Hjälp med Eldar lista 1995 pts

edited 5 februari 2014 10:08 in Warhammer 40k

Hej,

Jag skulle behöva er hjälp kära stridshamarmedlemmar!

Jag är väldigt sugen på att börja lira Eldar och då mer exakt en eldar arme med fokus på wratihguards/lords/knights. Problemet är att jag inte har någon erfarenhet när det kommer till Eldar. Jag har suttit och knåpat ihop två listor. Listorna är baserad på vad jag tror kan vara bra + det jag tycker är coolt. Jag vill ha en lista som är rolig att spela, har coola figurer och inte är allt för dålig. måste även meddela att jag använt mig att figurer från boken Imperial armour 2 + Iyanden supplement. Ser gärna att ni kommer med förslag på mina två listor.

Första listan

1995 pts

HQ

spiritseer

  • guardian helm of xellethon ( ser till att skydda skydda min spiritseer från precision shots och challenges)

Wratihseer ( cool + ganska hård och kan ge feel no pain till bla wratihblades)

  • bright lance

Troops

Wraithblades 7 st (spiritseer hänger med dessa pojkar)

  • ska man köra med power swords eller axe + shield?

Wraithguard 5 st (allmänt ganska hårda som jag förstått det)

  • D scythe

  • wave serpent, shuriken cannon, twin linked scatter laser, vector engines

Wraithguard 5 st

  • D scythe

  • wave serpent, shuriken cannon, twin linked scatter laser, vector engines

Wraithguard 5 st

  • wave serpent, shuriken cannon, twin linked scatter laser, vector engines

Heavy support

Wratihknight

  • suncannon + scattershield

Wraithlord (lite anti-tank)

  • 2 x bright lance

Andra listan 1995 pst

HQ spiritseer

Wratihseer

  • bright lance

Troops

Wraithguard 5 st

  • D scythe

  • wave serpent, shuriken cannon, twin linked scatter laser, vector engines

Wraithguard 5 st

  • D scythe

  • wave serpent, shuriken cannon, twin linked scatter laser, vector engines

Jetbikes 6 st

  • 2 x shuriken cannon

Jetbikes 6 st

  • 2 x shuriken cannon

Fast attack

warp spiders 5 st

  • exarch, power blades + fast shot.

Heavy support

Wratihknight

  • suncannon + scattershield

Wraithlord

2 x bright lance

Wraithlord

  • 2 x bright lance

Kommentarer

  • Wraithblades har just det dilemmat, att både svärd och yxor gör så att man förlorar en bonus man verkligen behöver,

    Jag tror dock att svärden is the way to go då man inte vill slänga in dem i 2+ armour save modeller(de har i regel en powerfist också), Yxor med 1 attack var känns inte så hett,

    Om du lirar med en suncannon wraithknight vill du ha ett till vapen(de kan ta 2 heavy weapons) och scatter lasern gör att suncannonen blir twinlinked... vilket är grymt bra.

    D-scythes gör att enheten är typ omöjlig för marines att charga, vilket är bra... samt att du får en wave serpent som är en av de bättre tanksen just nu.

    Vet inte om jag tror på warp spiders...

    Sen kan du inte lira med wraithseern i många turneringar pga att den är från FW... Tex fanatic tillåter inte FW-supplement... Samma sak med Iyanden.

    Du har inget som kan skjuta ner flyers bra, tex en helldrake äter 4-5 wraithguards i rundan om man inte sätter stop för den.

    jag har märkt då jag lirat eldar att en farseer alltid gör bra ifrån sig,

    Eldar flyern är grymt beroende att komma in efter ens motståndares flyer, annars dör den asap. då kan en autarch för att modifiera reserve rolls vara värt det.

    Är fullkomligt förälskad i fire prisms

    Dire avengers i 5-or med en wave serpent är något bra just nu... då de är billiga, tål mycket, snabba och skjuter mycket(tanken dvs)

    That's my 5 cent

Sign In or Register to comment.