Noob-utbildning Warmachine

edited 4 juli 2012 05:44 in Warmachine / Hordes

Någon som är sugen på att ge en rundown av de (fåtal) faktioner som finns, deras styrkor och svagheter? EDIT: Jag har greppat vissa grundförutsättningar, som att det är din Warcaster du bygger hela listan runt och att det är de som styr din spelstil.

EDIT 2: Jag har såklart googlat, men hittade bara sånt här som känns mer som fluff

Kommentarer

  • http://battlecollege.wikispaces.com/ hjälpte mig när jag först började spela, samt för att välja sida. Även om jag har hört i efterhand av "veteranerna" att hemsidan är sisådär. Men tycker endå att den är värd att kolla på

  • Tackar, fanns en del läsvärt där.

    Av vad jag kan läsa mig till och titta på modeller så lutar mot Retribution of Scyrah, deras jacks var inte så snygga men resten av modellerna såg riktigt bra ut och de verkar passa min spelstil.

  • Scyrah är kul. Ret jacksen blir snyggare i andra färger. Om du inte har sett det så har det kommit nya ret jacks i wrath som jag tycker är snyggare än dom gamla fula. http://www.wizard-games.com/images/Privateer_Press/Warmachine/Retribution/PIP-35045.jpg

  • edited 5 juli 2012 12:55

    Som jag förstått på mina polare så brukar de spela 15 poäng, och det är lämpligt för mindre strider och nybörjare?

    • Adeptis Rahn
    • Phoenix Warjack
    • Arcanist
    • Battle Mages
    • Stormfall Archers

    Känns det som en ok start? Jag siktar på modeller som är coola samt att få möjlighet att testa både melee, ranged och magi. Om jag fattat Rahn rätt så hade det vrit bättre att byta ut Archers mot Riflemen och på så sätt få in en Solo Magister men det här känns coolare!

  • Verkar bra :) Vanliga poäng summor som man spelar är:

    • 15p (start låda, vanligt for nybörjare)
    • 25p (påbyggd startlåda)
    • 35/50 p (turneringstandard, 35 och 50 poäng är vanligast man spelar)

    Spelet är som bäst när man spelar 25- 50p, då är det som mest balanserat. På 15p så kan vissa saker verka väldigt bra (på grund av den låga poängen) men fungerar också att spela på. Säg till om du skulle vilja köra en test match (har tillräckligt för att låna ut om du vill testa spelet innan du köper).

  • Tack, tar gärna en testmatch eller till och med bara kikar förbi och tittar på när ni "veteraner" spelar (man lär sig ganska bra bara av det), så säg gärna till nästa gång!

  • Jag tror att nästa gång blir på måndag kväll.

  • Trukson: Kom gärna förbi. Jag har figurer att låna ut om du inte har hunnit införskaffa dina.

  • Jobbar tyvärr måndag och tisdag natt :0(

  • Jag brukar spela på dagen på fantasia om du vill dra en testmatch innan jobbet.

  • På måndag? Låter som en plan! Vilken tid är du där ungefär?

  • Bestäm en tid du. Har du figurer eller skal jag ta med ?

  • Jag måste dra iväg på jobbet vid 18, så om vi träffas vid 1430 så har vi tre timmar på oss borde vara gott om tid?

    Har inte hunnit handla några figurer ännu så ta med något nybörjarvänligt ;0)

  • Har inte sovit så bra inatt så jag tror jag skippar dagens aktivitet och kikar ner på FUSK i morgon istället (det var visst folk som skulle spela från 14-tiden och jag lär mig nog lika mycket av att observera nu i början).

  • Tack för intromatchen! Ska dra igång och måla så snart finns det nybörjare på 25 pts som ni kan sno slickepinnar ifrån!

Sign In or Register to comment.