Intervju med Jervis Johnson

dea
edited 24 januari 2008 17:44 in Warhammer 40k

Denna diskussion behandlar Intervju med Jervis Johnson.

Kommentarer

  • edited 24 januari 2008 19:20

    Skulle ha korrekturläst den en gång till ser jag :)
    (tillägg: det var jag som översatte den till engelska så jag klagar på mig själv, ingen annan!)

  • edited 24 januari 2008 19:56
    Synd på så trista svar, rätt standard-prata-med-gamers inställning kändes det som. Jag skulle vilja se en Black Library snubbe som nästa offer. Författare är ju ökänt självgoda, så lite mer intressanta svar skulle det säkerligen bli.
  • Hm... Jag måste säga att svaren var standard, standard, standard... Inget avslöjande, inget spännande osv.... :P

    Var roligt att han cursade warwick ang. AI :)

  • Det här var nog det mest intressanta:

    Seriously, though, all the army lists we publish are tested extensively, especially when you compare it to the way we used to do things back in the old days. We also analyse the results of the Grand Tournaments we run, to see how well the different published lists perform. What the numbers show is that army lists are becoming increasingly well-balanced, and are much more balanced than many people think (in other words, the numbers show it’s the player rather than the list they use that decides who wins games). Watch out for a future Standard Bearer on this subject…

  • N.I.B: Vilket jag tror får till följd att det som de "bra" grand tournament-arméerna innehåller alltid blir toknerfat i nästa edition.

  • Inte om han menar allvar när han säger

    What the numbers show is that army lists are becoming increasingly well-balanced, and are much more balanced than many people think (in other words, the numbers show it’s the player rather than the list they use that decides who wins games).

  • Bra intervju och bra svar tycker jag. Mer informativ än hans Standard Bearer-artiklar, och lite mer personlig. Synd dock att han inte gick mer djupgående på de frågor där han själv påpekar att han skulle kunna bli det.

    Jag skulle också vilja påpeka att han INTE säger att deras army lists är balanserade, utan det han ordagrannt säger är att de blir mer och mer balanserade. Det är en viktig skillnad.
  • Jag blir nyfiken på hur ofta de utsätts för såna här intervjuer. Är det första gången och han därför inte är van och inte vågar gå djupt? Eller är det fem intervjuer i veckan och det vi ser är standard svaren? Jag hoppas verkligen att det är det första alternativet.

    Hmm, det borde finnas ett bra GW fanzine som gjorde såna här intervjuer regelbundet. Hmm...

Sign In or Register to comment.