Min Noble har KRoF för att, förhoppningsvis, kunna ge mig Ward save buffen från High Magic.

Vad tror ni? Jag skulle kunna byta ut swordmasters i andra listan mot en unit med 10 white lions med fullcommand och champion med magic weapon, skulle det kunna va ngt?

Kommentarer

  • På 1000p så tror jag att jag gillar lista nr 2 lite mer. Många enheter som kan ställa till med oreda. 2x7 smasters runt dina Phoenix Guards kan ge lite extra umph. Kan bli svårt hålla liv i dem om du möter bs skytte eller en magi lore med magic missiles.
    Ditt magiförsvar var lite svagt i lista 2 så kan bli svårt skydda smasters.

  • Jag gillar också lista två bättre så det lutar åt den, men har du något förslag på hur jag skulle kunna få bättre magiförsvar? skulle det kunna va en ide att byta ut Nobeln mot en Mage o ge honom en dispel scroll och ward save?

    För att få plats med honom skulle jag kunna ta bort spjuten och harbringer från reavers, vad trors?

Sign In or Register to comment.