lasergreger's Tyranids (WIP)

edited 13 januari 2008 20:19 in Figurmålning etc

Uppdaterad senast: 2008-01-19

Detta är en log jag kommer föra över fortskridandet av min Tyranid Hive. Jag kommer använda mig av s.k dippning och göra det så enkelt som möjligt för mig. Idén är alltså att med så enkla medel som möjligt, med så lite arbete och användade av färger som möjligt (för mig) nå ett fullt spelbart resultat.

Men nog om det och till bildpartiet:


Spinegaunt: (Dippad) Bild 1, Bild 2, Bild 3.

Färger (5) Goblin green, Dheneb stone, Bad moon yellow, Blood red och Skull white. "Strong" Dip.)

Spinegaunt (Odippad): Grönmålad, Målade scales 1, Målade scales 2.

Så här ser en Gaunt ut innan den sänks ner i den magiska dippen. Det tog 25 minuter för mig att måla detta, sen 2 minuter att dippa. Så 27 minuter för en Gaunt, men då går det avsevärt snabbare om man gör dem åt 8 gången!

Spinegaunt Brood: Bild 1, Bild 2, Ripper Swarm.


/lasergreger

Kommentarer

  • Snyggt resultat! De där behöver du inte alls skämmas för :)

  • Jag gillar det gröna, men skalen blev kanske lite ljusa? Jag tycker det skär sig lite... Om jag kommer på något alternativ (eller vad jag själv menar) så ska jag meddela det :D

  • Man tackar! :)

    Jo scalesen är ljusa, men det är faktiskt med mening. Tyranider är ju en armé där man verkligen kan använda sig av starkare kontraster. Jag vill gärna ha det, för i mitt huvud, när man ställer ut hela armén så vill jag inte att den ser ut som en grön/brun massa eller något. Vissa tycker ju om just detta med Nids, men jag vill gärna ha lite kontraster.

    All kritik är välkommen och jag tackar för den :) Mer bilder kommer eftersom!

  • Uppdaterad med bilder på hur en Gaunt ser ut innan man dippar den. Hoppas bilderna duger, jag är sämre fotograf äm min flickvän!

  • edited 17 januari 2008 15:13

    Uppdaterad med lite bättre bilder på en odippad Gaunt. Så fort de torkat nog för en fotosession ska jag lägga upp bilder på mina 8 klara Gaunts och en Ripper Swarm.

  • Uppdaterad med bilder på mina första 8 Gaunts och 1 Ripper Swarm.

  • Det blir ju toknice, det enda du behöver jobba på nu är dina foton (eller anlita tjejen:-)

Sign In or Register to comment.