25 pts khador lista

edited 28 april 2012 10:48 in Off topic

Tjo!

håller på att försöka komma igång med warmachine, och försöker nu få ihop en 25 pts lista.

min lista som den ser ut nu är

butcher ( 6 warjack points)

Destroyer 2

juggernaut 7

5 mows 9

widowmakers 4

manhunter 2

Alternativt att jag tar bort widowmakers och manhunter för att få plats med 6 doom revears

Är inte så insatt i warmachine, så vad tror ni, är detta en bra lista att börja lira med som nybörjare?

Kommentarer

  • Ja jag tycker det ser bra ut, spelar dock inte själv khador men tycker du ska ha kvar widowmakers då du har nog med punch för slå sönder i stort sett allt speciellt med buthers feat och med widowmakers har du en bra enhet för att skjuta sönder lätt infanteri vilket behövs i warmachine.

    Det är alltid bra att försöka ha en balans mellan att kunna slå hårt och döda infanteri då man har mindre risk för att hamna i en riktigt risig matchup.

    Mows är inte internet populära men jag tycker de är riktigt fräcka och att du borde spelade med dem för att se vad du tycker om dem och spela så mycket matcher du kan för att själv se vad du tycker saknas i listan :) Vi har alla olika spelstilar och i warmachine/hordes finns det väldigt få rent "dåliga" listor.

  • Ok, tack för kommentarerna!

    tror jag kommer köra med widowmakers, vet dock inte om jag ska behålla manhunter eller byta han mot marksman...

    mows har jag med av två anledningar, 1 dom är grymt coola, 2 om jag förstått det rätt så skyddar dom butcher mot skytte då de har samma basstorlek som han = ger cover eller blockerar LOS helt (kommer inte ihåg reglerna helt :P )

  • Jo det stämmer att de blockar LOS (får inte cover) till butcher men butchern är dock inte så klen att han dör av skytte så ofta, speciellt inte om han har iron flesh på sig själv och campar lite focus för extra arm då är det praktiskt taget omöjligt att skjuta ihjäl honom.

    Testa med man huntern först alltid bra att ha en stealth advance deployment solo som kan slå hårt och är relativt snabb :)

  • Widowmakers är fina att spela med och jobbiga att möta ;-) En bra grej med dom är att ta ut cortex och andra viktiga system på skadade warjacks. Dom är även bra mot infanteri och har snygga modeller.

    Ang mow: Jag kör med ogrun assult corps i mina cygnar och dom fungerar fint. Lite samma roll, Upp på ett objektiv stanna där. Badkarsmarkus gillar sina MOW´s.

  • Ah tack för kommentarerna!

    Som en utökning till min 25 pts lista hade jag tänkt lägga till

    doom reavers med grey lord 8 pts

    marksman 2

    detta gör att jag kommer upp i 35 pts.

  • Säg till om du vill testa listan på föreningen, enda riktiga sättet att veta om du gillar den.

Sign In or Register to comment.