GW´s plastlim (rant).

edited 1 juni 2013 00:03 in Figurmålning etc

Idag skulle jag packa min demonarmé som jag målade upp för ett tag sedan. Jag lyfte en drone i en vinge och snipp så ramlade kroppen i golvet och jag fick ha en trevlig stund lagandes plauge drone. Vad är det i GW´s tunna plastlim som gör att det är ungefär lika efektivt som att limma med smält socker ? Inte nog med att det är dyrare än många andra lim och inehåller mindre, då håller sämre också. Visst att GW prispressar, man köper det man tycker är värt att köpa men när en vara går upp i pris och blir sämre så känns det konstigt. Om man dessutom bygger hela arméen på en gång så är det mycket möjligt (som för mig) att man inte märker detta förän arméen är färdig.

Skal det verkligen vara enklare att frakta en armé i metal än en i plast ?

Kommentarer

  • eller är det handhavande:-)

  • Superlim + Härdare is the way to go :3

  • Dea: Har tekniken för att använda plastlim förändrats ? Ganska vanligt att folk klagar på samma problem. Såg en skaven armé igår som tappade armarna.

    Några av dom översta google resultaten på "GW´s thin plastic glue" http://www.bolterandchainsword.com/topic/255423-brittle-plastic-glue/

    http://warhammer.org.uk/phpBB/viewtopic.php?f=3&t=100700

  • GW:s plastlim är legendariskt illa. Det innehåller kanske för lite lösningsmedel? Med tanke på att företagets produkter behöver vara så barnvänliga som möjligt, så..? Eller för att kidsen i Storbritannien/USA inte ska sniffa det?

    Jag har använt Revell eller liknande i snart åtta år. Enda nackdelen är att man ibland måste elda på pipen för att få bort torkade limrester.

  • edited 1 juni 2013 14:07

    Hatar GWs plast lim. Det har gått sönder så mycket gubbar för mig tack vara det limmet. Alla spricker sönder i limfogarna ungefär som om det torkat sönder och det är "frasiga" bubblor i fogen som det sen endast går green stuffa och superlimma ihop igen.

    Nej, köp Army Painters plastlim, det är som GWs lim var för ett par år sedan, vilket vill säga Bra :)

Sign In or Register to comment.