High elves

edited 2 december 2013 15:27 in Warhammer fantasy

Sitter och funderar på hur jag ska omstrukturera mina alver efter intåget av den nya boken. Har blivit lite kär i kavalleri sen silverhelms hoppade över till core men vet inte om man kan bygga en lista med mycket kavalleri utan att få jättestryk av allt och alla. Men det här är en av det lister jag arbetar med.

High Elves 2500P

Archmage Elven Steed, lvl 4, Lore of Shadow, Book of Hoeth, Talisman of Preservation

Prince Heavy Armor, Shield, Elven Steed med Barding,Dawnstone, Dragonhelm, Giant Blade

Noble BSB Elven Steed med Barding, Dragon armour, Star Lance, Crown of Altrazar, Enchanted shield

Mage Elven steed, High Magic, lvl 2, Khains ring of fury, Dispel scroll

16x Archers Full command (för att få ihop core 25%)

5x Reavers Spears and bows

5x Reavers Spears and bows

10x Silver Helms Shields och full command

9x Dragon princes Full command och banner of the world dragon

Tiranoc chariot

2x Eagle Claw Bolt Throwers

Frostheart Phoenix

5x sisters of Avalon

Landar på 2483p

Tanken är att Prince, archmage och noble hamnar i dragon prince enheten för att kunna stoppa magikern i andra ranken och ge dem skydd med Banner of the world dragon. Lvl 2:an rider med silver helms för att kanske ge dem en wardsave. Sisters är där för att ta bort regen på monster så att mina bolt throwers kan lättare göra slut på dem samt att försöka ta hand om etherealvarelser. frost heart är där förr att charga tillsammans med antingen silverhelms eller dragon princes för att minska styrkan samt försöka ta bort steadfast. Reavers ska försöka hitta en flank att charga in i samt att ta ut eventuella warmachines. Jag vet att jag saknar kraft efter första rundan combat samt att jag inte har ett tuffare infanteriblock att ta hand om andra elitförband samt monster. Ingenting är skrivet i sten förutom att jag skulle vilja hålla mig till en mer kavalleriorienterad lista. Men jag skulle kunna tänka mig att kanske minska antalet av något och ta in en enhet swordmasters eller White lions. En örn skulle inte heller vara fel. Sen har jag undrat på om kanske 2 frostheart Phoenixar skulle gynna mig mer en bolt throwers och systrar.

Sign In or Register to comment.