Flames of War

edited 22 oktober 2007 23:42 in Figurspel

Tjena, undrar om det är någon filur här på Stridshammaren som lirar detta spel? Har funderat på att köra igång med det och vill gärna höra lite åsikter och erfarenheter om det.

Undrar främst vad ni tycker generellt men även om det är dyrt, om det håller i längden osv.

Kommentarer

  • edited 23 oktober 2007 07:09
    Hej jag och mina kompisar på F.U.S.K lirar fow men vi bor i umeå :(
    det kostar ungefär 1500 kr för en 1500 poängs arme :)
    jag tycker spelet är mycket bra för det är ganska historiskt rätt
  • Det är ett riktigt roligt spel med mycket variation och rätt bra regler, som Zhukov nämnde så stämmer det överens med det historiska andra världskriget.
    Vi välkomnar alltid nya spelare och det vore kul att få ännu en motståndare/allierad i kriget. :D

    Det kan vara diffust när Zhukov säger en krona/poäng, men det är ganska billigt i jämförelse med de andra GW-spelen. Visst, det kan kännas dyrt att köpa en pansarvagn i den skalan för 75 kr, men det är en utmaning att måla och man kan lägga ned tid (om man vill) på coola historiska campaign markings, divisionssymboler osv. Det finns mycket att hålla på med och det är alltid roligt att köpa en ny leksak som tillskott till slagfältet.

    Spelet kanske inte är lika ihärdigt som Warhammer Fantasy Battles eller Warhmammer 40.000, inte än i alla fall. Vi är runt ett tiotal som spelar och en del av oss har samlat på oss en hel del grejor och blir vi fler blir det roligare att spela och till slut kanske det blir lika populärt som GWs stora spel. Om du är intresserad av det: köp någonting som du tycker är coolt, måla upp det och kom till F.U.S.K i Umeå på en onsdagkväll så kan du lära dig lite. Tips och dylikt angående arméuppbyggnad kan vi stå till tjänst med om det är aktuellt.

    Någon gång senare i höst kommer vi förmodligen att ha en 600 poängsturnering i FoW vilket är jämförbart med 500 poäng WHFB. Främst för att visa upp detta fantastiska spel och få fler att spela det.

    Kul att du är intresserad! Välkommen till Flames of War!
  • Lite bilder som jag lovat lägga upp. Sorry för förseningen boys. Mer kommer när jag smeker med kameran nästa gång så :)

    http://s225.photobucket.com/albums/dd119/trollapan/Figurspel/Flames%20of%20war/

    Enjoy folks
  • Hej
    Jag har varit osynlig hela hösten men efter jul någon gång måste jag sätta igång med FOW spelandet igen. Har haft mycket att göra på universitetet.
    Är det något planerat för Januari?

    God Jul
  • jag och T3 har pratat om en flams of war turnering lite senare i vinter på 1000 poäng men om det blir i januari tror jag inte..
  • Aha. Jag kommer hem från GBG kring den 7e. Även om det inte blir turnering så kanske någon är sugen på ett avslappnat spel någon gång i mitten på månaden.
    Jag har fått presentkort på fantasia i julklapp så jag ska nog köpa lite nytt stuff också. Frågan är vad. Jag har funderat på KV-85 vagnar för jag har inga sådana. Andre du har väl ett gäng? Är dom värda att ha?
  • Någon som vet exakt när Operation Bagration kommer?
  • jag tycker att kv-85 tanks är bra om man använder dom rätt dvs attakerar medium tanks för då har motståndaren mycket svårt att slå ut dom. men mot tigers och andra heavy tanks så har det gått mindre bra för min del.... men visst dom är riktigt bra 5st för ca 1000 poäng :)

    Operation Bagration kommer sommaren 2008 är det vad jag har hört och det är ju inte så långt borta i tiden :)
  • Tack, det blir antingen KV-85, eller T 70. Jag har nämligen fortfarande inga lätta stridsvagnar. T 70 är ju bra att kasta mot infanteri.
    NIce, Jagförsöker hitta allt jag kan om detta på FOWs forum men det är lite info jag kan skrapa fram, mest spekulationer. Skulle vara kul att veta lite om hur de ska lägga upp det så man kan planera redan nu.
  • T 70s är riktigt bra tanks för man får ju 10st för 275 poäng i spelet men smakar det så kostar det.... 10st T 70s = 750 kr :( fast jag har ju redan 10st hehe
  • Yo
    Nu har jag en ny ide på gång. Jag tror jag ska köpa mig en liten nätt ond tysk-arme som omväxling till mina sovjetiska hjältar.
    Den ska passa in på typ 1000p nivån hade jag tänkt, men jag vet inte riktigt vilken typ av kompani som jag ska köra med. Någon som har en bra 1000p lista med tyskar som kan inspirera mig?
  • Vill du ha tank eller inf det är ju första frågan ?? om jag vore du skulle jag fixa en låda grenadier
    i den finns det två plutoner inf + compani HQ det är ca 450 poäng i spelet och kostar ca 400 kr .
    sen skulle jag skaffa artilleri eller stugs... men det är upp till dig :)
    skaffar du artilleri kostar det i spelet ca 220 poäng för 4 st 105 mm guns, men då bör du skaffa lite AT-guns som försvar mot tanks.
    väljer du stugs så kostar 3st ca 535 poäng i spelet.

    hoppas att du fick lite hjälp i alla fall :)
  • Det står Early, Mid på dem men det går väl att använda dem i late war också kan jag tänka. Synd med det nya forumet för många närbilder på produkterna har gått förlorade med de gamla artiklarna. Jag måste ha rätt uniformer nämligen. Måste hälst passa in mellan åren 43-45 i looken. Jag ska köra Waffen SS-camo. Jag lär nog inte köra dem som SS i spelet dock för det är för dyrt för Fearless tycker jag. Därför var jag först intresserad av de nya Gepanzerte panzergrenadier boxen men det är kanske bättre att börja med ett helt kompani grenadierer ur armebyggar perspektiv.
    Fordonen ska vara camo och dungelb och inte early gray.
  • Tack för i fredags, kul att vara tillbaka i spelarsvängen. Håller på att måla upp de nya tysk modellerna just nu med gott resultat. Det blir soft att ha både Sovjet och tyskar att tillgå.
    Hoppas vi snart kan köra en match som inte är "free for all". Vore kul att testa försvara med panzer grenadiers mot ett pansar kommpani eller attackera med detsamma mot infanteri.
  • edited 14 januari 2008 21:03
    Hmm jag undrar om man kan lägga in bilder på forumet utanför figurmålning? Det kan vara kul att visa varandra vad man målar på i FOW tänkte jag. Jag borde kanske ha läst reglerna innan jag blev medlem hehe
  • Du kan lägga in bilder var du vill, Erik.

  • nice..
    Vi får ta lite bilder nästa gång vi spelar och lägga ut här.
  • Hej FOW kamrater! Något spel på gång? Jag är borta i helgen men i veckan kan jag nog om någon är på.
  • Jag kan spela mellan 14 och 17 idag om du har lust, jag har ca 1000 p britter, så om du vill testa dina tyskar så kan vi göra det då!
  • Undvik att diskutera när ni ska spela i den här tråden. Skapa en ny tråd i FUSK-kategorin eller viska till varandra istället.

    mvh
    NilssonHarHund - admin

  • Är det någonsom vet när, nästa turnering blir? Vad jag har hört så är det nån' gång i Mars.
  • jag har hört att det ska vara i mars men fråga T3 så får du veta om det stämmer.. :)
  • Finns det någon som spelar FOW på detta forum från andra städer än Umeå? Vore kul att veta. Vi borde i så fall skapa lite nationella kontakter för framtida interaktion.
  • edited 9 februari 2008 13:24

    Bild test FOW

    FOW

  • Nice Erik ser att det finns mycket jobb för mina stolta grenadiers där och om jag inte mistar mig så hade du en "ubåt" också där i backgrunden :)
    Ser riktigt bra ut man önskar att ens egna grejer skulle bli så där snyga när de är klara.
  • Tack:) Vi får lira en match snart. Jag har lit tyskar nu också. Jag testade mest lägga upp en bild för att jag inte gjort det tidigare från photobucket.

Sign In or Register to comment.