Färgtips till 'Nids mottages.

edited 7 augusti 2013 13:53 in Figurmålning etc

Tjena!

Jag funderar på att panikmåla upp mina 'nids till Fanaticen i sep.

Har dock svårt som attan att komma på ett bra färgschema! Så jag tar gärna emot tips från de som orkar! Jag tänkte mig tre färger i grund, "hud", carapace och vapen/klor.

Jag unviker gärna etablerade fleets, känns roligare med "eget".

Jag är mest ute efter färgvalet, men om någon har mer detaljerade förslag till schemat så mottages det givetvis vamt det med :)

Kommentarer

  • En mörk färg och en ljus som kompletterar varandra, och sen en "spot colour" som accentuerar bägge. Till exempel är vitt eller ben snyggt med mörka varianter av blått eller rött.

    Om du ska panikmåla rekommenderar jag att välja en färgkombo som lånar sig väl till genvägarna drybrush och wash. Det är inte alla färger som funkar med den varianten, så det kan vara bra att veta sånt i förväg. Jag tycker till exempel att rött är en väldigt svår färg att torrborsta med.

    Kul kombos? Vad sägs om benfärgad "hud" och mörkblått carapace, med ljusgröna ögon/accentfärg? Eller mörkt bruna kroppar med ljusa carapaces? Med röda ögon kan det också bli okej.

  • Tackar! Bra förslag och tips. Keep em coming de som orkar :)

  • Ta allt i en färg. Highlighta den sedan så att skalen får annan färg än resten. Typ gå från rött till orange/gul. Bör ha en spotcolour också.

Sign In or Register to comment.