Tale of Gamers Sommar 2012

edited 21 maj 2012 04:06 in Figurmålning etc

Då kör vi igång Armeskapandet till nästa Fanatic

System man vill vara med i är fritt.

Man får först poäng varje månad och sen så lägger vi till de poängen till Fanaticens för att kora en vinnare i våran lilla tävling.

Schemat är som följer

20 Maj-17 Juni

20 Maj väljer vi arme och fram till 17 Juni ska vi ha målat antingen.

Fantasy: Ett core choice och en hero/lord. 10 poäng för att ha målat core och 5 för att ha målat hero/lord för totalt 15 poäng.

40K: Ett troop choice och ett Hq. 10 poäng för att ha målat troop och 5 för att ha målat HQ för totalt 15 poäng.

17 Juni-23 Juli

Fram till 23 Juli ska vi ha målat

Fantasy: En till unit och 1ooo poäng enligt force organisation. 10 poäng för att ha målat 1000p och 5 för att ha målat en unit till för totalt 15 poäng.

40K: En till troop och 750 poäng. 10 poäng för att ha målat 750p och 5 för att ha målat en troop till för totalt 15 poäng.

23 Juli -19 Augusti

Fram till 19 Augusti ska vi ha målat

Fantasy: En centerpiece och 1500 poäng. 10 poäng för att ha målat 1500p och 5 för att ha målat en centerpiece för totalt 15 poäng.

40K: En centerpiece och 1100 poäng. 10 poäng för att ha målat 1100p och 5 för att ha målat en centerpiece för totalt 15 poäng.

19 August - 23 September

Fram till 23 September ska vi ha målat

Fantasy: Minst 4 enheter 3 heroes/lords och 2000 poäng enligt force organisation. 5 poäng för att ha målat 2000p och 5 för att ha målat 4 enheter samt 5 för minst 3 characters för totalt 15 poäng.

40K: Minst 4 enheter 3 HQ/Fordon och 1500 poäng . 5 poäng för att ha målat 1500p och 5 för att ha målat 4 enheter samt 5 för minst 3 HQ/Fordon för totalt 15 poäng.

Och så avslutningen från 23 september fram till Fanaticen.

Fantasy: Färdig arme till Fanatic samt markers. Färdig 15p markers 5p.

40K: Färdig arme till Fanatic samt markers. Färdig 15p markers 5p.

Deltagare

Daniel Krigsman Vampire Counts

Jonathan Orks 40K

Evilkermit Grey Knights

Hemlighållaren Grey Knights

Filip Empire

«13

Kommentarer

  • edited 5 oktober 2012 09:01
    Gamer Juni Juli Augusti September Fanatic Totalt
    Orith 15 15 15 15 20 80
    Evilkermit 15 15 0 0 30
    Hemlighållaren 15 0 0 0 15
    Jonathan! 5 0 0 0 5
    Filip 0 0 0 0 0
  • Om någon fler vill vara med så säg till deadline för 1 unit/troop och en hero/hq är 17 juni

  • Hur går det för mina fellow painters jag är klar iaf ska ta och fota och lägga upp bilder till helgen

  • Jag har nått upp till den nivå jag kommer börja på. Får se om det blir mer arbete på dem när allt annat är klart :D Fixar bilder så småningom.

  • Jodå!

    Mitt HQ är klart och jag håller på för fullt med mina shoota boyz! Mina bilder kommer nog nästan då tiden är ute.

  • Gjort 2 testfigurer. Ska nu bara bestämma vilken som ser bäst ut.

  • Första månadens målning klart

    En banshee och en unit Skellies

    Banshee Skellies

    hur går det för er andra

  • Nice enhet! Bra jobbat!

  • Hur går det gott folk deadlinen börjar närma sig

  • Ja, det går långsamt men framåt. Mina baser kanske blir lite sisådär. :p

  • Riktigt snygga skelett där! Gillar färgen på sköldarna och hur det binder samman enheten.

  • Ingen stress grabbar men 2 dagar kvar sen börjar nästa omgång =P

  • edited 16 juni 2012 05:13

    Mina första bilder supersög så jag var tvungen att ta nya, och det är inte min egen kamera. Men nu så finns de uppe här! Risk för stora bilder, men det kan vara mitt cashe-skit som inte fattar att jag gjort dem mindre. 846
    Grey Knight Terminators
    850
    Grey Knight Grand Master

  • edited 16 juni 2012 17:53

    Eftersom alla figurer inte dykt upp än så det fick bli en specialare. Ska föreställa Draigo och fyra paladiner. Kommer att köra med Draigo och paladiner men kommer att uppgradera modellerna när de kommer.

    Draigo

    Paladins

  • Snyggt jobbat får se om de 2 sista får in sina bilder i kväll jag sätter ut poängen i morgon så man har till 0000 på sig att fixa upp bilder sen blir det 0 poäng. älskar verkligen custodesarna

  • edited 17 juni 2012 16:20

    Alltså snälla snälla! Låt mig få skicka in bilderna imorrn! Min kamera har slut på batteri (jaja, framförhållning är inget för mig :p )! Det är faktiskt sant. Jag har ändå failat på troopsen...

    Please, pretty please, pretty pretty please with sugar on top? :-)

  • Finers med mig släng upp i morgon

  • edited 18 juni 2012 14:48

    Fram

    Bak

    Bilderna gör den inte riktigt rättvisa men det duger, även om bakbilden är något suddig. Ska ta och lägga upp mer ordentliga bilder senare och från fler vinklar.

    Det är några enstaka detaljer kvar att göra på den och sedan så ser basen väldigt röd ut på bilden vilket den inte är i verkligheten.

    Edit: Hur gör man för att få bilderna visade direkt på sidan?

  • Jäklar vilken biffig ork!

  • Det finns en guide på forumet i markdown posten som är stickyad är nog lättast att kolla i den bra förklaring och snygg ork.

    Då sätter vi fart med omgång 2 nästa deadline den 23 juli en till troop och 750 poäng totalt (något säger mig att att GK killarna redan har 750 poäng =P)för 40K killarna och en till unit och 1000 poäng till för mig jag antar att filip trillade av tåget.

  • Tackar, jag följde den guiden som fanns...men jaja, huvudsaken det går att länka till dem.

    Gööött med ny omgång! Nu kommer jag tillbaka with a vengeance!

  • Lagade åt dig, du får inte ha mellanslag mellan '!' och '[' :)

  • Dags att börja lägga in poängtabeller nu :D

  • Poängen finns i andra posten och jag får kika upp hur man gör en tabell har inte gjort någon ännu mest för att jag inte idats kolla upp hur man gör en.

  • Mod: Fixade en tabell åt dig, är inte det lättaste att göra på denna sida. Jag valde att döpa poängfälten endast efter månaden då deadlinen går ut, men om du vill ha det på något annat sätt är det ju bara att du ändrar.

  • Tackar så mycket det där funkar helt finers

  • @JonaThan! sjysst ork :-) vad spelar du den som? Shokkattackgun? kustomforcefield?

  • Han har typ en halv killakan som ryggsäck. Respekt.

  • Kul att ni gillar den! Tack!

    Ja, det är ett kustom force field men då jag konverterat färdigt den insåg jag att den också kunde tolkas som en shokk attack gun. Det saknas bara en "dammsugarslang". Men jag tror att man kanske mer tänker den som en KFF....hoppas jag. :) Jag kan ju iaf spela den som både och...

  • Så hur går det killar.

    Jag kommer att få måla som faen för att hinna klart men bara att bita ihop

Sign In or Register to comment.