Fancyvargar..?

edited 8 december 2011 11:09 in Warhammer 40k

Hade en idé om att släppa sargen och lira utan Thunderwolves. Men är detta tillräckligt "Fancy" för Fancy Fanatic? Eller är den för hård?

HQ: Wolf Lord 215
Terminator Armour, Frost Blade, Storm Shield, Wolf Tail Talisman, Wolf Tooth Necklace, Fenrisian Wolf

Rune Priest 110
Chooser of the Slain, Tempest’s Wrath, Living Lightning

Elites:
5 Wolf Guard 220
3 Terminator Armour
-1 Combi-Plasma & Wolf Claw
-1 Thunder Hammer & Storm Shield
-1 Assault Cannon & Chain Fist
2 Power Armour, BP & CCW

5+1 Wolf Scouts 133
Meltagun, Wolf Guard w Thunder Hamer & Combi-Melta

6+1 Grey Hunters 158
Flamer, Wolf Guard w Cyclone Missile Launcher & Wolf Claw

7+1 Grey Hunters 178
Meltagun, Wolf Standard, Mark of the Wulfen, Wolf Guard w Fist & Combi-Melta
Rhino 35

7+1 Grey Hunters 178
Meltagun, Wolf Standard, Mark of the Wulfen, Wolf Guard w Fist & Combi-Melta
Rhino 35

Heavy Support
4+1+1 Long Fangs 133
4 Missile Launchers, Wolf Guard w BP&CCW
Razorback 75
Twin Lascannons

1435 pts

Kom gärna med konstruktiv kritik eller rejäla primalskrik. :)

Kommentarer

  • Känns väl som en härligt standardiserad SW lista utan special characters. Gillar den ändå. Så där härligt "vardaglig" men som vi alla vet när det gäller SW så är ju vardagligt lika med ninjadöden.

    Ser argt ut som vanligt. :D

  • Vet inte om "släppa sargen" är jättepassande. Du når den allt fortfarande ;)

  • Det är 4x4-bräden. Sargen är alltid nära... ;)

  • Det här är ju Fancy som gäller. Så tankesättet bör ju vara lite såhär vad i varglistan är inte värt att spela med och sen bygger man på just de sakerna. Fancy är ju turneringen man ska försöka förlora på trevligast möjliga sätt.

  • De listor jag sett från tidigare Fancy har inte direkt tagit hundlortarna (som min iFån för övrigt vill skriva om till "humanisterna") ur kakan utan snarare varit hyfsat stabila listor. Men jag ska ta det under övervägande. :)

  • Haha, ja rättstavningsprogrammen är ofta väldigt insiktsfulla (Ica Maxi blir Ica Nazi)!

    Jo, inte är det väl så att man stoppar in all ost i kylen bara för att det är Fancy utan ni kommer iaf att se mig med en nedskalad version av Fancy-listan, om än med den värsta osten borthyvlad (Mephiston får t.ex vila).

    Spel med den lista som du själv tror att du kommer ha roligast med (låter klyshigt men så är det faktiskt)!

  • Om man har en bra lista får man väl helt enkelt bara dricka lite mer sprit så att det jämnar ut sig. Har vi måhända hittat det bästa kompsystemet här?? :)

  • Jag ska ögonblickligen leta honungsöl eller liknande som passar armén.

  • Inte är det så att det bara är snälla listor. Oftast prövar man något nytt som man balanserar med "hårt". Och som Sven säger kompar man med alkohol

  • Det är nog världens bästa "aktiva komp"... :)

Sign In or Register to comment.