Uppstartsliga i Warmachine/Hordes på Fantasia på måndagar från och med 12/3

edited 12 mars 2012 05:42 in FUSK Umeå

Hej, har i uppdrag av Dea att skriva lite om den tänkta "slow growth" ligan i warmachine/hordes.

Från måndag 12/3 kommer det spelas warmachine/hordes liga på Fantasia varje måndag fram till slutet av Maj. Det kommer att börja med 15 poäng "mangled metall"/"tooth and claw" (vilket innebär att man spelar med enbart warcaster/warlock samt warjacks/warbeasts) som sedan kommer ökas på eftersom. Alla modeller som ska användas till spelet ska vara målade. Ligamatcherna spelas på Fantasia på måndagar kl 10-18.

Ni får spela valfritt matcher varje vecka men bara en mot samma motståndare

Ingen förkunskap om spelet krävs för att vara med i ligan, den är främst riktad till nya spelare som vill prova på spelet och det finns personer som kan hjälpa till med reglerna på plats. Vill ni bara se hur spelet fungerar eller prova spela innan ni bestämmer er för att vara med i ligan så är det bara att komma förbi och titta och det går att låna figurer för att prova spelet om man inte har egna ännu.

Det kommer även spelas mer Warmachine/Hordes på FUSK på måndagar efter kl 18 så vill man spela mer efter ligamatcherna finns det möjlighet till det.

Eventuella frågor kan ställas här eller på Fantasia, även matchbokningar kan göras här eller på Fantasia.

Tänk på att Fantasia flyttat till Sagagallerian den första Mars!

  • Week 1, 12/3: 15pts (bara Warjack/Warbeast)
    Mangled Metal/Tooth and Claw
  • Week 2, 19/3: 15pts (bara Warjack/Warbeast)
    Mangled Metal/Tooth and Claw
  • Week 3, 26/3: 15pts (valfritt)
    Killbox
  • Week 4, 2/4: 15pts (vafritt)
    Killbox
  • W eek 5, 16/4: 25pts (valfritt)
    Killbox
  • Week 6, 23/4: 25pts (valfritt)
    Killbox
  • Week 7, 30/4: 25pts (valfritt)
    Killbox
  • Week 8, 7/5: 25pts (valfritt)
    Killbox
  • Week 9, 14/5: 35pts (valfritt)
    Killbox eller Killing Fields
  • Week 10, 21/5: 35pts (valfritt)
    Killbox eller Killing Fields
  • Week 11, 28/5: 35pts (valfritt)
    Killbox eller Killing Fields
  • Week 12, 4/6: 35pts (valfritt)
    Killbox eller Killing Fields
  • Week 13, 11/6: 35pts (avslutning)

Game Points
3P för vinst, 2p oavgjort eller förlust.

Hobby Points
Poäng för att måla modeller till er armé (lista finns på Fantasia)
Gäller endast modeller som målas upp under eller inför ligan (behöver ej användas i spel).

*'Warcasters, warlocks, warbeasts, warjacks, and solos: 3 points for a large-based model, 2 points for mediumbased model, and 1 point for small-based model
* Battle engines: 5 points
* Units of two models: 2 points
* Units of three to six models: 3 points
* Units of seven or more models: 4 points
* Units of only medium-based models: 1 additional point
* Units of only large-based models: 2 additional points

Målat är ett krav.

Score Sheet finns att hämta på Fantasia

Kommentarer

  • när kommer det upp mer information angående poängstegen?

  • Ser fram emot att få lära mig warmachine/hordes. // Erik

  • Det kommer info om poängstegen så fort det är bestämt i vilken takt det ska bli. Men jag tror att det just nu lutar mot att antingen öka med 5 pts = 15-20-25-30-35 eller med 10 pts = 15-25-35. Detta är bara min gissning och inte hugget i sten. //Fredrik

  • Definitiv information om poängstegen kommer på startdagen av ligan. Som Fredrik skrev ovan funderas det på 5p eller 10p steg. 5p varannan vecka eller 10p/månad. Lutar just nu lite mer åt 10p steg då 5p stegen gör det svårt för många att lägga till något och större förändringar måste göras i listan (saker måste tas bort för att göra plats för något nytt vilken gör att mer nya saker måste målas än bara de 5p som skulle läggas till m.m.).

    Tanken är iaf att kunna avsluta ligan med en 35p turnering i maj så att ni vet vad det siktas på.

  • Första posten uppdaterad, välkommen in och spela

  • Härligt :) har målat hela 2 st figurer till start :D

  • Panikmålat inatt ;)

    Ska vara på fantasia senast kl 15 idag och är redo att spela med mina nymålade circle of orboros.

  • kommer med mina dvärgar^^

  • edited 19 mars 2012 19:17

    så 15p om jag räknat det här rätt

    målat en liten warkaster 1p

    3 Medium Jacks 3x2= 6p

    1 large Jack 3p

    en visnt en förlust 3+2=5p

    Har jag räknat rätt? Kul att förlsut ger så mycket gör det värt att spela även om man är dålig

  • I turneringsforumet så har jag lagt ut en 25pts turnering som är tänk ska hänga ihop med ligan.

Sign In or Register to comment.