Hejsan kära fanatiker! Skulle vilja ha lite hjälp med min Salamander armé 1000 pts!

edited 7 februari 2014 13:44 in Warhammer 40k

Hejsan, efter typ 7 år av inaktivitet så har än en gång warhammer smygit sig in i mitt liv igen =) Jag tänkte bygga upp en små fluffig Salamander Armé (Tänkte skriva en successor Chapter vid namn Cobras) låt oss hoppas det inte redan finns :p

Iallafall så är detta min plan än så länge.

HQ: 245 pts

Librarian: (SM Bike)

Command Squad: (SM Bikes, Apothecary, 1x Flamer.)

Elite: 220 pts

Terminator Assault Squad: (4x Thunder Hammers/SS, 1 Pair of lightning Claws)

Troops: 470 pts

Tactical Squad: (Multi Melta, Flamer, Rhino)

Tactical Squad: (Multi Melta, Flamer, Drop Pod)

Scout Squad: (Snipers, Camo Cloak, Teleport Homer)

Heavy Support: 75 pts

Stalker:

Totalt: 1000 pts

Okej, mina spelkunskaper är väldigt små men iaf.. jag kmr ha mina terminators i reserve. Låta min librarian åka runt och göra sitt och ja.. Salker som focuserar på flyers.. Samt köra på min Rhino och infiltera scouts för att få säker Deep Strike med Terminators.. inte helt genomtänk men jag uppskattar all feedback som ni kan ge! =)

Det ändå problemet just nu är att jag snart är färdig med min första space marine och har målat den i typ en vecka, så jag har gott om tid att lära mig spelet innan min armé blir färdig :p

Kommentarer

  • edited 6 februari 2014 15:29

    Vanguard veterans kan inte ha Hvy flamers (eller flamers över huvud taget), och om det du menade var Sternguard veterans, så kan de inte ha jumppacks :-)

  • Juste, failade totalt där hehe, vad tycker du jag borde göra då? Drop pod och Sternguard? Command Squad? ge mig förslag :p

  • Kanske en Command Squad på Bikes med 2x Gravguns och Apothecary (- Teleport Homer).. vete fan :p då får jag en Skjutig Command Squad vad tror ni?

  • edited 6 februari 2014 17:00

    Har updaterat listan nu, det finns alternativ på Command Squaden, Jag antar att det är bäst med att trycka in så mycket Grav-Gun som möjligt, men det är inte roligt när man kör Salamander Chapter, så jag gjorde lite alternativ. Skriv Gärna vad ni tycker jag borde köra på.

    Det kanske kan vara ett alternativ att ta bort Veteran Sergeant i Tactical Squaden för att gimpa command Squaden lite mer?

  • Spelar du salamander så försök arbeta så mycket som möjligt med Melta och flamers, blir roligare så. Mitt tips är mindre scouts och mer vanliga marines, en droppod kan vara bra. Whirlwind är enligt mig rätt kass, mycket bättre med lite mer poäng på en Vindicator, annars kan investeringen i en landraider redeemer för terminators betala av sig rätt bra.

    HQ, test med en lvl 1 librarian vilket frigör en del poäng till annat.

    Och enligt mig är alla sergeantuppgraderingar onödiga.

  • Tack för feedback, jag tycker om tankegången att nerfa Librarian lite, iaf i så låga poäng. Dom förändringar jag gjort nu är att ta bort Whirlwind och även Sergeant samt en Scout Squad, Dragit in en Drop Pod med Tactical Marines extra och tryckt in multi-meltas istället för heavy bolters. Förändringen har updateras åvan.

  • Jadu...Vet inte riktigt om din command squad kommer ta igen sina points,

    Har du funderat på att köra med en Bike captain istället och ta en 5a Space marine bikers som troops(Mounted assault) Då blir de scoring + billigare och ger din captain lite folk att hänga med.

    Gear på captain skulle kunna vara typ: artificer armour, stormshield, Bike och Antingen Teeth of terra eller en powerfist, beroende på vad du känner för.

    Artificer armour/stormshield + T5(bike) gör att han kan tanka den mesta skada som bikes ofta mår dåligt av så som ap 2-3, (allt utom styrka 10 hits kan man ta på honom...och de saves som vanliga marines kan klara tar man och använder sitt 2+ look out sir på).

    Lightning claws på en terminator känns som lite bortkastat, jag skulle köra SS/TH på alla.

  • Åh, jag blev fett sugen på att köra en Chapter Master på Bike, och gimpa han samt köra 3x 5 man Bike Squads med 2x Flamers en Tactical Squad i en rhino och Centarion Devastator squad med Grav-Cannons. Bikes är ju ganska hårda. Fan jobbigt när man hittar en helt ny idé :P

Sign In or Register to comment.