Dakkajet?

edited 5 augusti 2012 06:17 in Warhammer 40k

Tjaba eftersom jag inte är där min WD är, kan någon berätta vad poängkostnaden för en okittad Dakkajet är?

Linus

Kommentarer

  • Tackobock :-)

  • När du ändå gjort en tråd om dom, bara jag som känner att Zoomers kommer vara oerhört svåra att ta ner utan specifika units för det?

    Anledningen att jag inte skaffat mig en DakkaJet är att det känns som att man får ett oerhört övertag med den nya dimensionen flyers i 6th i sin hobby krets där vi precis når upp till 2000p.

    Någon som börjat spela med dom som vill kommentera?

  • Har bara hunnit spela mot orkernas flygare och jag tycker att dom verkar balanserade. Dom kommer in tidigast runda 2, gör inte jätte mycket skada för sina poäng och måste i princip köra ut rundan efter dom kommer in (inne varannan runda helt enkelt).

    Dom kan vara dryga att skjuta ner men eftersom dom verkar vara byggda med klassisk ork-mekanik (silvertejp och tur) så duger bolters och fula ord för att kunna skada dem. Så fort den blir träffad av ett AP 1 vapen så kommer dom att krascha, så gott som iaf. Deras överlevnad handlar mer om att motståndaren inte har lite tur och mindre om att faktiskt tåla något. Är man orolig för flygare kan man införskaffa Aegis Defence Lines med tillhörande Quad Gun för att hantera det hela, 100 poäng för allt.

  • edited 7 augusti 2012 15:50

    Jag själv använder en Vendetta, den behöver bara träffa med sina laser kanoner så går den ner på en gång och eftersom den är en flyer så kan den använda sin egen BS idtället för att skjuta snapshots

  • Låter ju härligt att de verkar legitimt balanserade. Tänkte på att de flesta bara får ta snapshots mot Zoomers och på så sätt måste dunka i ganska många skott för att få några träffar, men kopplat med att som du säger Prins Termos att de troligen åker ut lite då och då från spelplanen pg av sin 90*vändning per runda så verkar det ju ganska okay.

    Kanske blir att skrika på mina Mekboyz att börja klubba ihop något med vingar!

  • Kom ihåg att du kan t.ex. ta tillfället i akt att gå med dina missile launchers (t.ex.) och när du ändå måste snapshota, ta ett skott på flyern. Skjut dom från höften!

    Annars så duger ju en ett vapen av twin-linked assault cannon karaktär grymt långt mot dem.

Sign In or Register to comment.