35pts Steamroller - Nordsken - 11:e Maj

edited 13 mars 2013 22:20 in Turneringar / konvent

UPPDATERAD INFO 13/3 - WarmaHordes kommer spelas på LÖRDAG den 11:e Maj mellan ~08:00-17:00 (Nordsken stänger 18:00, så vi måste vara klara innan det). Det betyder även att vi har tillgång till 13st bord, eller max 26 spelare.

Skellefteå konventet Nordsken (https://nordsken.se/) går av stapeln i Maj, och jag har fått möjlighet att arrangera en WarmaHordes tunering lördag den 11:e Maj

Jag tänkte att vi skulle spela ungefär samma format som vi gjorde senast i Umeå (http://stridshammaren.se/forum/index.php?p=/discussion/3510/35pt-steamroller-242a-2013). 2st listor á 35 points. Mage Hunter. Best Painted. 4 Rundor. 42min Deathclock osv.

Schemat kommer ungefär se ut så här:

07:30 - Samling
08:00 - Round 1 (Close Quarter)
10:00 - Round 2 (Into the Breach)
12:00 - Lunch
13:00 - Round 3 (Process of Elimination)
15:00 - Round 4 (Incursion)
17:00 - Prisutdelning. Nordsken kommer köpa in priser från PP's sortiment samt att det kommer göras en "vandringspokal"

Kostnad att vara med i tuneringen: Bordsspel 150 kr (gäller för medlem i Gimlis Galningar) Är man inte medlem i respektive förening tillkommer en medlemsavgift om 50 kr. Ni hittar bokningen på https://nordsken.se/bokning/

Anmälning till tuneringen sker direkt på Nordskens hemsida, krävs dock att ni bokar biljett.

Kommentarer

  • Gött att det blir av :-)

    Mina önskemål.

    Två listor. 50pts. Fyra matcher. Mage hunter (med dom riktiga reglerna, inte som vi körde senast), Best painted.

    Notera att jag kommer och spelar oavsätt hur reglerna ser ut :-) Nu blir det att tagga menoth inför turneringen.

  • Personligen är fredagar en no-go för mig.

    Kristi himmielfärds är dagen innan för de som är intresserade, t.ex. de som pluggar och är lediga fredagen.

  • Stämmer väl in i 50 poäng två listor jag med samt det övriga.

    Börjar nog många vara intresserade tycker jag man kan diskutera eventuell flytt av speldag förutsatt att det går för arrangörerna.

  • Fredag är väldigt dumt precis som ledin påpekar.

  • Funkar det för arrangörerna att låta oss köra på Flygardagen istället då kanske? Då kan man kanske köra mer spelare också för som jag förstod det när jag snackade med en på Legend här i veckan så skulle Warhammer-turneringarna spelas under helgen.

  • Får kolla med Nordsken om vi få spela på lördag. Lät som att hela lördagen skulle gå åt till de andra figurspelen och att vi fick spela "friday or noday".

  • Håller med Viggo på alla punkter

  • Dag spelar ingen större roll, men "flygardagen" är väl torsdagen? Det innebär röd dag på torsdag och Nordsken börjar torsdag....

    Jag vill vara med och spela oavsett regler och dag ;)

    50 poäng är trevligt men även 35 och 42 fungerar bra

  • edited 12 mars 2013 09:38

    Det är helt omöjligt att få in en Warhammer-turnering på lördagen(sista dagen) då Nordsken stänger 18.00. En match Warhammer tar över tre tre timmar och en sådan turnering behöver mer än 10 timmar med matpauser och administration för att hinnas med.

    Å andra sidan borde man väl dock hinna med en Warmahordes-turnering på lördagen?

    Som jag förstått det kommer ni dock kivas med Flames of War-spelarna om spelborden.

  • Hur stora förväntas warhammerturneringen respektive FoW turneringen vara?

    Om man tänker att warhammer är begränsande i antal spelbord som finns och sedan att FoW använder en del av dem. Min uppfattning är att FoW är ett relativt litet spel (sett till antal spelare) men jag kan ha fel?

    Warmahordes 9-18 eller liknande ska nog gå att ordna.

  • 9-18 borde funka fint.

  • Arrangörerna för Blood Bowl, Flames of War, Warmahordes och Peter Åström på Legend(Warhammer FB & 40k) borde prata ihop sig kring vilka tider som passar de olika parterna bäst.

  • Jag för dialog just nu med Johan Linder som arrangerar Nordsken. Förhoppningsvis får jag ett klart och tydligt svar om när och vars vi kommer att kunna spela. Jag uppdaterar denna tråd så fort jag vet så att folk kan börja anmäla sig.

  • edited 13 mars 2013 17:39

    Ska bli bra jobbat.

  • Bara börja fylla i listan då.

    1. Viktor Larsson
  • edited 14 mars 2013 01:14

    Bara börja fylla i listan då.

    1.Viktor Larsson

    2.Robin Andersson

    3.

    4.

    5.

    6.

    7.

    8.

    9.

    10.

  • edited 14 mars 2013 09:46

    1.Viktor Larsson

    2.Robin Andersson

    3.Johan Dyrlind

    4.

    5.

    6.

    7.

    8.

    9.

    10.

  • Verkar som att anmälning ska göras på Nordskens hemsida så tror inte listan här har någon direkt funktion (om det inte är jag som är korkad och de andra som skrivit redan anmält sig där...)

  • Du har helt rätt Johan. Är nog lika bra man anmäler sig direkt på hemsidan.

Sign In or Register to comment.