Hjälp med Blood Angels 1995 pts lista!

edited 7 februari 2014 14:42 in Warhammer 40k

Hej, Har gjort en lista och undrar om någon har tid att ge mig några synpunkter samt tips på listan, har valt bort flyers av en anledning och det är att jag inte tycker att de hör till spelet. I övrigt tar jag gärna tips och synpunker! Är lite osäker på scouterna men tycker att de ger en bra dimension till armén.

Här är listan:

BA Dante (1992pts) 1995pt Blood Angels 5th Edition Roster (Primary Detachment) Blood Angels 5th Edition (Primary Detachment) Selections:

HQ (350pts)

Commander Dante (225pts)

Librarian (125pts) Blood Boil, Blood Lance, Terminator Armour (25pts)

Elites (400pts) Sanguinary Priests (180pts)

Sanguinary Priest (105pts) Brother Corbulo (55pts)

Sanguinary Priest (75pts) Power Armour (25pts) Bolt Pistol, Chainsword, Jump Pack (25pts)

Terminator Assault Squad (220pts) 4x Terminator with Thunder Hammer and Storm Shield (180pts), Terminator with Twin Lightning Claws (40pts)

Troops (982pts) Assault Squad (207pts) 8x Assault Marines (144pts), Meltagun (10pts), Retain Jump Packs Veteran Sergeant (53pts) Bolt Pistol, Power Fist (25pts)

Assault Squad (235pts) 9x Assault Marines (162pts), Meltagun (10pts), Meltagun (10pts), Retain Jump Packs Veteran Sergeant (53pts) Bolt Pistol, Power Fist (25pts)

Assault Squad (360pts) 4x Assault Marines (72pts), Meltagun (10pts) Land Raider (225pts) Pintle Multi Melta (10pts) Veteran Sergeant (53pts) Bolt Pistol, Power Fist (25pts)

Scout Squad (180pts) Missile Launcher (10pts), 8x Sniper Rifle 9x Scouts (144pts) 9x Camo Cloaks (27pts) Veteran Sergeant (26pts) Camo Cloak (3pts), Combat Blade, Sniper Rifle

Heavy Support (260pts)

Devestator Squad (130pts) 4x Devestator Marine (64pts), 4x Missile Launcher (40pts) Veteran Sergeant (26pts) Bolt Pistol, Chainsword

Devestator Squad (130pts) 4x Devestator Marine (64pts), 4x Missile Launcher (40pts) Veteran Sergeant (26pts) Bolter, Chainsword

Tack på förhand!

/Joel

Kommentarer

  • Är det en lista tänkt för FF25?

    Rent spontant så undrar jag över dina terminators då de saknar transport. De är inte värda att ta enligt mig utan en storm raven eller åtminstonde en egen land raider.

  • Tanken med den är deep strike!

  • edited 7 februari 2014 21:18

    Ah, ok. Men vad är då corbulo tänkt att buffa? Du har ju saftigt mycket poäng i sanguinary priests

  • tanken med honom är antingen att vara barnvakt åt mina devastators ifall det antingen skulle komma en flyer eller något som vill ta död på dem, har inte motståndaren ngn sådan, tänkte jag köra honom i land raidern!

  • En sak som jag är sugen på att ta med är en las predator, frågan är bara om den är bra eller inte..

  • Har gjort om listan nu!

    HQ Dante

    Librarian terminator

    Elites

    Furioso dread inga uppgraderingar

    2 sanguinary priests en med jump pack

    assault terminators

    Troop

    7x assault marines pw fist 1 melta

    10 assault marines pw fist 2 melta

    5 assault marines pw axe 1 melta

    10 scouts camo cloak ml

    Heavy support

    2x devastator 4x ml i varje

    1 storm raven tw las och tw melta

    synpunkter?

  • Jag hade nog bytt ut Dante. Han blir väldigt dyr för ett HQ med initiativ 1. En librarian eller reclusiarch med jumppack kan ha samma impact men lämnar en massa poäng över till annat

  • Okej, reklusiarch känns lite halvkasst då han inte tar bort ngt armour save st 6 ap 4 på mace.. Vad skulle du stoppa in? Någon till präst?

  • Ny lista igen!

    Hq

    reklusiarch pwf jp

    Librarian ss term armour

    Elites

    Furioso dreadnought

    2xpräster båda jump pack

    Term assault 4x TH SS 1x LC

    Troops

    7xass squad melta och pwf

    10xass squad 2xmelta och pwf

    5x ass squa melta och pw meltabombs

    10x scouts sniper CC och ML

    Heavy 5x dev 4x ML

    5x dev 4x ML

    Stormraven Lascannon och melta

  • Jag skulle nog dra ner på scoutsen för att maxxa 7an assault squaden för att få ett till special weapon... sniper scouts gör väldigt lite...

    Har din dread talons eller fists?

  • Okej, kommer nog köra en 10 scouts, vill kunna combatsquada dem!, tänkte köra talons!

  • Btw så är furioso + fragcannon + heavy flamer + droppod helt fantastiskt i 6th ed. Med FC's assult 2, str 6 rending och en heavy flamer på det som kan droppa ner på runda 1, nu när allas hq/karaktärer står och gömmer sig längst bak i squads, tar ihjäl det mesta och tvingar sen motståndaren att fokusera ner den om dom inte vill förlora ännu mer runda 2

Sign In or Register to comment.