Anti feminist.

edited 25 december 2012 20:54 in Off topic

Right wing conservatist no shit.

Kommentarer

  • Som en kille med rätt så feminina tankar och t.ex gillar kjolar och sånt men inte tungt fysiskt arbete tycker jag att hennes åsikter är förfärliga och ej rättfärdigade.

  • Alltså visst, vill hon vara hemmafru med tio barn så skall det vara ok men hon bortser helt från att hon är tämligen fri att göra det valet (vi har ju rätt långt att gå innan något samhälle kan kallas jämlikt så valet är ju inte helt hennes nu heller). Problemet med, den korta och ofta idealiserade, "hemmafru"-perioden som hon romantiserar om är att många kvinnor inte hade något annat val utan fick ge upp sina drömmar till förmår för familjen. Dessutom var detta ideal sällan realistiskt för andra än medelklassen. Sen undrar ju jag vad hon menar när hon önskar sig tillbaka till en tid då kvinnor inte jobbade? Kvinnor har allid jobbat, ofta hårdare än män skulle jag vilja påstå, i synnerhet under det glada 40-60 tal som hon romantiserar (den klassiska hemmafru-perioden). I det gamla bondesamhället var det kvinnorna som gick upp först och gick och lade sig sist, inbillar man sig att det var annat än tungt arbete där emellan vill jag påstå att man misstar sig. Att det framför allt är männens hårda arbete det talas om beror på att historien är skriven av män för män. Jag vill påstå att den dröm kvinnan i videon har endast är möjlig i ett samhälle där feminister banat vägen för hennes val och det borde hon inte glömma bort.

    Och kan folk inte få vara vem de vill utan att någon skall peka på dem och säga att de gör fel med hänvisning till deras kön?

  • Jag saknar ord.....

  • haha. Men hon får väl välja att ha det så om hon vill. Bara att hon ger alla samma möjlighet att välja, vilket hon tycks ändå hinta om på slutet. Jag tror inte att hon har någon förmåga att övertala någon så jag ser det som harmlöst. Värre är väl politiker som tycker liknande saker.

  • edited 28 december 2012 15:26

    @Sven - Självklart är valet hennes, men frågan är om hon faktiskt vill ge andra samma val med tanke på vilken politisk åskådning hon ställer sig bakom. Sen är det ju tack vare människor som hon som politiker med samma åsikter är "farliga". Jimmy Åkesson, för att ta ett svenskt exempel, utgör ju ingen fara i sig, det är rädslan, okunskapen och hatet han stödjer sig på som ugör det verkliga hotet.

Sign In or Register to comment.