Bubble Season 5(6) En Blood Bowl Liga - Planering, anmälan, diskussion & allt annat tråden

12324252729

Kommentarer

  • Vet inte riktigt hur jag skall tolka det faktum att alla i @Frantics bracket har gett upp utan match. Om nu @Dante82 ger upp så måste jag proklamera detta som tidernas största mutskandal. Åtminstone i BUBBLE.

  • edited 3 november 2012 10:36

    Närå vi kommer drabbas samman, vi viskar för fullt till varandra men det blir inte av idag.

  • Senaste nytt: Baumkletterers förstärker frontlinjen i form av Nico Schlagtute!

    Ett härligt prisvärt förvärv som ska kunna hjälpa oss att hålla linjen mot Shantak och grabbarna i Corruptors. Nej, han är inte så stark men kan väl leva några rundor iaf...

  • edited 5 november 2012 06:19

    Någon som kommer ihåg hur petty cash och inducements fungerar?

    Om Baumkletterers har 1790 i TV och jag 1700, visst är det så att för att få 100K i inducements istället för 90K måste jag betala 100 gp (TV skillnad + inducementsökning) och Baumkletteres får då 10K i inducements.

  • Japp, tror det är så

  • Då är frågan vad som är värt mer? En extra rotters + Blooswiser Babe eller en 100k inducement som t.ex. en bribe?

  • En bribe mot WE låter smart, det kommer ju bli en del sparkande från din sida. Tror inte du behöver oroa dig för att få så många CAS mot dig, så skulle lätt valt Bribe :)

  • Relaterad fråga: Hur gör man i Bubble för att mata in att man bränner pengar från sitt treasury vid en match.

  • Tror inte det finns stöd för sånt, säg bara till så fixar jag det manuellt :)

  • Du har helt rätt ang inducementstankarna. Jag och necrofilernas storebröder i form av odöda drabbas nog samman på onsdag :D

  • edited 5 november 2012 21:05

    Senaste nytt: Corruptors säljer utländsk spelare

    I ett försök att kontra Baumkletterers nyförvärv så säljer Celephaï Corruptors sin spelare Etienne-Laurent de Marigny som har ryktet att vara en riktig utländsk playboy och Ladykiller. Det mest förvånande är att köparen är domaren, och Slaanesh-anhängaren, i den uppkommande matchen mot just Die Baumkletterer aus Bochum. TT har granskat detta köp och det verkar underligt nog inte strida mot några regler i BUBBLE-ligan. I en något relaterad nyhet kan TT även rapportera att det verkar som om 100.000 guldmynt saknas i Celephaï Corruptors-lagkassa. Var dessa pengar tagit vägen är ännu oklart.

  • Snabb Fråga: Hur är förlängningsreglerna i semifinalen? Vi tänkte att det kunde vara bra att kolla det så här i halvlek av matchen i förebyggande syfte. Första halvlek slutade 1-0 till Corruptors.

  • Verkar inte vara skrivet något, men automatisk Perfect Defence känns väl lämpligt

  • Hur många rundor 'är förlängningen?

  • ehum har för mig att kickande lag får också ställa upp sist.

    Dvs Perfect Defence syndrome ...

    sedan har vi inte bestämt hur långa perioderna ska vara, 4 rundor åt gången kanske?

  • Jag vet att man enligt reglerna dubblar winnings och gate och vid semifinaler och finaler i Blood Bowl-turneringar, men är dubblingen av winnings före eller efter man lagt till +10K för vinst och fame? Verkar på reglerna som efter, men jag har något minne om att någon tidigare sagt tvärt om.

  • Matchrapport: Celephaï Corruptors vs Die Baumkletter aus Bochum:

    Redan innan matchen öste regnet ner och det slutade aldrig. I hopp om att regnet skall ställa till det för Corruptors, valde Baumkletters att sparka bollen först. De räknade dock inte med Shantaks extra arm. I första rundan visade Corruptors direkt att de var väldigt taggade genom att knocka ut både en lineman och trädmannen Vissen Stamm. Corruptors formar en bur och avancerar långsamt framåt. Baumkletters försöker på klassiskt alvmaner ställa sig framför buren och stalla den, men det blir lite för mycket stuns och knock-outs för att det ska gå vägen. Baumkletteres lyckas dock sätta lite press på Corruptors, men utan framgång. Touchdown kommer i runda åtta. Bochumborna gör i sin runda åtta ett skapligt försök till en one turn touchdown, en catcher kedjepushas fram till en väldigt bra position och det behövs bara en go-for-it, en 4+ handover och sedan tre till GFI:s med sprint och sure feet. Den första go for it misslyckas trots att ett team reroll används.

    Andra halvlek börjar dåligt för Corruptors. Baumkletters slå in alla sina utknockade och avancerar stabilt och snabbt framåt. Corruptors försöker att ställa sig i vägen, men alverna är för snabba. Corruptors fick yttligare en kalldusch när Achim das Grünen, som håller i bollen blitzar ner superstjärnan Shantak så att hans huvud flyger av för att sedan springa in med bollen i mål. Publiken tror att Shantak är död, men Corruptors necromantiker visar att det bara är att sy tillbaka huvudet så läker det ihop igen som om inget hänt. Corruptors har nu fem rundor på sig att vinna matchen. En tidig both down med en rotter gör dock att alverna kan trycka på och sätta press på Shantak på Corruptors planhalva. Shantak lyckas dock ta bollen och en hel del Corruptorsspelare backar hem i en lös bur runt omkring honom. Vissen Stamm blir omkullblockad av en Warriors och ligger sedan och sprattlar på rygg resten av matchen. Wardancern Stecken Messermann har dock ett rätt så bra läge att blitza honom med en entärningsblock, men på vägen dit så misslyckas en enkel 2+ dodge trots dodge-reroll. Shantak och resten av Corruptors-försvaret springer så fort dekan i en ganska riskable screen i hopp om att göra en touchdown innan förlängningen. Baumkletteres har nämligen fem team rerolls kvar medan Corruptors bara har ett. I runda sju så måste Shantak ställa sig rätt så exponerat för att ha en rimlig chans att göra mål i lagets sista runda. Besten Nath-Horthath försöker dock hålla fast två-tre spelare i ett försök att göra det svårare för Bamkletteres att ställa sig i vägen. Det trampas även på en del liggande alver på vägen framåt så en tittar på gräset istället för den pågående matchen. Jurgen Zint-Schlange lyckas dock få till en tvåtärningsblock på Shantak men genom att rull 2 x Both Down - reroll - 2 x Both Down så kommer inte Frenzy in i spel och Shantak kan med sin block skill hålla kvar bollen. Corruptors behöver nu göra en två-tärningsblock (med minst en push), en 4+ dodge följt av en en 3+ dodge och till sist en go for it för att göra en touchdown. Shantak visar varför han är denstörsta stjärnan i Corruptorslaget genom att klara denna manöver utan att använda lagets sista team reroll. Matchen slutar 2-1 och Corruptors har fått revansch för sin senaste 1-4 förlust mot Baumkletterers. I en intervju säger coachen för Corruptors, "Ikväll blir det att fira och imorgon är det dags att börja träna. Tänkte börja med att försöka lära våra rotters att regenerera skador med "learning by doing"-metoden, eftersom regenering visade sig vara avgörande för dagens match".

  • Wow, grattis till segern :) Hade trott att Trädklättarna skulle vara lite för hala för dina pestpojkar, men det verkar ju gått vägen ändå!

  • edited 7 november 2012 09:23

    För att vara ärlig så hade jag trott det också. Fick dock en bra start på matchen och Alvträdet bevisade verkligen att hans huvud är gjort av trä.

    Foulade, i varje fall för mig, väldigt mycket (använde dock inte min bribe under hela matchen) och orsakade en hel del stuns / knockouts så att alverna inte riktigt kunde stjäla bollen när jag hade den i min ST4-spelares händer. Jag fick spela ungefär 13 rundor anfall och avlerna runt 3 rundor. Tror det var en stor miss av Basse att låta mig anfalla först och nöta in en touchdown på åtta rundor.

  • Ja det var fan risigt gjort. Men som du så fint skrev "learning by doing", fast "learning the hard way, by doing wrong first" verkar vara min grej. Hade det inte regnat så hade jag valt att ta emot men blev som lurad. PÅ en vanlig match slår man "fine" på weather table typ 2-3 ggr. I båda mina slutspelsmatcher 0 ggr och regn till 200%.

    Kort sammanfattat: Jag tycker jag visade hur alvboll skulle spelas genomgående under säsongen

    Extra kort sammanfatnning: Röv också!

  • Det var mycket tur som avgjorde denna match till min fördel. Hade din one turn score gått hem, mun regeneration misslyckats eller du stoppat min sista td så hade nog du vunnit. Men tur är en del av min strategi och skicklighet.

  • Snabb rapport, 1-0 efter första halvlek till araberna, men det har kostat, Rakharo är död. Fråga dock ska vi köra matchvinnare tredje pris?

  • Låter som en spännande match och Jag väntar spänt på resultatet.

    @Frantic du borde gjort som jag och skaffat en stjärnspelare med regeneration som vet att det är bra att regenerera från dödsfall i semifinaler.

    Om det blir en match om 3:e pris behöver Basse slå lite slag för MVP, fan factor, winnings och sånt. Det struntades lite i sånt efter matchen i tisdags.

  • Jag vann med 2-0 kommer fylla in fakta och komma med matchreferat senare.

  • Oh, så det är jag och Frantic i finalen. Skall kolla schemat när jag har tid att spela. Det blir inte o helgen i varje fall.

  • Ok, jag kan iaf på söndag kväll.

    Nåväl. Här kommer en snabbversion skriven på några minuter innan däckningen av barn gäller.

    Det blev fullsatt på läktaren när inte mindre än 32000 skrikande fans (16k av varje) hade tagit sig ut till Gnomesville för att få se den andra av de två semifinalerna.

    Med hos de odöda fanns förutom lagets fantastiska Mumier; "Dasspappret" & "Gasbindan" starplayern; "Setekh", utöver det så såg Erik att en benig blondin stod redo att sätta ben på plats i KO båset.

    Fighten drog igång med att Araberna kickade en perfekt boll som landade mitt på planen för de odöda att plocka upp och cagen hamnade i mitten. Efter en del puttande och fällande av de odöda utan att få ut någon så lyckades kvällens bästa spelare (Khal Drogo 1TD 2 Cas samt 1 MVP) slå lös bollen ur händerna på den tappre Ghoulen som stod och tryckte inne i cagen.

    Bollen tappades ut åt rätt håll sett för araberna som kunde plocka upp bollen och avancera mot mål. Coach Erik tänkte spela säkert och gav bollen till Rakhardo (15 TD so far) men hade inte räknat med Blitzern; "Allan Axelvass" som med en tärningsblock lyckades slå skallen ett halvt varv åt fel håll. När sedan apothecaren kom inrusande på plan och vred tillbaka skallen så tänkte inte den gamle shamanen att han vred huvudet åt fel håll när han försökte få ansiktet att peka åt rätt håll.

    När en lags bästa spelare försvinner så kan et ibland ge effekten att andra spelare höjer sig, vilket också hände i den här matchen, Khal Drogo sprang ursinnigt fram och slet upp bollen innan han med två go for it eller som på "mariehemsmål" heter "Gliiiid" ändå kunde ge Araberna ledningen med 1-0 i runda 7 av första halvlek.

    I andra halvlek var det bara Araberna för hela slanten, 4-0 (5-1 totalt) i Cas, en publik fick också vara med och knocka en Mumie samt lite feg "hålla-bollen-ovanför-mållinjen" in i det sista gjorde segern kassaskåpssäker.

  • edited 9 november 2012 07:17

    Kan tillägga att jag slog mina MVP och winnings (130k) inför fighten mot de odöda.

    Min AG Linemen fick kickof return och mitt troll slog dubbel 2:a och fick den efterlänkta "Block" skill. Dessa skills hade faktiskt sin lilla betydelse för seger eftersom trollet stal inga rr´s och min smidiga lilla arab gjorde bedriften "coast to coast" när han stänkte in 2-0 td´n.

  • edited 10 november 2012 06:20

    En bild från fighten precis innan araberna fick ut bollen i det fria och kunde göra 1-0 eller precis innan Rakhardo´s dödsfall inträffade (berodende på hur man ser på det)

    http://forumbilder.se/images/3a102012121710095c.jpg

  • Hur ser det ut med finalen? Är det satt datum, och finns det plats för publik ifall man skulle ha den tiden över?

  • Har varit ute på resande fot en hel del och det diskuteras datum just nu. För mig är det inget problem om det finns levande publik.

Sign In or Register to comment.