Ruling på Cryptec

edited 2 februari 2012 03:49 in Warhammer 40k

När en Cryptec joinar en Troop enhet blir han då en troop också?

Han har ju everlivIng regeln dvs kan alltid skälla sig upp. Är han själv kvar är han då troop som sagt?

Kommentarer

  • Har ingen bok framför mig men i ochmed att han är köpt som ett hq så tvivlar jag hur kör folk med SW dom kan väll göra samma grej?

  • Med sw så blir han ju troop visst? Får höra med Fantasia folket tror jag :-D

  • Hörde mig för lite lätt nu och ja.. knepig fråga det där. Man köper från HQ. När den joinar en enhet så blir den ett med enheten (likt en sergant, upgradering osv)

    Någon som hört något annat kring detta?

  • Borde väl vara som med SW, dvs han blir troop om han joinar en troop enhet.

  • Av vad jag hör med folk runtom i spelvärlden så håller folk med din tanke Eldoriath. Speciellt iom det står att Cryptecs och Lords INTE tar upp eller räknas som HQ. Får höra sig för i respektive turnering framöver också

  • edited 3 februari 2012 19:21

    Enligt regelboken finns två sorters karaktärer, IC's och Upgrade Characters. Eftersom Cryptecs inte har regeln IC så är de Upgrade Characters (vilket enligt regelboken även Vet. Sergeants är). Alltså borde de väl agera precis som andra unit upgrade characters. Så därav tolkar jag det som att de funkar i princip precis som Wolf Guards.

  • Eller som eldar warlocks...

  • Om en Cryptec eller Lord är den enda överlevande i en enehet med Necron Warriors, får jag då fylla på enheten med en Ghost Arc?

    Min tolkning är att jag får det...

Sign In or Register to comment.