BUBBLE Säsong 8

11516171921

Kommentarer

  • Bara för att veta hur jag ska spela sista matchen, så är det +- stats som gäller vid lika eller enbart gjorda td:s?

  • Tror på 2-0 till dig och jag har tre man kvar på banan runda 14 så no worries

  • Det är de vanliga ligareglerna som gäller. Dvs td-diff, cas-diff, gjorda td, gjorda cas

  • Så det är alltså dvärgar eller ödlor för mig i semifinal?? =D

  • Jepp. Oavgjort eller vinst för @Khanmank så blir det mina blåskinn (med många journeymen och mycket inducements), vinst för @Oft så blir det Ersheims stolthet.

  • Ah, bara jag som missförstod gjorda td :). Att göra mer än ett mål känns långsökt, så jag hoppas på att deffen gör sitt jobb :).

  • @Khanmank : så du menar att dina riddare är fransoser? fast Berghem låter onekligen aningen norrländskt i mina öron

  • Alla brettons är ju fransoser!

  • edited 15 december 2013 10:25

    Hade en bra dag med 2 matcher och 7-0 i td diff :D kan ju säga för er inblandade, jag slog inte sämre i någon av matcherna :). Tror snittet på blocktärningarna var minst 1 POW och snittet på armor-roll låg på kanske 8-9?

  • Vad Zenith försöker säga är att hans odöda har träffat formtoppen nu i stundande slutspel ;)

  • Sådär, efter lite sent (men ej försent) betalning till bubble 8 av Dvärghövdingen Olof så har jag också lyckats ropa in ett till pris.

    Lord Borak finns nu i prisskåpet för herrarna att bråka om :)

  • Jaha, ni menar alltså att Brettonnia är nån håla i Frankrike?

  • Jo, Brettonnia ÄR Frankrike.

  • Basse, jag hade inte heller någon aning om detta, men med en liten glutt på wikipedia så är det väl så...

    "It was modelled in many ways on High Medieval France, Britanny, England and on the Arthurian legends."

    ... och andra ställen

  • Lord Barak Obamination vill ut ur prisskåpet och foula loss i dvärgaskreven. Kör hårt!!

  • Och DÄR var alla dvärgar klara - förutom Boomer som jag inte vunnit än...

  • Vad bra. Då kommer jag upp med nya miniatyrer

  • Och där var nästa projekt att slita livet ur sig för... men NUFFLE vad söta minikrokodilerna var!!

  • Vi kom, vi såg, vi knöcklade ihop riddar-rustningar! 2-0 till ersheim och min första semi :)

  • Det var en given läggmatch. Det vill säga att så fort en dvärg höll sig i närheten la sig grodätarna på marken och krälade. Sju man i CAS-båset och fem i KO sista rundan och det var ... svårt .... att försöka kvittera.

    Tips: spela inte Bretonnians.

  • Grattis oft, spöa skiten ur basse nu!

  • edited 22 december 2013 15:26

    Semifinal 1 - Ersheim Manglers vs Trashcan Burners
    Semifinal 2 - Undercity vs Gnomehome Mammoths

  • Manglers börjar recieva. MIsslyckas fatalt med att plocka upp bollen och i Burners runda 2 är det i några 2+ samt en 4+ för att plocka boll i två tacklezones för TD med nuffle nekar råttorna stealen.

    Första casen går till råttorna men dvärgarna plockar upp spelet och får 2 cas gjorde under halvleken.

    Det cageas hit o dit men summa summarum, råttorna motar bort dvärgarna och första halvlek blir 0-0.

    Andra halvlek och råttorna tar emot och avancerar med en cage på vänsterkanten. Dvärgarna stabiliserar sitt spel, råttorna byter cagen till mitten av planen men glömmer de fakto att Strykjärnet Oluf med sitt 10 tons monster till gräsklippare faktiskt kan breaktackla sig in i cagen; vilken han gör och mosar Runnern som dräller bort bollen. Med en bra block-runda så kan råttorna ta tillbaka bollen och göra TD i runda 4. 1-0!

    Dvärgarna recievar igen men bollen kickas och hamnar bredvid sidlinjen. Den fumlas av en runner och otur med studsen här och det kunde varit gg för the Dwarfs. De gör faktiskt 1-1 i runda 16 men det behövdes en sista go for it, med reroll för att lyckas hehe. Så förlängning it is...

    ...men inte igår kväll/natt. Undertecknad skulle upp till arbetet kl 08 och göra magisk yoghurt och klockan var väl 01.30 då det var slut.

    Frågor: slantsingling inför förlängningen, ja visst var det så? Om vem som ställer upp först etc

    Konstaterande: Det lag som gör kick-offen får alltid perfect defense + att man slår ett vanligt slag på kick-off tabellen. Inga nya team re-rolls. Golden goal: försten i mål med bollen vinner (motståndarens mål). Samt att om noll mål gjorts efter en halvlek så blir det straffsparkar: 1D6 + ev assistant coaches var gamla reglerna.

  • Competition rules säger +1 per reroll på straff men vi kan köra på det som ni använt tidigare. Hur som haver en mycket jämn match (som ni fattar) där ställningen speglar matchbilden där ingen får riktigt övertaget. I min mening min bästa match där båda coacherna väger varenda tärningsslag och drag i guld och ingen får nått gratis, och trots mitt eget gnällande så har ingen favoriserats an Nuffle.

  • Kan tilläggas att din dump-off skill varit helt sjuk och lyckades 2 första ggr iaf. Första gången så var det ju en solklar räddning av TD i baken.. bastard!

  • Angående de så kallade "straffarna" så har jag ingen aning om hur de används. Säkert som det du läser nu, om det var från living rulebook 6.0. Den jag kommer ihåg är väl från, ptja, 3rd edition?

  • Jag kommer inte ihåg de exakta husreglerna vi kört med för förlängning men jag har för mig att det bara vara 4 turn-halvlekar med perfect defence. De sattes upp innan jag började i ligan så jag vet inte exakt var de finns.

    Den som vet mer om detta är @Setomidor, men han är ju inte kvar i ligan. @Frantic har du koll på våra house rules?

  • Våra House rules var (om jag inte missminner mig) 4 turns halvlekar med perfect defence för kickande lag .

    Vad jag är osäker på är.

    1. om man skippar kick of table (med tanke på perfect defence och att nu är det coacherna som ska göra upp, inte en pit invasion, etc)
    2. Om det är golden goal eller att man spelar klart halvkleken för att se vem som vunnit. Om vi inte ka bestämma oss tycker jag vi kör på tiden ut, alltså halvleken det var ju trots allt tack vare den regeln som vi tog oss till semifinal -94 efter en faktastisk fight mot de Rumänska krigarna :D
  • Blir det inte osportsligt orättvist med 4 turns halvlekar. Dvärgarna hinner ju knappt fram till end zon på 4 rundor :)

  • Nja, jag ser det som tvärt om, ej osportsligt för dvärgar som då måste göra något produktivt till runda 4. Ser vi till matchreferatet så räcker fyra rundor ganska bra för en coach att göra mål på :)

Sign In or Register to comment.