Orctomhyllsor sökes

edited 20 januari 2008 23:24 in Figurmålning etc

Om det finns någon som har köpt en orclåda som inte ska använda de urflygande tomhyllsorna till sina orcer som är intresserad att sälja dem kan meddela mig :)

Kommentarer

  • Du kan inte bara klippa bitar av plaststänger och limma ihop?

  • jo kanske, men jag tror nog att det blir snyggare om jag köper de här, jag har inte så mycket skills :P

  • ...säger personen som byggt en titan ;)

  • men den har ju inte några smådetaljer och sånt :P det jobbiga blir väk att få det att hänga ihop :S

  • edited 21 januari 2008 00:19

    Kanske, kan för all del kolla vad jag kan göra imorrn. Eventuellt att man kan sätta ihop ett gäng stavar med en ståltråd genom, skulle få det att hänga ihop och göra det lite böjbart

  • det var en bra idé, om man inte armerar det på något sätt tror jag att de skulle gå sönder alldeles för lätt...

  • Skall du typ ha småhyllsor bara?

    Går ju hyffsat lätt att massproducera i greenstuff, ta en klump GS och platta till så att den blir ett par mm tjock, sen naggar du greenstuffen med en tandpetare så att det blir spetsiga former, när det stelnat så tar du lite mer GS och trycker i hålen.

    Se till att ha vasselin eller nån olja imellan formen och den kladdiga greenstuffen så att det inte fastnar.

    När det har stelnat drar du loss den nya klumpen och skär loss taggarna som skapats.

    Kanske inte funkar så bra för hyllsor dock.. men taggar är det finfint till :P
  • de behöver ingen spets eftersom att de redan är avfyrade och på väg ut ur vapnet ;)

Sign In or Register to comment.