FOW Målning Röda armen och Waffen SS.

edited 7 februari 2008 13:56 in Figurmålning etc

Hej jag bygger på två styrkor i FOW. Min huvudsakliga fokus har redan från dag 1 legat på röda armen men nu har jag börjat på en liten SS arme också. SS figurerna på bilderna är inte klara. Vapnen, utrustningen och bälten etc är ännu inte målade tex. Fotokvaliten är kass för de är tagna med en mobil. Färgerna är inte lika starka i verkligheten. Framför allt färgen röd som här ser ut som rena julaftonsfärgen.

Bilderna

Smakprov

Kommentarer

  • BIlderna verkar bli rätt stora när man lägger upp dem direkt. Förlåt för det.

  • edited 7 februari 2008 14:06

    misslyckat försök

  • dom där såg ricktigt bra ut.
  • edited 7 februari 2008 17:36

    Tack:) de blir nog ännu bättre när de är helt klara. Jag försöker få till bättre och bättre camosheman på dem. Här är de uniformer jag försöker efterlikna i höstcamon;

    exempel

    Finns det någon fler som börjat måla FOW figurer som har lust att visa mig sitt resultat?

  • Får du en 15mm figur att se ut sådär blir jag ruskigt imponerad
  • edited 8 februari 2008 21:01

    Det är nog svårt, men man kan ju försöka efterlikna orginalen så gott det går. 15mm figurer är lite lustiga för det skiljer sig ju faktiskt en hel del från 28mm. Först körde jag med ungefär samma teknik och färgtänkande men snart märker man att det inte funkar på så små grejor. Man kan dock få dem att se ruskigt bra ut på håll, vilket är meningen. Kanske till och mer levande än 28mm. I kVäll har jag dock tagit en semester från 15mm och målar en runelord hehe. Skönt med så stora ytor som en 28mm dvärg:)

Sign In or Register to comment.