Tyranid Hive Fleet Tiamat

edited 15 januari 2008 09:13 in Figurmålning etc

Tjenare, lite bilder från min nya tyranidarmé... Siktar typ på fanatic hösten 08... blir nog marines nu till våren =P

Temat är iaf nids som anfaller en forgeworld, därav död adeptus mechanicus-soldat på basen, kommer massa annat gott i rött på baserna senare =)

Ska sova nu och sen jobba vidare på fexen =)

iaf:

Test-Termagaunt & Stealaer Test-Termagaunt igen Genestealer

för lite fler och mer högupplösta bilder kan ni svänga hit: Warseer-Tråd

Kommentarer

  • Gör alla Tyranids nuförtiden?!
    Blir tjusigt, kul med lite annorlunda färger..
  • Ooh sweet! Vad blir det för typ av armé? Preliminärt?
  • edited 15 januari 2008 09:59

    Ser fin-fint ut! Och ja, alla verkar göra an Nids-armé just nu :P Så det är bara att överutrusta era arméer till fantaic med mer flamers :P

  • Tjenare :)

    Hhaha, jo, - det har nästan gått ett halvår sen jag sålda mina nids så börjar det klia i mina feeding tendrils :)

    Ni ska få se carnifexen... som vanligt utlovar jag något enastående =)

  • Jag älskar de där vita spotsen på lederna, riktigt snygg detalj som enkelt tillför mycket. Du får mig nästan att vilja lägga ner mer energi på mina Nids, men bara nästan ;)

  • edited 15 januari 2008 14:06

    Jag gillar dom. Pröva göra ännu mer så att prickarna är större och närmare varandra ju närmare lederna du är och mindre och mer utspridda ju längre bort från lederna du går. Men coolt!

  • Det är ju nästan så att man måste göra the Sons of Marduk Space Marine Chapter och ta upp kampen...

    Ser riktigt bra ut, innovativt färgschema.

  • Jag tycker prickarna är perfekt som de är, mer än så och de kommer nog att bli för "blaffigt". man måste tänka på att när det står 25 gaunts bredvid varandra så vill man inte ha för tydliga sådana detaljer, för då kommer det se enormt plottrigt ut.

  • Då kanske jag inte förklarade nog tydligt. Det handlar inte om mer prickar utan att prickarna är mer distribuerade på ett lite annat sätt. Mer som på den första termaganten.. Speciellt det andra benparet. Resultatet ser mycket mera realistiskt ut.

  • sr mkt bra ut :D keep it up
  • Oooh, är helt hög av lim nu - sitter å pysslar med fexen... har slösat hur mkt greenstuff som helst nu bara för att fylla i mellanrum... :) Ska försöka ta nån bild ikväll, inte allt för sent hoppas jag :) Sen efter det kanske det blir till att antingen bygga ihop 9 genestealers till eller 8 hormagaunts... Gauntsen känns mindre daunting, men stealers är fan så mkt coolare...

    Funderar även på att skulptera ett 2nd edition huvud till mina hormagaunts (det långa) och gjuta upp det, fast jag är osäker om jag orkar göra så stora mods....

    Enda problemet nu är att genestealers kostar som fan i kr. jag måste köpa en hormagaunt för varje stealer med scyting talons... suck och så stealer-packar så jag får tillräckligt med feeder tendril huvud (ska inte köra med dom som feeder tendrils, men det ser asläckert ut) <3

    Hur är det egentligen med WYSIWYG i det fallet?

    Jag vill ha stealears med tentakelhuvud, men jag köper inte feeder tendrils...? =P Jag tycker på ett sätt att det inte är ok... men på ett annat sätt kan man ju hävda att "det är bara vanliga tendrils" =P Är ju som att en kille har ett powerweapon (ni vet dom där små pluttarna powerweapons har) och så säger man att det bara är ett vanligt CCW?... Är ju typ okay... fast ändå inte...?

    ah well, over and out

  • Här kommer lite bilder på carnifexen, den är långt ifrån klar, behöver greenstuffas into oblivion - men ni hajjar idén :) Carnifex Bild 1 Carnifex Bild 2

    Som vanligt finns mer högupplösta bilder på warseer-tråden (länk högst upp)

    Dags att greenstuffa mer XE <-- feeder tendrils

  • Varför inte sätta Tendrils på allt? Personligen tycker jag det är coolast i hela Imperium.

  • hehehe, mjao, är ju iofs ganska coolt... Men mja... Fex me feeder tendrils, det känns inte som att den kan skrika ordentligt då =)

    Ska dock ta en funderare angående det =)

  • Det är sant, de förlorar skriket. Men den tysta hulkande fexen som kliver genom den nästan Necroniska strömmen av mindre varelser...

  • Ska du ha feeder tendrils på genestealers tycker jag definitivt att du ska betala för det i poäng också. Annars kommer det uppstå jobbig förvirring.

  • Mjao, på sätt och vis... fast det är ju som att folk inte alltid betalade för granaterna som sitter på många karaktärer, att folk inte betalar för purity seals som sitter på vissa marines i grunden, att folk inte betalar för powerweapons utan kör dom som CCW istället - i och för sig bör man se till sig själv istället för att se vad andra gör...

    Men på ett sätt så anser jag inte att det är speciellt feeder tendrils mina stealers har, utan att dom bara är retro yrmgarl stealers... :P

    Dessutom är feeder tendrils på stealers asdåligt, 3+ to hit mot allt som inte är characters.... men när har man inte 3+ to hit när man har WS6 trupper? :)

  • Feeder tendrils påverkar andra trupper inom 6" också, till exempel gaunts och fexar. Det är inte dåligt. Purity seals och granater är ett betydligt mindre problem. Dessa går oftast inte att ta bort från modellerna på något enkelt sätt. Det är inte samma sak som att du medvetet har bytt ut genestealerhuvuden i plast till något som uppenbart är något annat än ett vanligt huvud med en annan regelteknisk innebörd. Jämför istället med att ge en grupp marines bolt pistol och close combat weapon istället för bolters.

  • Man skulle ju kunna säga att en lite speciell kille i gruppen har de riktiga snablarna, för man kan väl ge Stealers olika uppgraderingar? Och när de andra ändå får bonusen, så kanske det inte blir så förvirrande att de också ser ut som att de borde få det :D
    Då borde det bli billigt och enkelt.

  • en instickare är att tendrils bara hjälper andra grupper inom 2" inte 6"...

  • enligt rykterna så ska prefered enemy ge reroll istället för träffa på 3+. Isf är det värt att ha det :)

  • Ang tendrils eller inte, klart man ska få ha saker som ser bra ut men som man inte använder, huvudsaken är att man är väldigt tydlig med motståndaren. Själv har jag tendrils- huvuden på min ena Stealer enhet men inte på den andra, mest för att kunna skilja enheterna åt.
    Ett annat argument är ju att annars måste man köpa nytt/bryta sönder om man efter ett tags spelande inser att en mutation inte är bra eller värt det (tex regeneration, astufft huvud som jag använder, men som barainte är värt det poängmässigt)
  • Att sätta tendrils på fexen kan vara rätt coolt... men det betyder inte att den har det. Det om något vore ganska overpowered med tanke på att fexen har så dålig Ws i grund... men sätta tendrils på fexen för coolare utseende säger jag bara: "Do it!" :D
  • Din nya carnifex är så jäkla hård.. jag gillar verkligen posen. Fast jag har sett att du fått kritik för att scything talons är åt "fel" håll, behåll dem så.. jag tycker det såg skitbra ut.

    Angående färgschemat så håller jag med Sven, testa att sätta prickarna tätare och tätare ihop mot de ställen där den färgen sen blir heltäckande.

    Och feeder tendrils.. tja.. jag har svårt att säga att det är WYSIWYG att ha tendrils och inte spela med dem. Det är ju ändå en uppgradering som det finns bits för. Men jag skulle väl låta det gå ändå för att du är så söt.
  • Och jo, är det inte givet att man måste göra Marduk nu? (kanske ett mechanised SM chapter eller IG med massa tanks? http://www.youtube.com/watch?v=ZUsXBbt8ad8)

    Eller en rivaliserande hive fleet? Hmm.. jag skulle verkligen inte ha något emot att påbörja en nid-armé en regnig dag..
Sign In or Register to comment.