Ultramarines... Tänkte utöka :)

edited 6 februari 2008 01:14 in Warhammer 40k

Tänkte utöka min armé lite, så det blev lite inköp:

3 terminator squads, 3 land speeders, 4 tactical squads och 1 devestatorsquad

Detta betyder att jag har hela andra kompaniet + 30 terminators från första :) Tänkte att min apocalypsearmé ska bestå av hela andra kompaniet och lite mer än halva första och kanske halva tioende... Alla från första kompaniet kommer deepstrika via antingen drop pods eller teleport... (har drop-pods från FW på G också)

Kommentarer

  • Blev inte jela första kompaniet massakrerade av Hive-Fleet Behemoth? Eller är jag ute och cycklar som vanligt?

  • Jo, men dom har återställts till full styrka nu, dock saknar dom vissa terminator armours vad jag vet?

  • 11 lådor figurer, kontroller till TV och TV-spel, en skål gott på bordet och en soffa i bakgrunden. Du har just gett det här forumet den bästa presentationen av dig själv du kan ge ;D

    Nej men seriöst, det här ser jag fram emot att se ihopbyggt och målat. Du är ju sjuk, på ett inspirerande sätt.
  • och vart bodde du sa du? *börjar packa ner ko-fot coh likande föremål för ett inbrott* :P
  • Satansäckel: så sant så sant ;)

    Blom... jadu.... Jag bor på polistation i Skellefteå... det bästa sättet att bryta sig in är nog framdörren mitt på dan.... slå gärna sönder en ruta också ;D :P

    Ja... så då var det till att rensa dessa "goa gubbar"... :) Ska konvertera en box terminators till HQ (Librarian & Chaplain och eventuellt en Techmarine... Synd att techmarines i terminator armour inte kan ha servo harnesk... fast det får man väl leva med)

  • edited 20 februari 2008 03:18

    Nu har jag lagt upp en log på warseer, ta en titt: Wazz's Ultramarines

    Här kommer några "highlights"

    Chaplain Chaplain Chaplain (work in progress)

  • Allt ser bra ut, men dreadnoughten var ju ashäftig!

  • Riktigt snyggt, du kan ju det här med konverteringar ändå, och banneret är snyggt målat. Inget jag kan klaga på egentligen, håll upp den nivån. :)
  • Tackar tackar :) Dreaden är aaasrolig att konvertera, kan inte vänta tills jag ska måla den... :)

  • Det ser fanimig bra ut detta, jag ser fram emot att se dem in action, och smiska med skoningslöst med mina Crimson Fists, eller Kroots, beroende på vad jag fått gjort. The chase is on!
  • heheheh, ska bli askul att se hur långt jag orkar bygga efter jag är klar med min fanatic armé =)
Sign In or Register to comment.