Fanatic vår -08 Armelista: WorldEaters

edited 28 januari 2008 05:14 in Warhammer 40k
HQ


Kharn 165p

Demon Prince MoK Wings 140p


Elite

Chaos Dreadnought Extra CCW &H. Flamer 105p


Troop


Squad1 280p
Khorne Berzerkersx9 Rhino
-Skull Champion PowerW MeltaBomb

Squad2 264p
Khorne Berzerkersx8 Rhino
-Skull Champion PowerF

Squad3 219p
Khorne Berzerkersx8 (LandRaider)
-Skull Champion PowerW

Squad4 264p
Khorne Berzerkersx8 Rhino
-Skull Champion PowerF


Heavy Support

Chaos Land Raider 220p

Chaos Defiler 2x CCW 150p

Chaos Havocsx6 Chaos Glory, 2xLascannon & 1xMissileL 190p


Total: 1997p

Kommentarer

  • Nog har du väl poäng nog för att byta ut din lord mot en demonprins med vingar och MoK? Kostar ju lika mycket om jag inte misstar mig?
    Iaf, listan ser rätt bra ut, det enda som är bristande är anti-tank tycker jag. Det enda som har AT kapabilitet på avstånd är defilern och Havocsen. Sen har du visserligen dreaden för närstrid AT, och dina berzerkers har närstrids AT förmåga. Men jag känner att oftast så har man det svårt att komma in i närstrid med fordon som inte vill komma i närstrid, om man inte har snabb movement. Så det är ju zerkarna med land raidern som har chans att komma fram dit. Sen har vi problemet om du skulle möta något med AV14, då är det glancar på 6or det enda du kan hoppas på.
    I övrigt en rätt bra lista, inte en Win-at-all-cost utan en lista som verkar kraftfull men fortfarande rolig att spela mot. Jag brukar tycka att i överlag är det bättre att spela en lista med bra känsla än med en maximerad utan känsla.
  • Kharn är ju ett antitank monster om han kommer in i CC. Den har brister i Antitank, men den är grymt kul att spela med.

    Jag vet att DP kostar precis lika mycket men det handlar inte om kostnad i poäng, utan i cash :/
  • Jag har hört mycket gott om att sätta combiweapons(melta) på vanliga bilar. Ingen förväntar sig en Rhino som kan poppa tanks, lite grann som spanska inkvisitionen. Sen är jag överlag tveksam till Land Raiders, ska de användas till att transportera gubs eller att skjuta lascannons? Då den inte kan göra båda rimligen effektivt. Har du redan en Land Raider införskaffad IRL så kör på det, annars skulle jag fundera mer på bara en till vanlig bil. Då är du lite närmare en DP i cold hard cash oxå! :) Men jag håller med Eldoriath att tunga tanks kan bli ett problem.
    Varför H.Bolters på Havocs? Dina Berzerkers lär ju nuke'a allt som rör sig i närstrid, även om dem är många, och HB's är ju till för horder. Lita på dina Berzerkers förmåga att reducera 20 Gaunts till slarvsylta och satsa på en dedikerad tank-havoc squad. Om du har modeller till det dvs.
  • Jag tror att det kommer bli en välkomnad variation från din feta nurglearmé. Allt verkar i sin ordning, coolt att du valt att ha med Kharn. Jag kan dock hålla med Kapten Vendetta om att du skulle kunna använda din rhino (som ingen lär bry sig om) som en one-shot tank-popper, det var en mycket god idé. Du borde kanske också byta ut lite vapen på dina havocs med tanke på att dina berzerkers kommer att göra jobbet då det kommer till infanteri. Jag säger fler A-T vapen på din havocs!

    Annars kan den nog funka skitbra! Lycka till med turneringen!
  • Om någon har ett par lascannons över så :)
  • Tja, jag har två tenn kanoner, vanliga marines, du kan få, om du är man nog att fixa ihop dem med de övriga plastdelarna, det var i sanningen ett h-vete att få ihop mina devastators.
  • Jag har också problem med dem, men använder man den heliga kombinationen Greenstuff+Superlim och ser till att aldrig tappa dem på betonggolv så borde det gå bra.

  • Jag ska styra upp det :) frågan är vad jag ska ta bort för att få plats med lascannons?
  • edited 4 februari 2008 05:31
    Om jag lånar wazz uttryck och säger att jag är lite "sieg heil" på det här med enhetsstorlekar. Du har två grupper med NIO Berzerkers, det känns ju snudd på oacceptabelt med tanke på att du har andra enheter som håller sig till siffran 8, och 9 är varken långt ifrån eller särskilt mycket bättre. Dessutom har du ju saker att slänga in i armén för de 42 poängen du sparar genom att droppa 2 Berzerkers.

    En sak till: skulle du inte kunna byta ut Iconen i Havoc squaden mot en Icon of Khorne? Visst, det ÄR inte optimalt, men det skulle vara jävligt coolt om du höll stenhårt på temat.. och i äldre fluff nämns faktiskt World Eaters med heavy weapons. Effekten av det hela skulle ju dessutom vara att gruppen får 3 attacks var om de blir chargade, vilket kan komma som en smärre överraskning för en intet ont anande motståndare!

    Och en liten detalj till: heavy flamer på defilern? Jag skulle satsat på en reaper istället. Jag tror att det är större chans att du får användning av den.
  • De är 9+1 Skull champ, resp 8+1 skull champ(anledningen till att de är 9 är att kharn och Lord'n ska kunna åka med i deras transporter)

    Tänkte det samma med defilern men kom då att tänka på att den kommer att behövas med Orker eller genestealers
  • Aha, då är det lite annorlunda tycker jag. Men om du behöver frigöra poäng någonstans så vore det ju ett lämpligt ställe.
  • Update + lite problemos
  • Du kan ju byta ut dina havoclascannons mot 2 missile launchers istället. Det sparar du in 30 poäng på, och anti-tank kapaciteten blir bara marginellt sämre. Heavy flamern på dreaden är ju inte heller direkt nödvändig.
  • Problemet är fixat bort med 1 berzerker
  • EFter 5 testmatcher mot div. spelare och lag så känns det rätt bra, 4 av 5 vinster med ganska bra marginaler
  • Fast du förlorade ju mot mig!

    När din ledare var död så tänkte khorn att det blev tråkigt och gjorde blood frenzy på alla dina så att alla högg huvet av varandra, sen när det bara var en kvar så högg han huvet av sig själv.

    Med en bolt pistol.

    Fast mer seriöst nu, du tog väl en del casualties mot mig eller?
  • edited 14 mars 2008 13:29
    Jo, havla armén dog ju, men det är fortfarande bra med mina mått mätt ;) jag minns inte hur det var på fanatic men jag gissar att det blev typ 15-5 till mig? Jag hade 1000p kvar och du var whipe'ad
  • Liten update:
    Detta är fan mysigaste listan jag har kört med so far :) Tack för alla tips och kommentarer, det har verkligen hjälpt. Spec. nöjd med hur mina lascannon havocs har presterat
    Spelat 11 matcher nu, och det verkar som att det enda som armén är allergisk mot är Don Concho´s Taulista, som jag har förlorat mot 2ggr nu, med råge :P Alla andra matcher har gått alldeles utmärkt

    Om någon är sugen på att möta mig så finns jag att nå på 0735354509, eller ta bara tag i mig på FUSK och dra mig mot ett bord ;)
  • Ohwell. Det är en hård lista kan jag intyga, har gett mig lite gråa hår runt tankeknölarna då vi spelat men jag tror det kommer gå bra för d ig när fanatic kommer närmare.
  • Den verkar lite läskig den här listan, det är nästan så att jag blir sugen på att möta den. Om jag råkar få tid över nån gång så kanske jag suger tag i dig...
Sign In or Register to comment.