50pt steamroller sö 18 november.

edited 24 oktober 2012 16:12 in Turneringar / konvent

Var: Fusk, Umeå
Vad: Warmachine / hordes
Poäng: 50pt Listor: Två listor, båda listorna måste spelas minst en gång. Start :10.00
Lunch efter första matchen
Kostnad: 20kr, betalas på fantasia.
Tid: 50min deathclock. Målning: Färdigmålat är ett krav.

Army list variant: Baseline Victory variant: Baseline Final standing: Baseline Painting variant: Hardcore Scenario variant: Baseline Info: http://privateerpress.com/files/SR2012_Rules_V1.3.pdf

Om någon behöver låna figurer eller hjälp med listor så är det bara att skriva här.

Match 1: Killbox
Match 2: Close quarters
Match 3: Overrun
Match 4: Process of elimination.

«1

Kommentarer

  • edited 11 oktober 2012 16:16

    coolt :) antar att det är 35 pts :P

  • coolt :) antar att det är 35 pts :P

    Rubriken antyder något annat:-)

  • jag gissar allt målat och basat

  • när jag kollade fanns det ingen rubrik ;)

  • kör man death clock eller tex, 15min rundor

  • argg, känns som att jag ligger ett steg bakom hela tiden.

    När jag hade inget, då spelade ni 15-25 pts. När jag skaffade lite modeller ökade ni till 35. Nu ökar ni till 50.

    Jaja, vad är väl en bal på slottet? ;0)

  • Det är prat om 35^^ håller på att gulla med facebookgruppen^^

  • Haha, gör det inte för min skull! Inte säkert att jag har möjlighet att dyka upp ändå. Men det är ju helt klart mer nybörjarvänligt (och dessutom tidseffektivt) att inte låta poängen skena iväg till storslag! ;0)

  • Visst går det att komma med endast en lista?

  • Nä, det var inte för din skull^^

  • edited 18 oktober 2012 14:28

    +1 för 35pts :)

    Bara synd att jag prioriterat 40k och annat den senaste tiden så jag har knappt påbörjat mina LoE :/

  • vanligaste poängen för turneringar är 35 pts och 50 pts det börjar dock bli fler och fler turnering på 50 pts. Jag personligen tycker bäst om 50 pts eftersom jag anser att spelet är bäst balanserat och roligast att spela på 50 pts :)

    Skulle inte heller säga att 50 pts är storslag och anledningen till varför vi spelade 15-25 pts var pågrund av journeyman-ligan som startar på 15 pts, det var första gången vi spelade 15 pts och 25 pts i stort sätt annars spelas mest 50 pts och 35 pts för de som har 50 pts än :)

    Håll inte på med nån jävla facebook grupp bebbe :P jag har ingen facebook ^^

  • Försöker gulla lite med ett gäng piteå och skellefteåbor :) så vi blir fler. Men hör jag inte av dem till veckan så lär det bli 50. Gammfredrik^^ facebooklös :)

  • edited 19 oktober 2012 16:11

    Hivemind: självklart så går en lista bra :-) För alla nya / som spelar sällan så rekomenderar jag att läsa igenom steamroller dokumentet. Man behöver bara läsa det en gång för att ha en ide om hur 90% av alla turneringar spelas i världen. http://privateerpress.com/files/SR2012_Rules_V1.3.pdf

    OT uppdaterad med information ang listor och annat kul.

    Poäng beror på om skel folket skal vara med. Om någon lokal förmåga skulle sakna figurer så går det att fixa. 35pt turneringarna kommer inte att försvinna då spelet är roligt i det formatet också men vi måste ju variera oss. Hur skulle det se ut om man bara spelade 1500pt 40k.

  • Erik meddelar att turneringen är uppskjuten. Håll utskick i tråden för nytt datum!

  • där ser man :P varför denna ändring? :)

  • "vild" gissning: för att det är halloween med de fester som kommer med helgen 3-4? :P

  • Jag var lite datumvild när jag skrev tråden. Det behövs några veckor för att få hit diplomen. Det är också bra om folk har tid på sig att anmäla sig.

  • jag har en del retribution som jag kan låna ut för turneringen, kan eventuellt ha en del legion också med vad som finns där är lite osäkerhet, då jag inte har byggt listor ännu

  • edited 26 oktober 2012 09:24

    spelar väl ingen roll om det är fest den helgen man ska spela, man festar sällan på en söndag :P och det är ju bara mesar som inte kan spela efter man festat till 3-4 natten innan turneringen :D speciellt nice är det om man kliver upp vid 06 och målar innan turneringen!

  • Jag har en massa troll att låna ut om någon saknar stuff till 50 pts, har även lite menoth grejjor att låna ut så fort jag själv bestämt mig vad jag ska spela :)

  • Jag skulle nog behöva låna lite troll

  • 01: viggo3000

    02:

    03:

    04:

    05:

    06:

    Fyll på.

  • 01: viggo3000

    02: Bebbernaught

    03:

    04:

    05:

    06:

    Shorty: Det kan vi nog lösa :) Vad behöver du?

  • 01: viggo3000

    02: Bebbernaught

    03: Freddlicious

    04:

    05:

    06:

    Skriv bara ut vad du vill låna shorty så får du låna av mig eller bebbe :) Vi tillsammans har nästan allt trollen kan erbjuda.

  • förutom skinners då^^

  • MK Och Gunwagon? =)

Sign In or Register to comment.