En liten fluffdetalj

edited 27 januari 2014 16:15 in Warhammer 40k

Roade mig för någon dag sedan att läsa en del fluff, både nytt och sånt jag glömt bort. Så kom jag in på tyranidernas fluff och deras eventuella ursprung.

Nu vet inte jag vad som står i det nya tyranidcodexet men jag har vid ett par tillfällen för flera år sedan hört talas om att Eldar för länge länge sedan skickade en sond eller om det var något via warpen/webway whatever med flit eller av misstag till en annan galax och att det, enligt ryktet, är en av anledningarna till varför tyraniderna kom hit. Alltså att de upptäckte liv från en annan galax på det sättet. Jag känner till att de lockas av Astronomicon osv, men jag vet att jag också har hört det här om Eldar...eller om det var någon annan ras.

Problemet är att jag hittar inte någonting om det då jag googlar. Jag uppskattar hjälp från fluffnördarna som finns där ute! :)

Kommentarer

  • Det enda jag kan komma på som lämnat galaxen är the necrons silent king som stack till "intergalactical space" efter att han befriat necrons från C'tanerna

  • Det är nog för sen tillkommen fluff. jag vet inte om det var Eldar men jag har för mig det.

    Jag hörde det här för flera år sen och sedan tror jag att jag läste det igen någonstans för bara ett par år sedan.

    Det låter ju väldigt löst då jag beskriver det. Haha! Jag kanske blandar ihop det med något helt annat men jag tror inte det.

  • Låter ju som någonting från den där expansionslådan när tyranids och eldar slogs på framsidan. Minns inte vad den hette och jag har inte läst den, men det vore mitt första ställe att söka på.

Sign In or Register to comment.